Medlem
Vanguard

Tja..

har funderat lite på att börja ett mmo igen

har tänkt rätt mycket på vanguard, då jag vill ha en stor värld med mycket rollspel och sociala aspekter.
asså inte bara grinda grinda 24/7 aka WoW typ liknande mmo

det var ett tag sen jag testade vanguard, men tyvär så flöt inte spelet så bra då jag har ett riktigt kasst 3dkort, så jag kunde aldrig riktigt uppleva spelet så bra,

hur är spelet i dagsläget? är det många som kör?
hur är själva spelkänslan, och viktigast hur är folket?
någon som vet vart man kan fixa en trial?

Medlem

Vilket sammanträffande!
Jag spelade Vanguard under betan, och tog upp det igår igen!
Spelet har putsats på in i oändligheten. Riktigt fint optimerat faktiskt! Tycker du skall lägga ett par timmar på det igen för att testa, du kommer inte ångra dig!

Nån som har en buddy/trial key att ge ut? Vore mycket tacksamt.

Medlem

Z0RRE vad lirar du för klass? Funderar på om man ska börja spela det igen. Minns att jag hade en ranger runt lvl 15, vet inte riktigt om det var så kul klass. Spelade dessutom på en PVP-server så man blev ju dödad så fort man gick nånstans. Inte riktigt så kul. Så om jag börjar lär det blir på nån icke-pvp-server eller rp om det finns.

Medlem

Om det nu är så finputsat som det sägs, varför släpper de inte en trial för spelet innan folk som jag tappar intresset helt? Har vart sugen att testa sen jag nyligen köpte ny dator men vågar inte köpa pga alla negativa kommentarer. Annars känns det som ett spel som skulle passa mig..

Medlem

Finputsat och finputsat .. det är väldigt mycket bättre än i våras. Och har man en dator som max är 2 år skulle jag tro att det känns fullt spelbart.
Det är på gång en "trial island" som är en standalone klient där man kan testa gameplay. Men jag skulle tippa att det tar mer än 1 månad till innan den finns att ladda ner.

Just nu finns det inget MMO som jag tycker är roligare än vanguard, det finns några som käns mycket mer välpolerade, typ WoW of Lotro, men VG är roligare, både vad gäller klasser och kombat, men framför allt crafting är lite mer en bara trycka på knappen "craft"

Inaktiv

Rör inte spelet vanguard ! no more comments. Fan du får jaga folk på formunet för att hitta party

Medlem

men någon som vet om det finns en rp server? och om det finns några som själva rpar där? inte som wow, då 80% var vanliga spelare som bara ville ha en mognare server

RP och social aspects är nog det viktigaste för mig i ett mmorpg

soft att det kommer en trial island snart, då kanske jag hinner fixa ett nytt 3dkort tills dess,

Medlem

Just nu finns det 4 servrar, 1 EU, 2 US och 1 PvP,
Och det är ungefär lagom, aldrig problem att hitta grupp till de populära questarna, samtidigt som man inte behöver slåss om mobsen.
Så tyvärr, ingen RP server.

Medlem

Jag tycker du borde testa Vanguard! Det påminner mycket om dagens stora mmo's som WoW(UI:t och presentationen) och EQ2 (fast utan alla hemska zoningar).

Jag spelade aldrig under betan men som jag har förstått så var det rätt hemskt men sist jag spelade (oktober) så fungerade spelet rätt så stabilt (om man bortser från alla "not in line of sight" meddelanden).

Det finns mycket att göra förutom att grinda/questa då du har crafting och diplomacy (kortspel ala magic eller whatever).

Sist jag spelade så var det inga problem att få grupp när man behövde och som andra påpekat så är questmobs oftast inte campade. Spelkänsla är väl en smaksak men jag gillade verkligen hela paketet.

Folket är väl som i de flesta mmo's, finns några idioter men det är bara att ignorera dom. Dom flesta jag stötte/gruppade med var trevliga och kunde ge/ta konstruktiv kritrik.

Tyvärr så har jag lagt VGSOH på hyllan då mina kompisar övertalat mig att börja spela WoW igen (suck) men lycka till och hoppas du gillar det.

Inaktiv

Ny rigg snart, det innebär VG !
Jag förbeställde VG innan det släpptes och fick det på releasedagen.. körde det 1 dag, sen gav jag det ett försök till dagen efter.. Värdelöst spel!

Eftersom folk säger att det är bättre så ska jag prova det igen!
Jag återkommer när jag börjat.

Medlem

Bah vanguard suger när man kommer upp i högre levels. Jag hade en lvl50 raidredo bard+lvl50 outfitter och önskar att jag inte slösat så mycket tid på spelet:((. Spelet är byggt på en dålig grund och har fortfarande dålig prestanda när för många spelare är i närheten. Saken blir inte bättre av att SOE lagt sig i och förstört spelet. Det roliga varar i några månader sen inser man hur ihåligt spelet är.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem

Jag är också väldigt sugen på detta spel. Testade betan strax innan release och var då inte imponerad över prestandan i spelet.
Jag lånar tråden lite fram och tillbaka om det går här för att höra efter om det finns någon vänlig själ med en buddykey över så att man kan få testa spelet igen innan man bestämmer sig för att köpa det.
Hallå där Vanguardspelare, har ni några buddykeys över?

Medlem

Återaktiverade VG nyligen. Visst har dom putsat på det och det är lite bättre än förut. Men det känns fortfarande inte rätt. Mobs och annat flyter fram, känns malplacerade. Växlande grafik, ibland jättefint ibland helt tokigt fel och malplacerat det med.

Nej tack, jag började med Lotro istället.

jkw
Medlem

Hade Vanguard fungerat i Linux så hade jag spelat det nu för det är ett underbart spel. Men eftersom det varken finns någon Linux-klient eller fungerar att köra med Wine så får det vara.

Medlem

kom igen nu killar och tjejer som lirar detta spel, har ni några buddykeys över eller? vi är ju några som gärna tar emot dessa för att testa. lär ju locka några fler spelare iaf
jag väntar på min nya rig, och önskar testa spelet igen nu då man iaf har datorkraft för att spela det

Anyone? pls? wink wink`.

Medlem

Synd bara att spelet är sjukt segt, spelade med ett guild med
folk som bara skulle ut å "explore" ville ju köra instanser å levla...

Nåväl rätt bra för att vara en Wow-klon, för det är i stort sett
wow med nåra kosmetiska förbättringar och ett segare levlingsystem (minst sagt)

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Nåväl rätt bra för att vara en Wow-klon, för det är i stort sett
wow med nåra kosmetiska förbättringar och ett segare levlingsystem (minst sagt)

Nja, Vanguard är ju mer än Dark Age of Camelot- eller Everquest-klon. Det skiljer sig ju sjukt mycket från WoW.

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Synd bara att spelet är sjukt segt, spelade med ett guild med
folk som bara skulle ut å "explore" ville ju köra instanser å levla...

Nåväl rätt bra för att vara en Wow-klon, för det är i stort sett
wow med nåra kosmetiska förbättringar och ett segare levlingsystem (minst sagt)

Heh, stor skillnad mellan dom spelen.

Men du är väll en sån spelare som ska till maxlvl så fort det bara går.

Medlem

Jag har precis köpt spelet för några dagar sedan, inte testat det sedan betan. Gillar det, charmigt spel. Älskar möjligheten att "explore", det är ju sååååå stort det är sjukt.

edit: Jag kör på Halgar (Peck heter jag), finns det några fler spelare här på den servern?

1
Skriv svar