Vad spelar jag just nu? - PC -tråden.

Inaktiv
Skrivet av Traveller in time:

Neverwinter Knights 2, Underbart härligt, och sen finns Kelgar Ironfist och Neeshka.

Glöm inte Mask of the Betrayer!

Medlem

Blev ett monsterpass med två kompisar i Sins of a Solar Empire i helgen. 8 timmar i sträck!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Blev ett monsterpass med två kompisar i Sins of a Solar Empire i helgen. 8 timmar i sträck!

Jag älskar att sådana spel existerar!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har mest spelat Warlock - Master of the Arcane. Tyvärr är spelet lite buggigt, men skoj!

Det är märkligt, jag har inte fastnat för något Civ-spel de senaste åren. Så testar jag ett med fantasy-tema och vips så är jag helt uppslukad av det. En bra känsla.

Warlock utspelar sig i Ardania-världen från spelet Majesty.
Förresten så finns Majesty i en HD-version på Steam.
Majesty Gold HD fungerar i 1920x1080 upplösning för mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Har efter att testat i princip varenda MMORPG värt att testa under ca en månads tid, fastnat för SWTOR. Så det blir mycket av det i nuläget.

Spelar även The Witcher 2 och Mark of the Ninja. Riktigt bra spel båda två.

Medlem
Skrivet av Glaset:

Har efter att testat i princip varenda MMORPG värt att testa under ca en månads tid, fastnat för SWTOR. Så det blir mycket av det i nuläget.

Spelar även The Witcher 2 och Mark of the Ninja. Riktigt bra spel båda två.

Jag spelar inte MMO men jag blir nyfiken på vad som fick dig att fastna för swotor? Är det världen och historien eller spelmekanik? Bara ett kort svar räcker.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Glaset:

Har efter att testat i princip varenda MMORPG värt att testa under ca en månads tid, fastnat för SWTOR. Så det blir mycket av det i nuläget.

Spelar även The Witcher 2 och Mark of the Ninja. Riktigt bra spel båda två.

Jag spelar inte MMO men jag blir nyfiken på vad som fick dig att fastna för swotor? Är det världen och historien eller spelmekanik? Bara ett kort svar räcker.

Till största delen spelvärlden, gillar hela Star Wars-känslan man får. Sen att det är lite mer storydrivet än andra spel i genren, med röstskådespelare till varje quest osv. Själva spelmekaniken är väldigt standard när det gäller MMO's, typ WoW, men känslan gör mycket.

Sen att deras free to play-modell är helt grotesk är en annan sak. Jag har betalat månadsavgift för att göra det spelbart.

Medlem

Spelar själv just nu Outlast och ja jag pallar runt 20-30min lyckades nu spela ca en timma så jäkla obehagligt. Och jag som har svårt för att bli rädd i "skräck" spel testade även Amnesia men ja Outlast tar fan priset!

Inaktiv
Skrivet av Aero:

Spelar själv just nu Outlast och ja jag pallar runt 20-30min lyckades nu spela ca en timma så jäkla obehagligt. Och jag som har svårt för att bli rädd i "skräck" spel testade även Amnesia men ja Outlast tar fan priset!

Låter intressant. Hur är spelet överlag om man bortser från den läskiga aspekten?

Medlem
Skrivet av Glaset:
Skrivet av Aero:

Spelar själv just nu Outlast och ja jag pallar runt 20-30min lyckades nu spela ca en timma så jäkla obehagligt. Och jag som har svårt för att bli rädd i "skräck" spel testade även Amnesia men ja Outlast tar fan priset!

Låter intressant. Hur är spelet överlag om man bortser från den läskiga aspekten?

Om jag förstått din fråga så är det rätt så nice ändå musiken passar in man vet aldrig vad som händer etc atmosfären är rätt så kuslig går ju alltid kolla gameplay video och bedöma själv.

Har själv testat Penumbra serien samt Amnesia men detta tar hem priset att sitta skräckslagen hela tiden samt hjärtat i halsgropen inge kul alls. Rekommenderar inte detta spel för dem som har ett svagt hjärta med tanke på hur intensiv det kan bli ibland att verkligen stressa tänka snabbt under vissa stunder.

Därför har jag valt nu att spela ca 20-30min ibland en timme för att sen stänga av o lugna ner mig själv.

Medlem
Skrivet av Aero:
Skrivet av Glaset:
Skrivet av Aero:

Spelar själv just nu Outlast och ja jag pallar runt 20-30min lyckades nu spela ca en timma så jäkla obehagligt. Och jag som har svårt för att bli rädd i "skräck" spel testade även Amnesia men ja Outlast tar fan priset!

Låter intressant. Hur är spelet överlag om man bortser från den läskiga aspekten?

Om jag förstått din fråga så är det rätt så nice ändå musiken passar in man vet aldrig vad som händer etc atmosfären är rätt så kuslig går ju alltid kolla gameplay video och bedöma själv.

Har själv testat Penumbra serien samt Amnesia men detta tar hem priset att sitta skräckslagen hela tiden samt hjärtat i halsgropen inge kul alls. Rekommenderar inte detta spel för dem som har ett svagt hjärta med tanke på hur intensiv det kan bli ibland att verkligen stressa tänka snabbt under vissa stunder.

Därför har jag valt nu att spela ca 20-30min ibland en timme för att sen stänga av o lugna ner mig själv.

Challenge accepted! Halloween, inga andra ljuskällor än skärmen, jag och Outlast.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Aero:
Skrivet av Glaset:
Skrivet av Aero:

Spelar själv just nu Outlast och ja jag pallar runt 20-30min lyckades nu spela ca en timma så jäkla obehagligt. Och jag som har svårt för att bli rädd i "skräck" spel testade även Amnesia men ja Outlast tar fan priset!

Låter intressant. Hur är spelet överlag om man bortser från den läskiga aspekten?

Om jag förstått din fråga så är det rätt så nice ändå musiken passar in man vet aldrig vad som händer etc atmosfären är rätt så kuslig går ju alltid kolla gameplay video och bedöma själv.

Har själv testat Penumbra serien samt Amnesia men detta tar hem priset att sitta skräckslagen hela tiden samt hjärtat i halsgropen inge kul alls. Rekommenderar inte detta spel för dem som har ett svagt hjärta med tanke på hur intensiv det kan bli ibland att verkligen stressa tänka snabbt under vissa stunder.

Därför har jag valt nu att spela ca 20-30min ibland en timme för att sen stänga av o lugna ner mig själv.

Challenge accepted! Halloween, inga andra ljuskällor en skärmen, jag och Outlast.

Good luck Ska testa köra genom hörlurarna o se kört via högtalarna nu glöm inte dra ner "gamman" till lägsta

Medlem
Skrivet av Aero:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Aero:
Skrivet av Glaset:
Skrivet av Aero:

Spelar själv just nu Outlast och ja jag pallar runt 20-30min lyckades nu spela ca en timma så jäkla obehagligt. Och jag som har svårt för att bli rädd i "skräck" spel testade även Amnesia men ja Outlast tar fan priset!

Låter intressant. Hur är spelet överlag om man bortser från den läskiga aspekten?

Om jag förstått din fråga så är det rätt så nice ändå musiken passar in man vet aldrig vad som händer etc atmosfären är rätt så kuslig går ju alltid kolla gameplay video och bedöma själv.

Har själv testat Penumbra serien samt Amnesia men detta tar hem priset att sitta skräckslagen hela tiden samt hjärtat i halsgropen inge kul alls. Rekommenderar inte detta spel för dem som har ett svagt hjärta med tanke på hur intensiv det kan bli ibland att verkligen stressa tänka snabbt under vissa stunder.

Därför har jag valt nu att spela ca 20-30min ibland en timme för att sen stänga av o lugna ner mig själv.

Challenge accepted! Halloween, inga andra ljuskällor en skärmen, jag och Outlast.

Good luck Ska testa köra genom hörlurarna o se kört via högtalarna nu glöm inte dra ner "gamman" till lägsta

Gjorde det senast med Doom 3. Man blir helt enkelt en mer härdad människa än innan.

Medlem

Hehe, ni är tokiga! Jag utsätter mig inte för sådan skräck frivilligt. Jag tycker det är nog otäckt att stöta på odöda i ett gravkummel i Morrowind.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Köpte Outlast för någon dag sedan mest för att ha något att spela medans jag väntar på att Amnesia: A Machine For Pigs ska låsas upp.

Har spelat i tre timmar ungefär, och än så länge har jag ej blivit varken ordentligt skrämd eller känt något obehag, men det kanske kommer. Jag får mest samma mysiga känsla som jag fick av Amnesia: The Dark Descent. Problemet är väl kanske att jag vet att spelet försöker skrämmas och att jag förväntar mig att något ska hoppa fram vid varje dörr och hörn.

Spelet är i alla fall väldigt bra, intressant skrivet och ljud och musik är väldigt bra.

Medlem

X-COM Enemy Unknown

... och nej jag kan inte byta färg på mina soldater efter som det är en DLC som kostar 4.5€.
Det är i samma liga som Hästrustning.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Just nu är det Brothers A Tale of Two Sons, EVE Online, Journey, Total Rome 2.
Fokus på EVE och Brothers just nu. Skulle vilja klara Brothers innan jag köper GTA V, samt höra vad folk säger om de omtalade FPS dropparna!


signatur

Niet.

Medlem

X-COM Enemy unknown och Company of heroes (originalet).


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

sitter med masseffect 2 nu måste ha en ny save till mit me3

Medlem

lirar gw2, har fått för mig att jag vill skapa en legendary vapen och ja det kommer nog tag ett tag

Medlem

Battlefield 4 Beta och CS:GO tar den lilla tiden jag lägger på spel nu. Väntar på Batman: Origins, Battlefield 4 och Lord of the Rings Online: Helm's Deep. November blir en bra spelmånad.

Jag spelar Fable II. Ett väldigt simpelt spel, men skönt att koppla bort hjärnan med.


signatur

/Skatan på taket.

Medlem

Det har blivit en hel del Roller Coaster Tycoon 3. Detta spel slukar tid!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Har alldeles för många spel på gång nu.

Battlefield 3
Batman: Arkham City
XCOM: Enemy Unknown
Borderlands 2

Borde egentligen hålla mig till max två, men det är svårt ibland.
På fredag släpps Batman: Arkham Origins och därefter Battlefield 4. Dessa kommer dock ersätta föregångarna på listan.

Medlem

Spelar just nu Outlast, vilket jag tror kommer ta ett tag att komma igenom eftersom nerverna börjar tryta efter en timmes session haha.

Alan Wake blir det också emellan för att hålla halloween-temat.

Amnesia: A Machine Of Pigs kan jag inte spela, vill ju men det går inte på TV:n (kör mest BPM i steam med kontroll nu för jag är bekväm hehe) för man blir så yr av dess FOV och fisheye. Försökt pilla lite men lekman så har någon tips på hur man kan köra det i BPM i steam hojta!

Medlem

Just nu är det Hearthstone: Heroes of Warcraft som gäller för hela slanten.

Är faktiskt lite förvånad över hur skoj och beroendeframkallande det är, speciellt då jag tidigare varit helt ointresserad av allt vad kortspel heter (Magic etc).

Men, IMO så har Blizzard med Hearthstone verkligen lyckats skapa ett spel som är tämligen enkelt i sin mekanik men med en ganska djup taktik bakom. Dessutom är produktionsvärdet högt, men det är väl ganska förväntat av ett spel från Blizzard.

SE

Arkham origins spelas för fullt

Testar även Dead Pixels som jag fick med av någon konstig anledning när jag köpte Batman på Greenmangaming

Dead Pixels känns ändå som man tröttnar på efter 20 min ...tyvärr


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Kika in detta spelet http://www.solsticearena.com Det kom först till ios men släpptes för nån vecka sen på steam.

Det är ett MOBA spel ganska likt LoL säger de som kört det. Har kört det här sen i maj och kan säga att nåt roligare spel till telefoner har jag aldrig spelat. Det som gör det bra nu är att man kan köra med polare som sitter med iphone eller sitter hemma med sin dator. Det är dessutom gratis att spela!!

Det är 3v3 battles som brukar ta ca 7-10 min/match, finns olika items att köpa beroende på hur manvill kontra det andra lagets abilities. Vare hero har 3 talanger som man kan "specca" lite olika, gubben har max level på 15 så man har 5 poäng att sätta lite som man känner för i talangerna.

Det brukar komma en ny hero/champ var 14e dag där emellan massa skins.

Senaste uppdateringen innehöll en sk challange mode så man kan utmana sina poalre nu för att se vem som är den bästa:)

Medlem
Skrivet av Badzanta:

Kika in detta spelet http://www.solsticearena.com Det kom först till ios men släpptes för nån vecka sen på steam.

https://www.youtube.com/embed/NYKpr8NAyYY

Det är ett MOBA spel ganska likt LoL säger de som kört det. Har kört det här sen i maj och kan säga att nåt roligare spel till telefoner har jag aldrig spelat. Det som gör det bra nu är att man kan köra med polare som sitter med iphone eller sitter hemma med sin dator. Det är dessutom gratis att spela!!

Det är 3v3 battles som brukar ta ca 7-10 min/match, finns olika items att köpa beroende på hur manvill kontra det andra lagets abilities. Vare hero har 3 talanger som man kan "specca" lite olika, gubben har max level på 15 så man har 5 poäng att sätta lite som man känner för i talangerna.

Det brukar komma en ny hero/champ var 14e dag där emellan massa skins.

Senaste uppdateringen innehöll en sk challange mode så man kan utmana sina poalre nu för att se vem som är den bästa:)

Tack för tipset, ska definitivt spana in detta!

SE

Skriv svar