Medlem

Själv lirar man US FFA finns inget bättre än att bli random one-shottat av en lvl 35-40 som 23 bard

Slajm @ Tharridon FFA PvP server, /tell för lite grouping

Medlem

önskar folk slutade säga att vanguard är ett svårt spel.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Kan ingen beskriva vad som är så kul med VG (alternativt dåligt) eller berätta något om det helt enkelt.

Jag sitter och väntar på mitt exemplar från Spelbutiken.se som borde ha kommit idag. Förmodligen kommer det imorgon. Kan någon dämpa min abstinens?

Inaktiv

Bra:
1. Kul crafting som man kan levla bara genom att crafta.
2. Kul med diplomati roliga quest och ett spel i spelet när man inte vill spöa monster.
3. Spelet är sjukt stort och man kan se riktigt långt in game.
4. Man kan bygga båtar, bygga hus.
5. Det finns inga instanser.

Dåligt.
1. Jävligt tung kört, kräver 2gb ram för att flyta ok.
2. Kräver ett mastodont grafikkort för att köra på max, 8800gtx.
3. Ibland är grafiken oinspirerad med dåliga texturer men ibland är den riktigt bra.
4. En del buggar och grafikmissar drar ner intrycket.

Jag kör med tweakade balanced inställningar(1440x900) med en x2 3800+, 1gb minne och Radeon 9800pro, får ca 16-23 fps. Ska uppgradera till ny dator snart för att maxa ut det.

Inaktiv

tycker det är svårare till stor del därför att det inte finns nått att soloa. spelet gynnar bara gruppspel. sen svårt därför att det är så avancerat, med det menar jag inlärningskurvan är enorm.

Medlem

imo så tycker jag inte många val är=avancerat.

Enda skillnad mellan ex ett enklare mmo är att det tar mer tid o lära sig nått dvs det enda som skiljer är tid och det har inget med att det är svårt.

Och ja vanguard är väldigt gruppbaserat men det går alldeles utmärkt att sola en heldel dock så kan det bli väldigt dryg 10lvls eller så.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Medlem

Varför ska man alltid jämföra wow med andra mmorpgs bara för det är en storsäljare?

Dessutom är vanguard inte "färdigt" ännu så känns ju lite skumt att dra pekfingret i vädret direkt ett nytt mmo släpps och jämföra med wow?

Själv gillar jag Vanguard för det känns mer äventyrligt och har bra grafik samt att crafting är bättre vilket jag spenderar ganska mycket tid på, är ju somsagt release buggarna folk irriterar sig på men lär ju bli fixat som dom flesta andra spel.

Lär ju bli intressant till sommarn när dom ska jämföra warhammer med wow.

Medlem

Hmm... måste man betala 26,99kr i månaden för att få tillgång till all ranking på den här sidan:

http://vgplayers.station.sony.com/characterSearch.vm
http://vgplayers.station.sony.com/leaderboards.vm

Alltså... tillhör detta endast "Premium Features"?! :? Måste ha ett snabbt svar!

Medlem

finns det ingen trail?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

signatur

“We all make choices, but in the end... our choices make us.”

- Andrew Ryan, 'Bioshock'.

Medlem

Jag är helt fast på questen "Kaon Manipulation" (High Elf). De där andarna vägrar att prata med mig! Nån som vet hur man gör eller är den "broken"?

Medlem

Vissa gubbar buggar märkte jag när jag spelade. Istället för att högerklicka på dom kan du testa att markera en och trycka på H. Fungerar bättre ibland.

Medlem

Har jag också provat. :/

Medlem

Har samma problem med flera gubbar. ibland går det om man klickar typ 1000ggr....=/

ps: har en sån där 10dagar trial om nån är intresserad...ds

Medlem

Jag överdriver inte om jag säger att VG är ett av de bästa spelen som jag har spelat. (Har spelat spel i 9-10 år)

Det har tagit bra grejer från flera olika MMORPGs, skippat de dåliga grejerna och slängt ihop allt till en mycket trevlig liten... förlåt, STOR sallad.

Medlem

Ursäkta dubbelposten, men:

Nu har jag skrivit en liten recension.

http://bytspel.net/forum/read.php?12,349

Medlem

jag har gjort kaon manipulation som HE...pratar du med de snälla kaonerna vid vattnet? (om jag tänker på rätt uppdrag)

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Ursäkta dubbelposten, men:

Nu har jag skrivit en liten recension.

http://bytspel.net/forum/read.php?12,349

Det var en riktigt positiv recension. Ganska roligt det där antingen så hatar man Vanguard eller så älskar man det det finns ingen medelväg.

Jag är väl undantaget som bekräftar regeln, tycker nog att vanguard har en hel del brister. Men jag gillar stämmningen och om de får fortsätta utveckla spelet så har det en enorm potential. Alla som tycker det verkar intressant bör testa det.

Inaktiv
Citat:

"johros" Alla som tycker det verkar intressant bör testa det.

Det är väl det som är lite av problemet, att det är så svårt att testa det. Jag skulle själv vilja testa det med en trial eller något över en helg. Tycker att jag har lite lite tid nu för att köpa det och "comita" mig utan att få testa det först.


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Medlem

Har några trial nycklar som ni som är väldigt intresserade av spelet kan få.

PM'a mig

Medlem

Det här är en gammal nyhet, men bättre sent än aldrig.

"The over 100k number I posted is registered users. We have now gone through billing cycles for the people who bought the game right away and very few people have cancelled. We are now nearing 150k registered users. I think these are pretty good numbers. I think they would be higher if we had had a little more time and not launched so near the WoW expansion, but we will recover from this short term situation. Overall we are very pleased."

Angående min recension:
Som jag skrev är det här bara ett tillfälligt betyg. Betyget kan komma att landa kring 90-97%. Vi får se.

Medlem

Beställde mitt vanguard idag så får väll se när det kommer

Och ja vanguard är ett grymt skönt lir med schysst folk, tror jag lira i en group i 5-6timmar för jag hjältpe deras shaman att inte blev dödad.

Blir intressant och se hur craftingen blir på högre lvls också nu när man får "hela" spelet istället för bara trialen då man bara har 10dagar på sig att gjöra det man tycker är roligast.

Inaktiv

Hur är det igentligen med dessa trial-keys? Läste på en sida (som inte blivit uppdaterad på ett bra tag) att enda sättet att få tag på en var att köpa spelet?! Stämmer detta? Verkar lite dumt enligt min åsikt. Jag har i alla fall försökt och försökt, vänt upp och ner på varenda sten efter en trial-key men dock inte hittat någon. Är det möjligen någon som vet någon sida där man kan få tag på någon? Eller helt enkelt om någon hade en key att undanvara, för jag är grymt sugen på spelet men man vill ju helst se hur det serut innan man köper ett spel för 500 spänn med månadskostnad.


signatur

Errow!

Medlem

Tror stor del beror på att clienten ligger på 20gb men bara tanka från torrent om den finns kvar, gjorde då jag annars tar det typ 2dagar att uppdatera från scratch.

Men dra hem clienten först sen kanske du kan höra om ZereCool har nån nyckel kvar om du har tur.

Medlem

Han har redan fått en nyckel
Har fler nycklar kvar så hör gärna av er.

Edit* Nu har jag inga fler nycklar

Ni som fått, hoppas ni köper det nu

Medlem

Fantasy mmo kan hoppa upp och hänga sig.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Fantasy mmo kan hoppa upp och hänga sig.

Om du inte gillar Vanguard så ska du väll inte vara i den tråden.

Inaktiv

Fick en trial nyckel av ZereCool och tankade hem spelet. Men när jag ska starta det får jag ett felmeddelande. Spelet kan inte hitta "d3dx9_31.dll" och kan därför inte startas. Står att man kan pröva att installera prog. igen, vilket jag inte är så sugen på 19gb tar en stund att ladda hem. Någon som har en annan lösning på detta?

Medlem

Ladda hem "d3dx9_31-dll" och lägg den antigen i spel mappen eller windows system mapp


signatur

Den som vet vet.

Skriv svar