Mytacism skrev:
Och om nu EA är så kassa, hur kunde då ettan bli så bra..?
Hm..
Kan bero på en hel del

Lite skojig information (som jag läste på Biowares wikipedia visserligen och andra hemsidor),
Väldigt simplifierat och kortfattat:
Under E3 2004 så annonserade Bioware att Dragon Age var under utveckling.
2005 gick Bioware ihop med Pandemic Interactive (som blev finansierat genom Elevation Partners)
Oktober 2007 blev dem del av EA genom VG Holding Corp.
2009 Släpptes Dragon Age: Origin (efter Mass Effect och några andra spel).
Om nu Bioware annonserade Dragon Age Origins tre år innan EA blev ägare, och 5 (FEM) år innan release, så har de haft väldigt lång tid att arbeta på titeln.
I alla fall som jag förstått det så går inte företag ut med att de arbetar på en titel utan att ens ha börjat på den på något sätt.
EA, likt Activision, har blivit ökända för att mjölka serier vilket oftast betyder en titel med mindre än 2 års utvecklingstid, flodvåg med buggar, och oftast day1 dlc som borde varit med i spelet från början och som oftast är för bra för att ignorera, så folk kastar ut ytterligare 10dollar/euro på dem.
Mass Effect 3 From Ashes som innehåller en hel del, dels något som kan vara intressant för dem som är intresserad av storyn i ME serien, inte bara action i sig, var just en sådan dlc.
Även om From Ashes inte var 100% klart när ME3 gick iväg för tryckning så borde det varit gratis imo eftersom det gav så mycket mer bakgrund och information till hela Reaper historien, dvs det hela Mass Effect serien handlar om typ.
Men tillbaka till DA nu.
Dragon Age Origins tog alltså 5+ år (från att det annonserades) att utveckla.
Om DA3 skulle få den tiden så skulle spelet komma ut först 2017.
Det skulle knappast EA ens tillåta även om de hade pengar till det. De vet att folk köper DA3 även om det inte är det underbara spel som folk hoppas på.
Fan jag köpte Medal of Honor Warfighter även om spelet var skit (enligt recensenter, har inte hunnit köra och avgöra själv).
Det enda man kan hoppas på är i princip att de får göra ett spel som känns komplett när man klarat det. Och om de nu kommer DLC'er så kan de försöka att inte släppa så "viktiga" saker för tidigt. De enda day1 DLC jag vill se ska var rent kosmetiska dlc'er. Likt de som var till Xcom (de var ju också en pre-order bonus vilket var ännu bättre) som nu finns att köpa via steam/gmg.
Fakk nu är klockan 3 och det märks, hjärnan har somnat så det är bäst att jag avslutar mitt bitchande nu