Two Worlds II grafik?

Medlem
Two Worlds II grafik?

Halloj, nu är det så att jag har nyligen köpt Two Worlds II och jag satte igång det och satte all grafik på max då jag sett att kraven inte var så jättehemska.
Men jag gissar på att jag ligger på ungefär 25 fps då jag smålaggar lite hela tiden. Någon som har någon idé varför det är såhär?
Försökte även sänka men det gav samma resultat.

System specs:
Intel Core 2 Quad 3.00 Ghz
4gb DDR2 RAM minnen
AMD HD6970 Crossfire
Windows 7 Ultimate 32-bit

Tack på förhand!

Medlem

Processorn flaskhalsar kanske? Du utnyttjar inte allt ditt RAM-Minne med 32 bitars OS dessutom.

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Processorn flaskhalsar kanske? Du utnyttjar inte allt ditt RAM-Minne med 32 bitars OS dessutom.

True

Och har man så kraftfull dator som du har, så kör man 64bitars,

Kanske om du hade haft en sleten burk med 1gig ram och 64mb gfx osv, då hade 32bitars varit ditt alternativ.

Medlem

Jo, jag har haft tanken på 64 bitars ett bra tag nu.
Har inte haft det pga att det varit väldigt stora problem senast jag hade det (Vista 64 bit) så jag har varit lite tveksam till det.
Tycker det verkar konstigt att processorn blir flaskhals då rekommenderade kraven var en multicore processor och jag klarar det på lägsta med 25 fps. Men blir till att testa 64 bitars igen. Tack

Medlem

Hahah, mycket lustigt. Provade att stänga av crossfire och jag skenade upp i 120 FPS på högsta. Vissa spel är då inte skapta för crossfire

Medlem

Skönt att höra! Windows 7 64-bit är väldigt stabilt nu bara så att du vet

1
Skriv svar