Medlem
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av Earthscum:

Fantasy mmo kan hoppa upp och hänga sig.

Om du inte gillar Vanguard så ska du väll inte vara i den tråden.

Har inte sagt att jag har nått imot Vanguard. (Skulle vilja testa det faktisk) Men jag börjar bli trött på att nästan alla mmo är fantasy. Skulle vilja se mer sci-fi eller modern tid faktisk och lite mer anorlunda mmo's.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv

Ja, jag såg det...va lite snabb att skriva i denna tråd..:)
Finns förövrigt att tanka hem på;
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?d3dx9_31

Medlem

Eller så gör man på rätt sätt och installerar senaste directx...
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.mspx

Medlem
Skrivet av Earthscum:
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av Earthscum:

Fantasy mmo kan hoppa upp och hänga sig.

Om du inte gillar Vanguard så ska du väll inte vara i den tråden.

Har inte sagt att jag har nått imot Vanguard. (Skulle vilja testa det faktisk) Men jag börjar bli trött på att nästan alla mmo är fantasy. Skulle vilja se mer sci-fi eller modern tid faktisk och lite mer anorlunda mmo's.

Ok, själv älskar man fantasy.
Du kanske skulle kolla närmare på Tabula rasa när det kommer.
Tyvärr så har jag ingen mer nyckel till 10 dagars, annars hade du fått 1.

Inaktiv
Skrivet av Heya:

Eller så gör man på rätt sätt och installerar senaste directx...
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.mspx

Jag visste inte att det fanns ett "rätt sätt" och ett "fel sätt".
Om man har senaste DirectX installerat då, hur gör man "rätt" då?
Och snälla, motivera varför det är fel att ladda hem en dll.

Förövrigt är jag imponerad av detta spel. Har iofs inte spelat så mkt men det verkar vara ett väldigt bra/roligt spel.
Kan man spela "solo" eller är det mer grupp beroende när man kommer upp i lvl?

Inaktiv

Vad jag har hört är det mer grupp beroende på högre levlar. Men enligt Brad (CEO Sigil) så är målet att det ska finnas något för alla både grupp, raid och solo content.

Vad jag har märkt så är det lättare att spela om man är två men det gillar jag. WoW var för enkelt om man var två spelare det gick för snabbt.

Inaktiv
Skrivet av johros:

Vad jag har hört är det mer grupp beroende på högre levlar. Men enligt Brad (CEO Sigil) så är målet att det ska finnas något för alla både grupp, raid och solo content.

Vad jag har märkt så är det lättare att spela om man är två men det gillar jag. WoW var för enkelt om man var två spelare det gick för snabbt.

Ok, jag spelar iofs WoW just nu och har alltid spelat 2o2 och tycker det är roligast.
Men detta spel ser ut som en värdig ersättare till WoW

Medlem

Jag har blivit barnsligt förtjust i diplomatin!

Men så sjutton om jag lyckas hitta en mailbox någonstans?! Det som var så tydligt i wow verkar vara helt omöjligt för mig nu. Är det mina gamla skumraskögon som inte ser orden i manualen eller lådan i spelet?:$

Inaktiv

Samma här, glömmer bort att levla Lösa mordgåtor och annat diplomaati questen är riktigt bra. Det ger en anledning att gå runt och prata med folk och är ett bra kompliment till att hacka monster. Brevlådor har jag sett men inte använt ännu.

Medlem

Lösningen var för enkel...
...skruva upp gamman så att man ser något även om natten och så inte pojkleta utan flickleta! :$

Inaktiv

Tjenare, är ute efter en trial-nyckel.
Dock såg jag nu att ZereCool hade slut
Finns det någon vänlig själ som kan skicka en nyckel till mig, skulle gärna vilja testa Vanguard under helgen.

Medlem

Edit: Get bort min nyckel nu.

Medlem

Jag är riktigt sugen på att spela Vanguard, men hade velat testa först så om nån har en trial key att donera så skicka ett pm

Har testat sidan som man kunde köpa trialkeys på men dom har inga kvar :/

Inaktiv

Är de verkligen slut?

http://onlinecdkey.com/index/vanguardsagaofheroes10daytrialke...

Tycker det verkar som de säljer dom fortfarande.

TBR
Medlem

Skicka ett PM om någon vill ha en trail key, jag har ett par stycken över.

Inaktiv

Har nog också några stycken över. Skicka PM.


signatur

Vanguard
Illuminati - http://www.illuminati-guild.se

TBR
Medlem

Nu har jag slut trial keys.

Medlem

tack TBR


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

hur skulle spelat funka på en 2.8 ghz, 128mb grafikkort, 1gig ram tror ni.. det möter väl minimi kraven men det säger ju ofta inte så mycket.
om grafikkortet uppdaterades?

Inaktiv

Roligt att den här tråden fortfarande är vid liv pellep, bra fråga. Har faktiskt inte testat Vanguard. Spelar fortfarande WoW och är level 70 med min rogue. Börjar dock ledsna lite smått. Svårt att få plats i Karazhan som rogue. Känns som att Mages med ice block och Warlocks med drain life går i första hand. Nog snackat om WoW. Jag tyckte bara att det var kul att denna tråd som jag skapade förra sommaren fortfarande är vid liv.

Inaktiv

mjo, vanguard låter rätt intressant.
eq var mitt första mmorpg och eq2 var kul tills lvl 55 nånting..

testade vanguard i betan faktiskt men hann inte med så mycket. det funkade inge vidare just då på min dator, men det borde va bättre nu efter release??

å andra sidan är kanske ett mmorpg det sista jag behöver, tar ju en sån jävla tid. och att bara spela nån timme på dan brukar ju inte funka

men; nån som kan svara på min tidigare fråga?

Inaktiv

Jag kör med en x2 3800+, 9800pro, 1gig minne. Då kan jag köra på balanced med de mesta av inställningarna på max dock ca 12fps. 100% grass är så snyggt men drar mycket kräm.

Det funkar mycket bättre nu än vad det gjorde när jag började spela, de är möjligt att det funkar men ett litet fråge tecken för din processor.

Inaktiv

ok, tack för svaret. nån som råkar sitta på en trial att bjuda på? så kan man ju testa.

hur är spelet annars, har hört mycket om att det ska vara ett eq2 "i nytt skin". tycker det fanns en hel del rätt tråkigt med eq2: tråkig grind vid 50+, att alla såg likadana ut; fanns ju typ 1 rustning per klass som verkligen alla körde med, världen kändes rätt instängd med alla zoner, dålig variation på mobs m.m

Inaktiv

Vad det gäller instängdhet så tror jag alla som spelat kan hålla med om att det inte existerar i Vanguard. Det finns inte direkt några Zoner som i andra spel (som oftast har berg runt de olika zonerna.) Det är mer som en verklig värld utan några tydliga gränser.

Medlem

har dom fixat låg fps och buggarna än?
ifall de har iaf fördubblat fps:en från release kan det kanske vara vettigt att börja lira.

Inaktiv

Jag är riktigt nyfiken på detta spel.
Det verkar vara en bra mix mellan Star wars galaxies & Wow, jag har kört båda och galaxies spöade wow helt klart enligt mig, innan dom totalförstörde spelet med CU/NGE.

Därför är det skönt att vanguard påminner mycket mer om galaxies än vad det påminner om Wow. Den stora öppna världen, allt player craftat material vilket är sjukt skönt Role playing wise

Är det även som i galaxies så att man kan vara t.ex trader och ha egna butiker med egna placerade vendors i egna hus?

Ps.
Om någon har en trial/buddy key eller ännu hellre två så min bror får testa också så skicka mer än gärna ett PM!

Medlem

Du kan köpa en markbit och slå upp ett hus, men vad jag vet går det inte att ha vendors eller liknande i dem (än iallafall). Brokern är det som gäller för crafters för tillfället

Inaktiv
Medlem

Jag kommer börja spela Vanguard till veckan och jag vill veta vars ni spelar. Känns som jag måste lära känna lite vanguard-folk för att få ut så mycket jag kan av spelet genom att man är tvungen att spela i grupp för att kunna lvla lite senare i spelet. Som sagt, ge mig gärna lite info om vilken server ni lirar på och hur jag kan hitta er sen när jag blivit pwnerer!

Inaktiv

* Liten fråga; hur fungerar levlingen in Vanguard? Måste man lägga ut attributpoäng etc? Älskar när man slipper det, så behöver man inte oroa sig över att gimpat sin gubbe några hundra speltimmar senare...

* Vad heter rasen som ser ut som en hund? Inte rävarna, den andra. Hehe ^^;

Skriv svar