*Vänligen lås tråden*

Medlem

Hade Chanter och kommer köra det sen också Skön klass att köra solo med

Klipp jag la upp förut för att visa kompisar Aion och Chanter klassen. Lvl 17 i klippet


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem
Skrivet av Lajocke:

Hade Chanter och kommer köra det sen också Skön klass att köra solo med

Gillade Sorcerer grymmt mycket;) Har alltid kört med Mages i både mmo:n och rollspel enda sedan jag var liten, och varför bryta ett fungerande koncept?;) Och med en Sorcerer dealar man riktigt massivt mycket damage, så gött att du ska va chanter, vi kan samarbeta lite om du vill;) Är chanter den som fokuserar mer på healing eller på buffs?

Vi måste ändra namn på guilden XD alla kommer tro att vi är ryssar XD kan vi typ bara inte heta FragZoneSWE eller nått sådant?:P

Medlem

jo länkade klipp lite sent men men ^^
Jag är inte helt hundra på hur det blir med denna guild etc
det är v1ctory som säkert blir GM för guilden om den blir av.
Guildnamn får vi se med. Några förslag som jag känner till är :
Zense och Majonäs ^^

Att ha en Sorcerer i sitt party hjälper väldigt mycket
Chanter kan köra lite offtank och heal medans Sorcerer pungar ut skadan. Körde mot en elite på spelet tror vi båda var runt lvl 18. Klarade döda den och 2 till (för quest) men tog mig ca 40min allt som allt. ^^ runt 24 000 xp st. Dock är det inte mycket för den tiden men det visar ju att Chanter kan köra solo på ganska mycket vilket jag inte tror många andra klasser kan, om inte dem kitar.


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

UPPDATERAT!
Lajocke, är det mycket "downtime" i pve som chanter? (Få tillbaka mana osv.)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Hehe ja verker ju lite halvt om halvt med hur det blir med denna guilden;) men det skulle va kul om den blev av. Ja, jag var bara i lvl 12, men jag dealade ändå runt 400 skade med en vanlig standardspell. Tor mig runt 15 sekunder att döda en varelse i samma lvl som jag solo, så ja sorcerer dealar mycket damage.

Vet du förresten hur man fyller på tid på sitt acc i Aion? Köper man ett sånt där kort som i alla andra mmo eller går det att göra det direkt online? Är det månadskostnad som vanligt? Hörde att i den kinesiska varsionen betalar man bara för tiden man spelar, iställer för att ha unlimited speltid i t.ex två månader.

http://www.youtube.com/watch?v=wMhmMnXG57A
Hittade denna reviwn, här pratar han i slutet om det kinesiska systemet. Kommer det vara likadant i Europa?

Medlem
Skrivet av v1ctory:

UPPDATERAT!
Lajocke, är det mycket "downtime" i pve som chanter? (Få tillbaka mana osv.)

naj inte om du går 1v1 men så fort du måste spam heala dig själv så kostar det mycket mana. Jag köpte x antal mana pots och sen klarade jag mig. Vilade aldrig.
Men när jag fick testa heala som Chanter med 5 andra i party klarade jag inte länge innan manan var slut. Men Chanter är ju mera 2a healer om inte Cleric klarar av det själv.

Skrivet av Call of tuty:

Vet du förresten hur man fyller på tid på sitt acc i Aion?

vad jag fattat så är det Tid man köper en förklarade ung. betalar man $15 ~ 8h playtime /dag i 30 dagar, $6 ~ 4h /dag.
Vet ej hur mycket dem kommer ta för tid om otur är dem STEAM med 1$ = 1€... vilket det inte är ^^


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Okej, tack för info


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Tyckte det blev mycket roligare på level 19, när man fick nya attacker och + spring speed for grupp
Så om man testade Aion men aldrig kom till lvl 19 iaf så tycker jag att man inte kan döma om klassen var bra eller dålig ^^


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Kom tyvärr bara till lvl 12, gick in i sista betan;) Men gillade iaf Sorcerer under den tiden;)
Nä, hoppas det finns lite olika betalningsatlternativ! Har inte förbokat på steam iaf, väldigt dyrt där! 49.99€ för vanliga versionen :S förbokade mitt på CDON.com istället, hade presentkort där;)

Medlem

Jo bättre att köpa från andra ställen, steam har bara överpriser. Men ibland fixar dem fin fina 50% off osv. =D
Många tror att Aion EU/US kommer att sätta fast månadskostnad som tex Wow. Men själv tror jag mera på att man köper Timmar.
Sen tycker många att det är dåligt. För att 200h låter lite.
Men speltiden dras bara när du spelar. Så om du åker på semester eller är i skolan/jobb etc så slösar du inte tid. Som man gör med wow.
Betalning kan vara segt, många unga har ju inte Visa eller någon vidare inkomst. Så om dem bara tar betalt över nätet med subscribe kommer nog många inte kunna spela utan att tigga om morsans/farsans Visa kortnr ;P. Men vem vet dem kanske skaffar eller redan har gametime kort.


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Det finns game cards att köpa. NCSoft säljer samma game card till alla deras spel.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=47682&ref=Prisjakt

Medlem

Ja, har redan sett det där gamecardet, men tyckte 269 kr lät väldigt nycket! Det är ju till och med dyrare än WoW. Jag tror de skulle tjäna på att ha lite billogare månadsavgifter, då skulle fler spela!
Själv hoppas jag verkligen på att man kommer kunna köpa "timmar". Passar mig mycket bättre, eftersom det är mycket läxor och så i skolan. Har man timmar istället för fast månadsavgift är det mycket enklare att "planera in" sitt spelande.

Medlem

jo men nu står det ju också Time Card Så vem vet det kanske är 60 dagar i timmar ^^ Varför inte egentligen?? Wow säljer ju 60 Dagar som går oavsett om du spelar eller inte. Time Card låter ju som om det är Tid Men men återstår att se.

Om det är dryga 60 dagar i speltid är det ju tok mycket =):heart:


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Just om ni inte testade skapa en guild i Aion kostar själva skapandet ca 14000 Kinah (tror det pengarna heter så)
och för att kunna göra mera med sin guild ev "tabard" måste man skaffa rank 1 på sin guild etc etc... rank 1 kostade vad jag minns ca 124000 Kinah... så hur gör vi med detta ...allmosa från dem rika spelarna? ^^


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Det lät dyrt :O. Vi får se till att rekrytera fler spelare så varje medlemm slipper betala så mycket. Rank 1 kan vi ju fixa när alla har lvlat lite.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

En omröstning angående guildnamnet är nu igång.
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=82288


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Hm, ja det lärt mycket dyrt :/ vi får kanske vänta med att skapa guilden tills alla medlemmar nått lite högre level, så kan alla bidra med pengar. Vi får se hur mycket det kommer kosta att göra en guild sen när spelet väl släpts;) vi får prata om det här i tråden

Ändrade förresten min avatarbild. Vad tycks?;)

Medlem

Kanon


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

jag fixade ca 60 000 vid level 16 det är inte alls mycket i spelet ^^ runt lvl 19 kostade "spell böckerna" runt 2000 var
lade upp denna bild på sid 3, min lilla affär där jag la ut summon water spirit som jag hittade. Pengarna jag har då är inte mycket för jag köpte grön gear för allt ^^ men som ni ser så ligger den för 20000 en level 16 köpte den av mig.
[ia=15937]

ps. jag gillar att redigera ;)8)


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Bra, då borde det inte bli något större problem.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Lajocke:

Så om dem bara tar betalt över nätet med subscribe kommer nog många inte kunna spela utan att tigga om morsans/farsans Visa kortnr ;P. Men vem vet dem kanske skaffar eller redan har gametime kort.

Det är ju bara ett plus. Då slipper man större delen av alla gnälliga ungar som skriker diverse könsord åt en så fort man gör nåt fel eller frågar om nåt som dom tycker är självklart.

Anyways, det kommer att vara vanlig månadskostnad som i de flesta andra mmo's här i EU/US och time/gamecards kommer funka på samma sätt. Vet inte riktigt var jag läste det... kan ha varit på TenTonHammer.

Medlem

Spectral, vill du vara med?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

okok själv skulle jag vilja ha TimeCard med tid.... =S
Tjänar så mycket mera på det enligt mig. Att betala dagskostnad är inte alls lika billigt i längden. Och om deras gamecard är dyrare än wow's så är det ingen vidare =D men men råd har man alltid


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

haha ok jag tycker detta låter som scam sida
sökte för att se om Aion har timmar eller dagskostnad
så kom denna sida upp. JAG skulle aldrig göra det som den säger men finns ju dem som skulle.

Otroligt sämst länk men men ^^ Annars
Aion skit sida??? sen Details.

påminner om scam jag såg:
[http://failblog.org/2008/11/14/scam-fail/]


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem
Skrivet av NCSOFT:

Originally Posted by PlayNC.com Support
Players who wish to use a credit card will be able to choose from the following recurring billing options*:

[color=red]1 month - 109 KR per month
3 months - 290 KR (the equivalent of $13.33 per month)
6 months - 551 KR (the equivalent of $12.66 per month)
12 months - 1015 KR (the equivalent of $11.66 per month)
[/color]

(Example: Your credit card will be billed for $75.99 in one lump payment if you choose the 6-month plan. The $12.66 simply shows the average monthly rate - it is not the amount you will be billed.)

Billing will begin after the included game time that comes with your purchase has expired, which begins the day the game is launched.

Players who do not wish to use a credit/debit card can use game time cards, which are available at many North American retailers. City of Heroes, City of Villains, Lineage II and generic PlayNC/NCsoft Game Time Cards can be used for Aion game accounts.

dessa är ju wow's

[color=red]133 Kr One-Month Subscription
369 Kr Three-Month Subscription
676 Kr Six-Month Subscription
[/color]

Players who wish to activate the account using PayPal? will be able to choose from the following purchase options*. You can choose to make a One time payment or have your PayPal payment Automatically recur.

1 month of game time - $14.99
3 months of game time - $39.99 (the equivalent of $13.33 per month)
6 months of game time - $75.99 (the equivalent of $12.66 per month)
12 months of game time - $139.99 (the equivalent of $11.66 per month)

One time payments for PayPal are applied immediately and extend the time of your account. If activating your account using PayPal, you will be billed according to the amount of game time you chose to purchase and included game time that came with your purchase will be added to your account as well. You will not be placed on recurring billing.

If you choose the Automatically recur PayPal payment option, you will be charged after the game has launched, and after your included bonus time expires, and you will be placed on a recurring billing plan according to the payment plan you chose until deactivated.

* Sales tax will apply to customers who reside in California, Texas, and Washington.

Som någon skrev finns det en fördel.. Om du tex ska sälja saker i din egna affär kan du sätta honom där det finns folk och gå och göra något annat. Om du betalar för timmar vill man ju inte slösa dem på samma sätt..:O MEN nu stod NC's i Dollar och Wow's i Euro. Och normalt brukar vi i Euro få betala mera för allt.. dunno why =S men inte helt säker på hur mkt US Wow tar i betalt / månad mot EU

[color=green]Preorder Aion US = 340 Kr
Preorder Aion EU = 399 Kr
[/color]
Priser kan ju variera men just nu är det inte så jätte stor summa som skiljer dem =).
Hoppas de inte gör en STEAM bara.


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Spectral, vill du vara med?

Nej tack. Om jag ska spela så blir det troligtvis med folk jag känner och som är runt min egen ålder.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av v1ctory:

Spectral, vill du vara med?

Nej tack. Om jag ska spela så blir det troligtvis med folk jag känner och som är runt min egen ålder.

22 här men bryr mig inte om åldern. Bara dem spelar bra ^^


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Hm, aja då blir det till att skaffa gamecard eller låna päronens kreditkort då XD hade hoppats på timmar:( som som du säger, det är bra om man har privetestore:)

Medlem

16 år, men mogen;)

Medlem

Också 16, men det är ett fritt land


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Skriv svar