Vad har hänt med Age of Conan sedan release? Läs detta!

Medlem

blir ju sugen igen nu när det är gratis
är faktist ett kul spel


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tänkte börja lira igen, finns det någon bra svensk guild eller FZ guild? Har en Assassin och en Dark Templar på lvl 80.


signatur

subterranean homesick alien

Vym
Medlem
Skrivet av Preed:

Tänkte börja lira igen, finns det någon bra svensk guild eller FZ guild? Har en Assassin och en Dark Templar på lvl 80.

Spelade tidigare i svenska gillena Nova Krepusko på Aquilonia och Svenska Krigare på Crom. Jag vet inte om de gillena finns kvar. Det verkar inte så.. Vad jag vet finns ingen FZ guild.

Medlem
Skrivet av Sviinet:
Skrivet av Preed:

Tänkte börja lira igen, finns det någon bra svensk guild eller FZ guild? Har en Assassin och en Dark Templar på lvl 80.

Spelade tidigare i svenska gillena Nova Krepusko på Aquilonia och Svenska Krigare på Crom. Jag vet inte om de gillena finns kvar. Det verkar inte så.. Vad jag vet finns ingen FZ guild.

Jag spelar på Fury, bara en svensk guild eller så vore trevligt.


signatur

subterranean homesick alien

Vym
Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Sviinet:
Skrivet av Preed:

Tänkte börja lira igen, finns det någon bra svensk guild eller FZ guild? Har en Assassin och en Dark Templar på lvl 80.

Spelade tidigare i svenska gillena Nova Krepusko på Aquilonia och Svenska Krigare på Crom. Jag vet inte om de gillena finns kvar. Det verkar inte så.. Vad jag vet finns ingen FZ guild.

Jag spelar på Fury, bara en svensk guild eller så vore trevligt.

Kika på http://www.vanity-aoc.se/ vet inte om de fortfarande är aktiva, men det är det enda svenska gillet jag känner till på Fury.

Medlem

Age of Conan Unchained (F2P) släpps inatt 1/7.
Checka teaserhemsidan här.

Kolla in den fläskiga trailern till Age of Conan Unchained!

Medlem

Väntar på "Blood and Glory" servern. Är det någon som skall spela där?

Conan är nu Free to Play, och snart kommer en ny "Hardcore PvP" server där man kan loota ett item ifrån någon man dödat, bland annat. Andra saker som händer är att det inte skall finnas några vakter för skydd osv.

Vill börja spela där men har gärna en guild då eftersom du antagligen är ganska rökt om du försöker springa omkring solo. Inga characters transfers till denna server så alla får börja om från början när den kommer upp.

För övrigt angående trådens tema "Vad har hänt med Age of Conan sedan release?" så har Funcom själva släppt en sådan lista nu: http://www.ageofconan.com/news/new_content_since_launch

Intressenter som skall spela på den nya servern får gärna hojta, så kanske vi kan styra upp något.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nu när spelet har gått f2p och servrar har mergats, hur känner ni som spelar aktivt att det ser ut, population-mässigt? Känns pve-servern befolkad igen? Kan man hitta grupper till de där instancerna man aldrig kunde köra (om man inte blev boostad av kompisar) för ett år sedan, typ sewers osv?

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Nu när spelet har gått f2p och servrar har mergats, hur känner ni som spelar aktivt att det ser ut, population-mässigt? Känns pve-servern befolkad igen? Kan man hitta grupper till de där instancerna man aldrig kunde köra (om man inte blev boostad av kompisar) för ett år sedan, typ sewers osv?

Jag spelar på nya servern Rage och det är aktivt där. Nu finns det ju bara 3 stycken ENG servrar också. En PvP, en PvE och en "Hardcore PvP" aka blood and glory.

Jag har sett grupper söka folk till sewers osv. Lär kanske minsta när folk når lvl 80, speciellt då man bara kan ha 1 gubbe på den servern.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tack, men jag är inte intresserad av hardcore pvp-servern. Min dator är inte tillräckligt bra för att jag ska kunna njuta av pvp i aoc utan att dra ned grafiken till konsol-nivå.

Medlem

funderar på att ladda ner och testa det här spelet.
Är det värt tiden?

Moderator | Testpilot
Skrivet av MasLegio:

funderar på att ladda ner och testa det här spelet.
Är det värt tiden?

Yes!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spelade det förut ett tag,sen blev de wow igen vart sugen på det igen men tar förbannat lång tid me att tanka ner patcherna

Medlem

Tog o startade upp igen, då jag spelade förut men tröttnade lite på min necro.

Jag ville börja om men min dark templar, då jag inte kom ihåg ett skvatt av hur det funkade, så jag raderade honom..
Det jag inte visste dock var att man bara kan skapa fyra av klasserna som f2p, och dark templar är INTE en av dem.. *suck*

J**la tur jag inte raderade min necro..

De som går att köra nu är:
Guardian
Barbarian
Priest of mitra (eller nåt)
demonologist.

Fast å andra sidan så var Herald of xotli jäkligt skoj med... hmm

Medlem

Hur är det nu för tiden? Som gammal Conan-kille undrar man! Någon som fortfarande lirar?


signatur

Niet.

Medlem

Oj, bra fråga. Jag har inte spelat på ett tag, frågan är väl när du spelade senast. Funcom har ju även släppt The Secret World som är klart värt att prova, mycket trevligt.

Det är Free to Play nu iallafall fast ganska begränsat. Är väl inga större förändringar i saker som combat och fundamentala system. Men det kommer väl nytt content och grejjer.

Personligen är combat systemet en riktig thorn in my side och det som håller mig ifrån att spela.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

F2P varianten erbjuder alla klasser, alla dungeons förutom khitai/turan/dragon spines och t1 raids nu för tiden.

Medlem

Finns det något grepp om hur många som fortfarande lirar? Jag lirade senast få Khitai kom ut. Har jag för mig. Man kanske ska testa igen...?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Finns det något grepp om hur många som fortfarande lirar? Jag lirade senast få Khitai kom ut. Har jag för mig. Man kanske ska testa igen...?

Körde senast förra månaden. Det känns väl som att det är som vanligt, dvs rullande dungeon spam och pvp gnäll i global. Annars är väl alla som spelar die hard fans som ofta är trevliga och hjälpsamma men det är någon underliggande känsla av att det är för lite spelare imo, tyvärr

Medlem

Hur ser det ut idag? Spelar ni?


signatur

Niet.

Medlem

Nu har ett år passerat, hur ser det ut? Några som fortfarande spelar?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Nu har ett år passerat, hur ser det ut? Några som fortfarande spelar?

Finns spelet ens kvar?


signatur

Memento Mori

Medlem

Vi toklirar det på Gameaholic.se, välkomna in om ni är sugna!

Server Länk: http://www.gametracker.com/server_info/185.62.206.125:29415

Skriv svar