Vad har hänt med Age of Conan sedan release? Läs detta!

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Spectral:

Minns att jag läste nånstans att om man hade en karaktär över lvl 50 skulle man kunna skapa en ny som började på lvl 50. Har dom infört den grejen än?

Det är infört.

Gött. Kan man skapa gubben på vilken server som helst eller är man bunden till den man redan har en karaktär över 50 på?

Inaktiv

Lirar fortfarande spelet, är dock på servern Skullcrusher nu. Skulle re-rolla med ett par polare, är Dark templare. Riktigt bra spel, börja lira ni som tvekar, för fan!

Medlem
Skrivet av Spectral:

Gött. Kan man skapa gubben på vilken server som helst eller är man bunden till den man redan har en karaktär över 50 på?

Det är vilken server som helst. Jag har själv erfarenet av att ha valt "fel" server, för att sedan ha bytt med hjälp av en GM. OBS! Kom ihåg att du bara har en chans att starta din level 50 karaktär och att GMs inte hjälper dig nå mer med att återställa din level 50 karaktär.

Medlem

Det låter tämligen ambitiöst...

Medlem

impuls aktivera mitt nyss, spelade i 4månader efter släpp.
Ska bli kul och hur mycket som ändrats

tankar en 11gb patch atm


signatur

woop woop

Medlem

Skoj, ja bara den 11gb stora patchen säger ju faktiskt en del, men förvänta dig inte ett nytt spel utan snarare det gamla med en ny kostym.

Medlem
Skrivet av bronie:

Skoj, ja bara den 11gb stora patchen säger ju faktiskt en del, men förvänta dig inte ett nytt spel utan snarare det gamla med en ny kostym.

spelade ett par timmar igår, måste säga att utan lagget m.m var det faktiskt kul (och då rerolla jag jag)


signatur

woop woop

Medlem

Har uppdaterat posten lite, lagt till lite mer av det content som kommer i nästa storpatch samt en del av det som kommer i expansion. Även lagt till några länkar:

Citat:

How To Play Guide
En bra guide som lär dig grunderna i Age of Conan.
What is Age of Conan?
En kort beskrivning av spelet.
Rise of the Godslayer
Huvudsidan för Rise of the Godslayer, flashbaserad.

Jobbar för övrigt på att göra om strukturen på första posten, så det blir lättare att läsa och hitta saker som tilltalar just dig.

Kolla även in:

En timmes film av Rise of the Godslayer!

och

Förhandstitt på patch 1.06

/Bronie

Medlem

@bronie:
Du verkar ha koll på dagens AoC så jag har ett par frågor.

- Hur pass causal-vänligt är AoC idag? Jag spelade från och med betan och höll ut i tre fyra månader och på den tiden så fanns det inte mycket att göra vid lvl 80. Då hade jag tid och möjlighet att raida, så inte nu. Att glida omkring solo passar mig bättre idag.

- Om jag nu skulle ha tid en kväll, hur pass vanligt är det att man kan haka på en random-raid eller är det rena guild-raids som gäller? Något jag respekterar fullt ut, så vill jag själv ha det, raida med folk man inte känner eller sitter på voicecomms med är inget att föredra. (Jag förstår att det skiljer från server till server. Minns inte vilken server jag spelade på och server transfer kom efter att jag slutade men jag tror mig minnas att det blev Fury.)

- Och den självklara fråga, vilke klass är det mest behov av? Jag har en lvl 80 PoM (skitgear eftersom jag inte raidade med honom), en lvl 50+ Barbarian och en lvl 40+ erm.. nånting annat, jag minns inte. ;

Edit: Jag tror jag har en lvl 65-70 Necromancer också. 8)

Medlem
Skrivet av Jaglavak:

- Hur pass causal-vänligt är AoC idag? Jag spelade från och med betan och höll ut i tre fyra månader och på den tiden så fanns det inte mycket att göra vid lvl 80. Då hade jag tid och möjlighet att raida, så inte nu. Att glida omkring solo passar mig bättre idag.

Spelet har ju alltid varit inriktat på group play och guild play (det märker man särskilt om man tittar på kommande patch), men själv är jag en casual spelare som gillar att glida runt i världen och sköta mitt eget. Det finns gott om singleplayer content i from av soloinstancer, crafting, PvP. Sen så har du Ymirs pass (55+) och Tarantia Commons (75+) som tillkommit med en massa nya quests och instancer. Sen för övrigt tror jag att många guilds accepterar casual spelare då det är lite ont om folk.

Sen med expansionen Rise of the Godslayer kommer det komma mycket solo content (bland annat faktions och 5 nya regioner fulla med quests).

Skrivet av Jaglavak:

- Om jag nu skulle ha tid en kväll, hur pass vanligt är det att man kan haka på en random-raid eller är det rena guild-raids som gäller? Något jag respekterar fullt ut, så vill jag själv ha det, raida med folk man inte känner eller sitter på voicecomms med är inget att föredra. (Jag förstår att det skiljer från server till server. Minns inte vilken server jag spelade på och server transfer kom efter att jag slutade men jag tror mig minnas att det blev Fury.)

Det är väldigt vanligt med pugs (detta också pga att det är brist på folk), många guilds får inte ihop tillräckligt med folk till en full raid, så de tar ofta in randoms också.

Skrivet av Jaglavak:

- Och den självklara fråga, vilke klass är det mest behov av? Jag har en lvl 80 PoM (skitgear eftersom jag inte raidade med honom), en lvl 50+ Barbarian och en lvl 40+ erm.. nånting annat, jag minns inte. ;

Jag har alltid känt att det har varit dåligt med tanks, healers som det normalt brukar vara dåligt av är faktiskt rätt populära i Age of Conan då de är roliga och lätta (lite op) klasser att spela. Priestklasserna funkar också rätt bra som dps.

Ett tips är att du kör om från början för att uppleva alla nyheter och fixar, sen eftersom det är en viss brist av tanks kan just det vara någonting för dig att prova (eftersom du inte har några sådana karaktärer). Själv tycker jag Dark Templar är riktigt kul att spela, lite vek tank ibörjan, men blir riktigt bra sen.

Hoppas jag svarat på dina frågar, är det något annat du undrar över så är det bara att hojta

Medlem
Skrivet av bronie:

Ett tips är att du kör om från början för att uppleva alla nyheter och fixar, sen eftersom det är en viss brist av tanks kan just det vara någonting för dig att prova (eftersom du inte har några sådana karaktärer). Själv tycker jag Dark Templar är riktigt kul att spela, lite vek tank ibörjan, men blir riktigt bra sen.

Hoppas jag svarat på dina frågar, är det något annat du undrar över så är det bara att hojta

Tanken var att börja från början. Om jag nu ens börjar om vill säga.

Min allra första karaktär var faktiskt en Dark Templar, det var den klassen som lät mest intressant när jag läste på om spelet innan det släpptes. Men det blev som det brukar bli i MMOs, det saknades healers och jag startade en PoM istället. Jag tror jag har en Conqueror runt lvl 30 också, den var rätt kul om jag minns rätt, men det är väl en DPS klass, det var det då i alla fall.

Ska jag börja så blir det först efter alla helger vilket också ger mig tid att göra lite mer efterforskningar.

Är Bear Shamans fortfarande lika OP som dom var tidigare? Som jag minns det då så var det gott om Shamans som solade sånt som vi andra fick vara två eller tre om. Kan ju vara en bra solo-karaktär annars, DPS och healing, what's not to like...

Tack för ditt svar.

Medlem
Skrivet av Jaglavak:

Min allra första karaktär var faktiskt en Dark Templar, det var den klassen som lät mest intressant när jag läste på om spelet innan det släpptes. Men det blev som det brukar bli i MMOs, det saknades healers och jag startade en PoM istället. Jag tror jag har en Conqueror runt lvl 30 också, den var rätt kul om jag minns rätt, men det är väl en DPS klass, det var det då i alla fall.

Ska jag börja så blir det först efter alla helger vilket också ger mig tid att göra lite mer efterforskningar.

Är Bear Shamans fortfarande lika OP som dom var tidigare? Som jag minns det då så var det gott om Shamans som solade sånt som vi andra fick vara två eller tre om. Kan ju vara en bra solo-karaktär annars, DPS och healing, what's not to like...

Jag tycker du gör rätt i att vänta, finns inget värre än att hoppa in i ett spel med dålig population. Ibörjan av nästa år kommer patch 1.06 släppas som innehåller ett nytt dungeonområde, tier 3 raiding, PvP objectives, guild renown, alternativt advancement system, PvP levels 5-10 m.m. Och någon gång efter det expansionen. Om detta inte skulle tilltala eller motivera dig kan du iaf se fram emot ett mkt mer välbefolkat Age of Conan om du återvänder.

Dark templar är inte samma klass idag som den var förut, den har förbättrats enormt med nya spells och abilities. Conqueror fungerar mer som dps, alternativt offtank. Bearshaman sägs vara rätt balanserad, dock tycker jag att den är rätt op både när jag spelar klassen själv och när jag möter den i PvP. Lättspelad klass just därför att bra healing kombinerat med bra melee dps och mkt cc funger grymt bra i alla situationer, riktigt kul klass att spela dessutom.

Medlem
Skrivet av bronie:

Bearshaman sägs vara rätt balanserad, dock tycker jag att den är rätt op både när jag spelar klassen själv och när jag möter den i PvP. Lättspelad klass just därför att bra healing kombinerat med bra melee dps och mkt cc funger grymt bra i alla situationer, riktigt kul klass att spela dessutom.

Med andra ord, servrarna är överbefolkade med Bear Shamans.

Dark Templars var också rätt bra på att sola vissa mobs själv, i alla fall då. Jag minns mig att dom hade någon selfheal ability eller något sånt.

Hur klarar sig dagens Dark Templars som tanks? Om det är ont om tanks och jag hade DT's som mitt första handsval tidigare så låter det som något jag skulle kunna tänka mig spela.

Medlem
Skrivet av Jaglavak:

Med andra ord, servrarna är överbefolkade med Bear Shamans.

Dark Templars var också rätt bra på att sola vissa mobs själv, i alla fall då. Jag minns mig att dom hade någon selfheal ability eller något sånt.

Hur klarar sig dagens Dark Templars som tanks? Om det är ont om tanks och jag hade DT's som mitt första handsval tidigare så låter det som något jag skulle kunna tänka mig spela.

Har för mig att det finns minst bear shamans av archtypen priest pga att pom och tos är casterklasser som fortfarande är op. Casterklassernas cc blir nerfade i kommande patch, så det ändras förmodligen då.

Många säger att en skillad Dark Templar slår vilken guardian som helst i tanking. Dark Templars har dessutom sjuk dps med rätt specc. Dark templar tank kör på mkt lifesteal, manasköld och curses/auras.

Medlem
Skrivet av bronie:

Många säger att en skillad Dark Templar slår vilken guardian som helst i tanking. Dark Templars har dessutom sjuk dps med rätt specc. Dark templar tank kör på mkt lifesteal, manasköld och curses/auras.

Låter spännande. Ska hålla ett öga extra på AoC fram till januari/februari och se om jag fortfarande är sugen. Tack för hjälpen bronie!

Inaktiv

En trevlig tråd måste jag säga. Helt otroligt vad Funcom har presterat sedan början. Jag var med från start och har spelat sedan dess. Det är en helt annan typ av spel än det vid början. Tycker verkligen att alla som blev avskräckta ska ta och ge spelet en chans till. Nu när patch 1.06 är på väg i början av nästa år samt Rise of the Godslayer så tror jag inte det funnits ett bättre tillfälle att börja igen. Det finns en del problem men det har alla MMO s. Dom allvarligaste är trots allt borta och spelet blir bättre hela tiden.

Alla förbättringar och tillägg kan ni ju trots allt läsa om i den här tråden. Men istället för att läsa om det så upplev det istället.

Medlem

om du tror att AOC e som det va under launchen tror du fel, det här e som ett nytt spel och jag gillar att de faktiskt gjort något åt saken o fixat iordning det mesta. jag gillar AOC och det har slagit mig med häpnad att de gjort så mycket.
prova och gilla!!!


signatur

Google is your friend!!!

Medlem

vad gäller att flytta gubbar så måste man köpa tokkens, kan man göra på hemsidan på sin profil.


signatur

Google is your friend!!!

Medlem

Jag har uppdaterat Godslayer inlägget. Börjar bli sugen att lira igen. Slutade när jobbet började.


signatur

Niet.

Medlem

Uppdaterade tråden med lite nya saker som väntas komma.

- PvP tier 2 armor.

- Shrine of Bori (nytt PvP spel i Border Kingdoms)

- Nytt guild UI.

- Förbättrad AI för de nya fienderna i Rise of the Godslayer.

Inaktiv

Ska återaktivera mitt konto nu. Ser fram emot att komma in i en värld som har rest sig ur askan och blivit till det de sades en gång skulle vara!

Har bara ett problem.

Svårt att välja mellan Conqueror och Guardian.

:\

Medlem

Rätt bra tillfälle att återaktivera tycker jag, nu när det är nära till server merge, största patchen hittills samt expansionen. Bli inte ivägskrämd för att det är lite lite folk inne på servrarna för, folk väntar helt enkelt på nästa patch som förväntas komma ganska snart. Sen så sker ju även servermergen om 1-2 veckor.

Ett nybörjartips: Försök antingen få en kompis med dig som du kan spela med och/eller joina en trevlig guild med ett schysst community, för det är saker som verkligen kommer att förbättra spelupplevelsen.

Conquerer eller guardian? Frågan är främst om du vill spela en mer tankinginriktad klass eller en dpsklass?

Conquerer fungerar som en utmärkt dps och även bra som eventuell offtank. Klassen har grymma gruppbuffar dessutom.

Guardian är förmodligen den mest använda tankingklassen, som dps funkar den sisådär, dock så kommer det snart en revamp som kan vara ganska spännande för klassen.

Medlem

Patch 1.06 kom idag så har uppdaterat posten med:

[Senaste Nytt]:
- Nytt guild ui.

- Guild Renown, ett levelsystem med 20 levlar för guilden för guilden. Guilden får XP då spelare spelar PvE, PvP och craftar. Få tillgång till:
* Nya vendorer.
* Nytt gear (med stor variation i utseende).
* Nya pets (närmare 20st).
* Nya mounts (med nya utseenden).
* Pynt/gear till mountsen.
* Nya quests.
* Nya PvP items.
* Nya consumables.
* Nya guildgyggnader.
* PvP arenor (som går att bygga i staden)
* Tonvis med utstyrsel som man kan dekorera guildstaden med (inkluderar, pelare, buskar, träd, statyer, fanor, megaliter, stygian/cimmerian/aquilonian -dekorationer).
* Resande vendorer som du kan 'summona' nästan vart som helst.
* Livvakter som man kan hyra.

- "Raid loot token -system", byt in tokens som droppar av raidbossar mot ny utrustning.

- Toth Amon lvl 80 raidinstans.

Inaktiv

Finns buggen där man kan simma uppåt för vattenfall kvar?:D

Medlem
Skrivet av bronie:

Rätt bra tillfälle att återaktivera tycker jag, nu när det är nära till server merge, största patchen hittills samt expansionen. Bli inte ivägskrämd för att det är lite lite folk inne på servrarna för, folk väntar helt enkelt på nästa patch som förväntas komma ganska snart. Sen så sker ju även servermergen om 1-2 veckor.

Ett nybörjartips: Försök antingen få en kompis med dig som du kan spela med och/eller joina en trevlig guild med ett schysst community, för det är saker som verkligen kommer att förbättra spelupplevelsen.

Conquerer eller guardian? Frågan är främst om du vill spela en mer tankinginriktad klass eller en dpsklass?

Conquerer fungerar som en utmärkt dps och även bra som eventuell offtank. Klassen har grymma gruppbuffar dessutom.

Guardian är förmodligen den mest använda tankingklassen, som dps funkar den sisådär, dock så kommer det snart en revamp som kan vara ganska spännande för klassen.

Apropå att man inte ska bli ivägskrämd om det är för lite folk inne:
Återaktiverade mitt konto för ett par veckor sedan och när jag questade idag i Eiglophian Mountains fick jag vänta på respawn! Otroligt trevlig överraskning, sprang runt små grupper överallt.

Håller med dig i mycket du skrivit på forumet om förbättringarna i spelet. Allt känns bättre: Inga minnesdumpningar; springer runt i Tarantia med nästan allt på fullt och minst 45fps; EN crash hittills vid en laddningsskärm; har än så länge inte märkt av en enda questbug; inte behövt grinda en enda mob för att kunna lvla osv osv.

Visst finns det småsaker som jag tycker andra MMO´s har lyckats bättre med, men jag kommer ju aldrig hitta ett spel skräddarsytt till mig personligen och som helhet känns det faktiskt bäst. Sjukt bra spel som numera lever upp till hypen under 2008


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Spectral:

Minns att jag läste nånstans att om man hade en karaktär över lvl 50 skulle man kunna skapa en ny som började på lvl 50. Har dom infört den grejen än?

Det är infört.

Gött. Kan man skapa gubben på vilken server som helst eller är man bunden till den man redan har en karaktär över 50 på?

Känns lite som desperation från spelföretagets sida tycker jag...men visst snällt av dem.

Medlem
Skrivet av Funkateer:

Känns lite som desperation från spelföretagets sida tycker jag...men visst snällt av dem.

Anledningen att man får en gratis lvl 50 karaktär är för att de addat en hel del innehåll efter level 50. Ett av de stora klagomålen efter release var att det fanns för lite innehåll efter lvl 50 (dvs man var tvungen att grinda rätt mkt för att nå level 80). Nu kan du köra hela vägen utan grinding.

Medlem

Blir sugen, men jag måste fråga det här först:

Har det lagts till mer inspelade röster sedan start? Jag älskade känslan lvl 1-20 men blev sedan mycket besviken på just avsaknaden röster.

Medlem
Skrivet av tf05er3:

Blir sugen, men jag måste fråga det här först:

Har det lagts till mer inspelade röster sedan start? Jag älskade känslan lvl 1-20 men blev sedan mycket besviken på just avsaknaden röster.

De har lagt till röst-skådespeleri till flera stora questkedjor, men långt ifrån alla quests har det. Destiny questet har det hela vägen upp till level 80 bland annat. Sen tror jag att de planerat lägga till en hel del i expansionen.

Medlem

Frågar detta å min kompis vägnar:

Är guardian den bästa "tank" klassen?
-Går den hyffsat fort att levla?

Kan man spela conqueror som en fullvärdig dps?
-Om inte, vilken annan melee klass är en bra dps-klass?

Tack på förhand!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Skriv svar