Two worlds, något att ha?

Inaktiv
Two worlds, något att ha?

Tjenare! jag är en kille som är ganska ny insatt på RPG fronten men jag är intresserad av det och det verkar roligt. Jag har också kollat på ett spel vid namn "Two Worlds" vilket verkar vara det ända spelet i min "stil" som kommer nu snart, fina miljöer, roligt character "Byggande" osv. Men jag är inte 100%, det skulle vara roligt att veta mer om spelet från er och få se vad ni tycker, från de flesta sidorna som jag sett (dem som har testat) så har det fått över 80% av maxbetyget. Finns det något sätt att testa? eller något liknande, så säg vad ni tycker och sen får jag väl se om min plånbok blir några millimeter smalare eller om den håller sig hyfsat tjock!

/Krille

Inaktiv

Jag tyckte det sög

Inaktiv
Inaktiv

Stela gubbar, fula animationer, fula monster, världen var ointressant och storyn var inget vidare den heller.
Kändes som en dålig Morrowind oblivion kopia helt enkelt.

Inaktiv

Riktigt kasst spel. Känns gammalt, jobbigt, stelt o tråkigt.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

hmm, låter inte så bra, fast är det någon annan som vill säga sin åsikt?

Medlem

My opinion : IT SUCKS!

Inaktiv

tycker också de suger..

Inaktiv
Skrivet av abz:

Jag tyckte det sög

Men röv. Så kan du ju inte säga. Du har knappast kört det. Spelet släpps ju inte förän om typ ett halvår eller nåt.

Själv tror jag att Too Worlds kommer bli riktigt nice. Som Oblivion nästan.

Medlem

Jag har testat Two Worlds, och jag tyckte inte det var särskilt intressant. En dålig Oblivion kopia, mer eller mindre...


signatur
Inaktiv
Inaktiv

Jag spelade det 1 månad sen ungefär.. LittleWilly.

Och ja, det sög riktigt hårt. Köp INTE.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Jag har också spelat det, men det var jävligt ooptimerat och stelt. Det va riktigt tråkigt och fult gjort.

Medlem

Köp! Nu efter 1.5 patchen (1GB+ patch) så är det faktiskt ett riktigt, riktigt bra RPG om man gillar te.x Gothic och Oblivion.

Senast jag hade såhär kul i ett RPG måste har varit Gothic2.. Detta är 10x bättre än Gothic3, men når inte upp (storymässigt och karaktärsmässigt) upp till Gothic1-2. Spelvärlden är helt enorm (tänk WoW ungefär) och bra mycket mer varierande än Oblivion (inte så svårt iofs), kartdesignen är i toppklass verkligen. Striderna är roliga, kul som fan att bli attackerad av en hel arme (15 eller mer) orcer och svinga runt en stor hillebard på hela högen

Väldigt tråkigt att de inte väntade med att släppa det (i europa) tills de var klara med 1.5 patchen, det har fått ett oförtjänt rykte nu och riktigt usla reviews som inte längre gäller, men skadan är skedd

Det här är ett riktigt seriöst spelbolag som släpper stora och genomgående patchar (vad sägs om att man bytte ut utseende/meshes på varenda NPC + fixade lip-sync te.x..) + att de snart släpper en SDK (verkar lika bra som den till Oblivion). Det enda oseriösa var att de släppte spelet som beta.


signatur
Medlem

kan bara hålla med föregående talare. 2 w med 1.5 patch är ett riktigt roligt action orienterat rollspel. I såväl SP som MP. Finns ett demo att tanka ner från hemsidan www.2-worlds.com för den som vill prova.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Märkte en annan positiv grej med detta spel... I Oblivion osv. så kan man nästan alltid få ner vilken fiende som helst med ranged weapons, bara att hoppa upp på en stor sten/berg och sen ha ihjäl dom oavsett hur svåra de ska vara. Det är för dumma för att ta sig upp. I detta spel kan man INTE använda denna exploit, kan man ta sig dit så kan fienderna också det.

Jag tycker FZ borde göra om sin recension. Hitta nån som gör en lite mer rättvis recension + att mycket i den recensionen inte längre stämmer.

De här snubbarna förtjänar lite bra kritik.. dels ett rätt litet spelbolag (tror jag? från polen iaf..), dels väldigt seriösa både vad gäller patchar och att släppa SDK och att lyssna på sina fans.. Sen är det ett av få spel till PC som inte lider av uselt interface osv bara för att det även gjorts till konsol. Det är vi PC-gamers inte längre bortskämda med.


signatur

Testade det, jag mådde riktigt dåligt över hur alla figurer inte såg ut att tillhöra spelvärlden. Dom såg ut som fula 2D-sprites.
Och när gubben sprang så såg det ut som han sprang på is. Ingen relevans till fart / antal steg överhuvudtaget.

Medlem

Köpte det.
Installerade.
Stod ut med röstskådespelet i 10 minuter.
Avinstallerade och upp på den trogna hyllan.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Rösterna suger ju i 95% av alla spel, tur man inte är kräsen där inte hehe..


signatur
Medlem

Det verkar som att släppdatumet för Two Worlds har blivit uppskjutet... IGEN! Den här gången till den 14:e sep. Det verkar nästan som att det här spelet verkar existera endast för att skjutas upp hela tiden. Visst, det har förekommit flera buggar och släppts flera patchar till spelet, men för guds skull. Det har släppts, vad då, 5-6 patchar? Hur många buggar kan ett spel ha egentligen? Gah!

Inaktiv

Jahapp, jag som tänkte spela det nu haha!
Aja får väl prova iaf.


signatur

/Rovbin

Inaktiv

Okej jag har provat det nu på Xbox360, kan säga att det var riktigt uselt. Trodde faktist att det skulle vara bättre än vad det var.

Nä fy inget att rekomendera.


signatur

/Rovbin

1
Skriv svar