Medlem
Skrivet av Isaz:

* Vad heter rasen som ser ut som en hund? Inte rävarna, den andra. Hehe ^^;

Om jag inte är helt borta så tror jag att det är Vulmane dom kallas.

Medlem

Tänkte jag skulle ta och chansa och köpa Vanguard ikväll, då dollarn är så låg så blir det 270kr så det är inte så farligt.

Men vilken server kan ni som spela rekommendera, eftersom spelet är mycket grp orienterat så är en server med medium population önskvärt.

En server med nått bra nordiskt/svenskt guild kanske.

Medlem

De gånger jag kollat population, (svensk kvällstid) så har EU servern Gelenia haft högst pop.

Du kan själv kolla stats här http://vgplayers.station.sony.com/
välj players och sök efter namn, "Starts with" * och välj de olika servrarna.

Bra svenska guilds har jag desvärre ingen koll på.

Medlem
Skrivet av Gambold:

De gånger jag kollat population, (svensk kvällstid) så har EU servern Gelenia haft högst pop.

Du kan själv kolla stats här http://vgplayers.station.sony.com/
välj players och sök efter namn, "Starts with" * och välj de olika servrarna.

Bra svenska guilds har jag desvärre ingen koll på.

Startade igår på Gelenia, så skönt och slippa rtard WoW ett tag

X9
Medlem

Någon som har en trialnyckel över? Är otroligt sugen på att testa detta spelet, men jag är lite osäker på hur bra det kommer flyta på min gamla skruttburk. (1gig ram, Geforce 6800GT, Amd 3500+)

En sak till, är det samma respektlösa attityd i detta spel som i Wow?

Medlem
Skrivet av X9:

Någon som har en trialnyckel över? Är otroligt sugen på att testa detta spelet, men jag är lite osäker på hur bra det kommer flyta på min gamla skruttburk. (1gig ram, Geforce 6800GT, Amd 3500+)

En sak till, är det samma respektlösa attityd i detta spel som i Wow?

jag har en p4 2.6 med 2gig ram och ett gf6600gt och om jag sänker till nästan lägsta grafikinställningar så flyter det helt okej.
men då krävs det att man accepterar att grafiken ser taskig ut


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Sitter och spelar på Gelenia just nu och jag skulle vilja spela i party lite mer än jag gjort tidigare. Jag spelar Dark Elf Dread Knight.
Ni kan ju skriva här så kan vi höras vid ingame nån gång.

Och för alla som undrar så verkar communityn bra och alla verkar vara trevliga som jag mött. Men man kan ju inte tro att alla ska vara så. Tycker det verkar bättre än i WoW.

Medlem
Skrivet av arigatou:

Sitter och spelar på Gelenia just nu och jag skulle vilja spela i party lite mer än jag gjort tidigare. Jag spelar Dark Elf Dread Knight.
Ni kan ju skriva här så kan vi höras vid ingame nån gång.

Och för alla som undrar så verkar communityn bra och alla verkar vara trevliga som jag mött. Men man kan ju inte tro att alla ska vara så. Tycker det verkar bättre än i WoW.

Vilken lvl är du?
Har en Dark elf Cleric som är lvl 16 som gärna skulle uppskatta lite sällskap

Medlem

Nån som vet hur många som spelar Vanguard?

Medlem

Med tanke på att Sony fick rädda dem för att inte gå i konkurs nu i veckan, kan det inte vara så många aktiva spelare.
Jag läste någonstans att de sålt strax över 100 000 boxar.
Av dem är det rätt många som avslutat sitt konto av olika anledningar.

Inaktiv

Fy satan vad jag vill lira detta spel, synd att man inte har dator nog..


signatur

supernoodle strikes again

Inaktiv
Skrivet av supernoodle:

Fy satan vad jag vill lira detta spel, synd att man inte har dator nog..

Näe va glad för det!
jag spenderade 2 månader (som jag betalade för) att spela beta! fyfan! rent för buggit, med rent för lite av utlovade features som var i spelet för att var värt det!!!

Lite interesant läsning om ni ens tänker på att köpa spelet:
http://f13.net/?itemid=560
http://grouchygamer.blogspot.com/2007/05/brad-mcquaid-abandon...
http://f13.net/index.php?itemid=562

Summa summarum enligt mig: Låt bli! BETALA INTE FÖR ETT HALV FÄRDIGT SPEL!!!! oO


signatur

For a wounded man shall say to his assailant: "If I live, I will kill you, If I die, you are forgiven."
Such is the Rule of Honor.

Medlem
Skrivet av FnoRd:
Skrivet av supernoodle:

Fy satan vad jag vill lira detta spel, synd att man inte har dator nog..

Näe va glad för det!
jag spenderade 2 månader (som jag betalade för) att spela beta! fyfan! rent för buggit, med rent för lite av utlovade features som var i spelet för att var värt det!!!

Lite interesant läsning om ni ens tänker på att köpa spelet:
http://f13.net/?itemid=560
http://grouchygamer.blogspot.com/2007/05/brad-mcquaid-abandon...
http://f13.net/index.php?itemid=562

Summa summarum enligt mig: Låt bli! BETALA INTE FÖR ETT HALV FÄRDIGT SPEÖ!!!! oO

Bra meningslöst att klaga på ett spel man inte ens ger en ärlig chans på?

Har själv spelat sen betan och betalar ändå även om dom var tvugna att släppa spelet i förtid med alla buggar och halvfabrikat, och nu har SoE tagit över spelet helt så får man väll hoppas dom arbetar hårdare med just buggarna.

Om nu spelet värkade "total suga" eller vad du nu påpekar så skulle jag självklart slutat spela redan i början.

Inaktiv
Skrivet av Bravo:

Bra meningslöst att klaga på ett spel man inte ens ger en ärlig chans på?

Har själv spelat sen betan och betalar ändå även om dom var tvugna att släppa spelet i förtid med alla buggar och halvfabrikat, och nu har SoE tagit över spelet helt så får man väll hoppas dom arbetar hårdare med just buggarna.

Om nu spelet värkade "total suga" eller vad du nu påpekar så skulle jag självklart slutat spela redan i början.

Inte gett det en ärlig chans? Var fasen fick du det ifrån??
Jag skrev inte att "spelet verkade total suga" och påpekar inte det heller. Jag skriver min personliga åsikt, och bara för att den inte stämmer överens med din betyder den varken mer lr mindre. ;p Och jag gav spelet en ärlig chans. Jag köpte det, spelade det, betalade sub tills jag fick nog av buggarna.
Spelet i sig har säker stor potensial, men i dagsläget är det buggiare än någon beta jag nånsinn spelat. Ja dom blev tvingade av $oE att släppa spelet i förtid, c:a 1 år.
När man släpper ett spel där många av featuresen inte ens är med och det som finns med, buggar rumpa då anser jag inte att det är värt att ösa mina hårt förtjänade kronor på.
Visst kan man hoppas på att $oE fixar upp spelet, men i dags läget så är det inte värt att betala för i min mening.
Bara för att du e en fanboi betyder inte att resten av världen e det.
[edit] Jag antar att du inte ens bemödade dig att läsa artiklarna jag postade heller? [/edit]


signatur

For a wounded man shall say to his assailant: "If I live, I will kill you, If I die, you are forgiven."
Such is the Rule of Honor.

Medlem
Skrivet av FnoRd:

Inte gett det en ärlig chans? Var fasen fick du det ifrån??
Jag skrev inte att "spelet verkade total suga" och påpekar inte det heller. Jag skriver min personliga åsikt, och bara för att den inte stämmer överens med din betyder den varken mer lr mindre. ;p Och jag gav spelet en ärlig chans. Jag köpte det, spelade det, betalade sub tills jag fick nog av buggarna.
Spelet i sig har säker stor potensial, men i dagsläget är det buggiare än någon beta jag nånsinn spelat. Ja dom blev tvingade av $oE att släppa spelet i förtid, c:a 1 år.
När man släpper ett spel där många av featuresen inte ens är med och det som finns med, buggar rumpa då anser jag inte att det är värt att ösa mina hårt förtjänade kronor på.
Visst kan man hoppas på att $oE fixar upp spelet, men i dags läget så är det inte värt att betala för i min mening.
Bara för att du e en fanboi betyder inte att resten av världen e det.
[edit] Jag antar att du inte ens bemödade dig att läsa artiklarna jag postade heller? [/edit]

Om man läser ditt förra inlägg så får man intrycket at du tycker spelet suger, specielt på sättet du avslutar din mening på med att uppmana folk ska skita i att köpa spelet för man lirade dom första månaderna vilket jag vet själv var ett helvete att stå ut med.

Du verkar ju dessutom varit informerad att spelet var buggat innan du ens köpte så gjör ju det bara förvirrande om du nu sliter för pengarna?

Nej jag är ingen fanboy valde vanguard för jag gilla craftingen och grafiken spelet erbjöd om man jämför med till ex DaoC där det är svindyrt att lvla i crafting.

Jo jag läste artiklarna om Brad McQuaid och Sigil när dom sparkade folk så vad ska man gjöra att saken skita i att köpa Vanguard och deras andra spel för att inte stödja Sigil?

Inaktiv

Får intrycket? Låt mig få göra det här kristallklart:
Ja! Jag tycker spelet suger för det funkar inte som det ska på rent för många punkter. Än en gång: Det är min ÅSIKT! Jag är fri att framföra den.
Jag tycker fortfarande att även om det är marginellt bättre idag än vid release (jag provar typ en gång varannan vecka på en polares acc (How's that för en ärlig chans? ;p )) att det generellt suger för att det håller fortfarande inte vad det lovar...
Snälla visa mig hur du läser ut att jag varit informerad om att spelet var buggat redan innan jag ens köpte det?
Sigil blev juh uppskopat av $oE, lr missade du det när du läste det? Folk förlorade jobb för att McQuaid mfl inte skötte sina jobb. Att McQuaid ens har sitt jobb kvar medans andra blivit sparkade är en förolämpning mot VG och spelarna i min mening.
Och vad ger dig rätt till att försöka "rätta" vad jag tycker och tänker om Vanguard? Jag tvingar ingen att läsa det, jag tvingar ingen att hålla med mig, jag tvingar ingen att tycka att jag har rätt och du fel...
Du å andra sidan verkar ha nån sorts "holy quest" att få mig att inse att jag faktiskt inte borde tycka så som jag gör.... gl hf som man säger ^^


signatur

For a wounded man shall say to his assailant: "If I live, I will kill you, If I die, you are forgiven."
Such is the Rule of Honor.

Medlem
Skrivet av FnoRd:

Jag skrev inte att "spelet verkade total suga" och påpekar inte det heller.

*Får intrycket? Låt mig få göra det här kristallklart:
Ja! Jag tycker spelet suger!*

Skrivet av FnoRd:

Snälla visa mig hur du läser ut att jag varit informerad om att spelet var buggat redan innan jag ens köpte det?

*Ja dom blev tvingade av $oE att släppa spelet i förtid, c:a 1 år.*

Och nä jag försöker inte rätta dig. du som framför dina åsikter ganska oklart så man själv måste fundera ut vad du igentligen menar.

Sen det här med sarcasm och smileys och kalla mig fanboi och skit gjör ju inte direkt att jag tar dig på största allvar.

Näe har absolut ingen ork att hålla på tjata om detta något mer när jag själv kommer ta en pause från vanguard när quake wars släpps.

Medlem

Jag läste om Vanguard och började spela det full av förhoppningar. Jag anser fortfarande att det är en bra idé, ett bra spel i grunden. Craftingen var involvernade och "realistisk" och inte simplistisk som i exempelvis WoW.

Tyvärr var spelet så buggigt och laggigt att jag avslutade kontot efter två veckor. Jag kommer gärna tillbaka OM de fixar alla buggar och "performence issues" (ursäkta engelskan).

Jag tycker det är förjävligt att man släpper ett så ofärdigt spel och att man faktiskt förstör det som i grunden kunde vara ett toppenspel.

//Mvh, M

Medlem

Bra att skylla allt skit på SOE när det va sigil och microsoft som strulade.

Medlem
Skrivet av Bjarka:

Jag läste om Vanguard och började spela det full av förhoppningar. Jag anser fortfarande att det är en bra idé, ett bra spel i grunden. Craftingen var involvernade och "realistisk" och inte simplistisk som i exempelvis WoW.

Tyvärr var spelet så buggigt och laggigt att jag avslutade kontot efter två veckor. Jag kommer gärna tillbaka OM de fixar alla buggar och "performence issues" (ursäkta engelskan).

Jag tycker det är förjävligt att man släpper ett så ofärdigt spel och att man faktiskt förstör det som i grunden kunde vara ett toppenspel.

//Mvh, M

Precis som jag - fast det tog två månader av envisa försök att verkligen gilla det innan jag avslutade kontot...

Lustig nog hette min shaman Bjark...

Medlem

Bjarka använder jag alltid i spel! WoW, Vanguard, LOTRO etc ( och några andra nick oxå)

Inaktiv

Jag har spelat deta spel nu i några dagar och kan bara säga spring och köp riktigt bra spel... :=)

Medlem

Du kanske sitter på en superdator, men laggar det fortfarande mycket och låser det sig fortfarande 10-30sek när man passerar zoner (chunks)?

//Mvh, M

Inaktiv

dåligt "scriptat" spel. hah! lite bortskämd som jag är tål jag inte att de är dålig fps när de är som de är jag vill att allt skall FLYTA ! att ha low på de mesta suger.

lite bugs i spelet och så men.

Inaktiv
Skrivet av Bjarka:

Du kanske sitter på en superdator, men laggar det fortfarande mycket och låser det sig fortfarande 10-30sek när man passerar zoner (chunks)?

//Mvh, M

Jag tycker inte det laggar har en Amd x2 3500, 2 gig ram och 7600Gt kort. Jag har ca 20-30 fps men vist låser det sig 3sec när man passerer en zon det kan man leva med tycker jag, Sen kör jag på high och tycker det ger ett bra flyt.:D

Medlem

Man skulle ha haft en monsterdator - jag testade att stå helt stilla på ett ställe där jag hade bra fps och sedan maxa grafiken. Resultatet var bedövande vackert och ett jävla bök att få datorn att tänka på annat så att jag kunde dra ner settings igen...

Medlem

Jag hoppas att deras nya anstängningar med 6veckors-milstenar: Kontinuerliga förbättringsprojekt med synliga resultat i 6veckorsfaser ger resultat !

Den första milstenen är att förbättra prestanda, minnesläckage och CTD.

Jag saknar Vanguard...

//M

Inaktiv

Är det någon som fortfarande spelar Vanguard? Har det kommit igång med någon sorts free-trial än? Är fortfarande lite sugen på att testa det trots allt dåligt man läser.


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Medlem
Medlem

Dom håller på jobba med en trial island men när den blir färdig vet jag inte.. är ganska stor satsning på performance och bug fixar just nu samt nytt innehåll som skulle varit med när dom släppte spelet.

Så är nog buddy key som gäller om du vill testa spelet just nu.

Skriv svar