*Vänligen lås tråden*

Medlem

Sådär, nu finns vår legion på Aiononline.se
Kan någon gå in och titta på det och ge lite respons?:P Kan någon också kolla om anmälningssidan funkar och ser bra ut?:P Är inte säker:P

Gå med i guilden på Aiononline.se! Skaffa ett account där och skicka ett PM till mig här på FZ eller fyll i ansökningsformuläret (om det nu fungerar) så lägger jag till er:P

V1c, ändrar så du blir guildmaster när du gått med som medlem.

Följ denna länken och klicka eller sök på FragZoneSWE som legion och ta dig vidare därifrån

http://aiononline.se/listguilds.php

Medlem

aha¿ ^^


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Jag har anmält mig till legionen på AoS.

Medlem

Reggad! skickade medlemsskaps formuläret också


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Oj, det kom som en överraskning. Får väl bli medlem jag med
...Trodde vi skulle heta något annat. Det är OK för mig, frågan är vad dom andra tycker.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Fungerade medlemsskapsformuläret?:P Något annat ni reagerade på som man kan ändra?:P
Ja, bestämde vi inte att vi skulle heta FragZoneSWE?:P hade jag fattat det som. Man kanske kan ändra det annars:P

Medlem

Jo, namnet är bestämt. Har du gjort mig till leader på AoS?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Jo, namnet är bestämt. Har du gjort mig till leader på AoS?

Sådär, nu är du legionmaster och kan ändra om i texten, lägga till bilder mm hur du vill Nu är du officielt legionmaster på riktigt för legionen

Glöm inte att lägga till mig och mosola som officers:P

Gör en länk till att bli medlem på AoS legionen här i orginalposten på FZ också, så att alla på vår lista här blir medlemmar där också:P

Medlem

Will do!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jasså, ett namnbyte. Hur som helst, har skickat medlemsbegäran. (som Aarkein.)

Medlem

Såg det precis! Lägger till dig.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Förresten, har vi hittat någon som kan göra en hemsida till guilden? (om det är planerat?)

Inaktiv

Hur avancerad skulle hemsidan vara i sådana fall? Jag har gått webbdesign och har ett intresse för programmering och liknande privat så HTML JavaScript och dylikt borde inte vara några problem.

Men vad skulle sidan innehålla? En Roster och lite allmän info eller bildgallerier där användare kan ladda upp bilder, posta bloggar och ett forum måste det ju till ett webbhotell som stödjer php osv.

Jag vill bara veta vad som förväntas för att se om det är möjligt att koda ihop lite snabbt eller inte

och ursäkta svenskan.. det är lite sent på kvällen bara...

Medlem

Återkommer nu i eftermiddag, måste fundera lite.. Bra initiativ dock!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Hann återkomma redan nu, jag har en pIII plattform jag kan slänga ihop i ett rack chassi. Skulle den fungera som server? Ett forum känns inte nödvändigt då vi redan har ett här, med lite bild uppladdning vore väldigt bra! (En funktion som krävde att bilden godkänndes innan den laddades upp vore bra om det går att ordna, det kan bli så mycket skit uppladdat annars.) Funderar lite mer på vilka funktioner som egentligen behövs.

Jag har ännu inte gått den kursen på gymnasiet så jag har inte full koll på det här området, min far har det dock så han kan nog hjälpa till om vi stöter på några problem. Slutligen undrar jag om jag kan köra den här servern på vårt hem internet utan att ge dig som konstruktör fullständigt tillträde in?

Ursäktar för att jag är helt okunnig inom området.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Vet inte om det varit uppe i tråden redan, men kommer ni köra som Elyos eller Asmodians?

Medlem

Asmodians till 99.99% säkerhet.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av ProXyGen:

Hur avancerad skulle hemsidan vara i sådana fall? Jag har gått webbdesign och har ett intresse för programmering och liknande privat så HTML JavaScript och dylikt borde inte vara några problem.

Men vad skulle sidan innehålla? En Roster och lite allmän info eller bildgallerier där användare kan ladda upp bilder, posta bloggar och ett forum måste det ju till ett webbhotell som stödjer php osv.

Jag vill bara veta vad som förväntas för att se om det är möjligt att koda ihop lite snabbt eller inte

och ursäkta svenskan.. det är lite sent på kvällen bara...

Förmodar att den inte behöver vara så värst advancerad, åtminstone till en början. Börja smått, sen bygg uppåt!

Går själv webdesign på gymnasiet vid tillfället, fast kan inte säga att mina kunskaper är tillräckligt för att skapa något riktigt än. Det kommer så småningom.

Ett eget forum behövs nog inte till en början åtminstone i alla fall. Som sagt, börja smått.

Medlem
Skrivet av Zycore:

Vet inte om det varit uppe i tråden redan, men kommer ni köra som Elyos eller Asmodians?

Vill du bli medlem i guilden? Såg även att det var din första post på fz, har du gått med i gruppen via AoS? Isåfall, vad heter du där?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av ProXyGen:

Hur avancerad skulle hemsidan vara i sådana fall? Jag har gått webbdesign och har ett intresse för programmering och liknande privat så HTML JavaScript och dylikt borde inte vara några problem.

Men vad skulle sidan innehålla? En Roster och lite allmän info eller bildgallerier där användare kan ladda upp bilder, posta bloggar och ett forum måste det ju till ett webbhotell som stödjer php osv.

Jag vill bara veta vad som förväntas för att se om det är möjligt att koda ihop lite snabbt eller inte

och ursäkta svenskan.. det är lite sent på kvällen bara...

Förmodar att den inte behöver vara så värst advancerad, åtminstone till en början. Börja smått, sen bygg uppåt!

Går själv webdesign på gymnasiet vid tillfället, fast kan inte säga att mina kunskaper är tillräckligt för att skapa något riktigt än. Det kommer så småningom.

Ett eget forum behövs nog inte till en början åtminstone i alla fall. Som sagt, börja smått.

Tycker det låter kanon med en websida
Men ett forum tycker jag faktiskt att vi ska ha där, känns lite dumt att alltid skriva över FZ:P vore bättre om vi som legion kunde ha ett helt eget:P
Sen kan det ju va kul med lite bilduppladdning och sådant också Är helt rookie på området webdesign dock, så kan tyvärr inte hjälpa till att bygga websidan XD
Men verkligen skoj om vi skaffar en

Medlem

Server hårdvaran var i gott skick! När klartecken ges bygger jag ihop servern..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Mjo men ofta behövs bara Nyheter och Forum om något extra så Legion bilder som Admin för sidan får ladda upp.
Om något så kanske en chat? Ev sådan som många sidor har som nästan alltid är igång brevid eller en länk bara till någon Java skit-chat ^^


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Jocke.A, du hette lajocke förut va?
Har varken klass eller ingame nick på dig i listan
Vad hade du tänkt att lira/heta?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Jag skulle kunna slänga ihop en html sida med JavaScript för att visa bilder, för så fort man går över till php blir det mycket svårare och det känns inte som att jag har tid att lära mig massa nytt om php nu när aion snart är här. en HTML sida som V1c (eller nån annan?) kan lätt editera för att få upp nya bilder. Det är ju bara att man skickar bilderna över en specifik E-mail eller liknande. Då måste ju bilderna godkännas osv.

Angående egen server så behövs också en domän så man inte behöver skriva in ip-adressen för att nå hemsidan. Dessa brukar gå på ca 100 kr om året för .se adresser och något billigare för .eu. Jag skulle dock rekommendera en .tk adress då dessa är gratis och bra att använda vid endast html,css och javascript. Det ända problemet är att utrymmet är väldigt begränsat på de sidorna sist jag hade med dem att göra. Det finns en massa andra gratis webbhotell med domän namn om någon orkar söka efter dem.

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Jocke.A, du hette lajocke förut va?
Har varken klass eller ingame nick på dig i listan
Vad hade du tänkt att lira/heta?

Lajocke förr och har/hade chanter
kommer nog köra den klassen sen också


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem
Skrivet av ProXyGen:

Jag skulle kunna slänga ihop en html sida med JavaScript för att visa bilder, för så fort man går över till php blir det mycket svårare och det känns inte som att jag har tid att lära mig massa nytt om php nu när aion snart är här. en HTML sida som V1c (eller nån annan?) kan lätt editera för att få upp nya bilder. Det är ju bara att man skickar bilderna över en specifik E-mail eller liknande. Då måste ju bilderna godkännas osv.

Angående egen server så behövs också en domän så man inte behöver skriva in ip-adressen för att nå hemsidan. Dessa brukar gå på ca 100 kr om året för .se adresser och något billigare för .eu. Jag skulle dock rekommendera en .tk adress då dessa är gratis och bra att använda vid endast html,css och javascript. Det ända problemet är att utrymmet är väldigt begränsat på de sidorna sist jag hade med dem att göra. Det finns en massa andra gratis webbhotell med domän namn om någon orkar söka efter dem.

http://gratis-webbhotell.se/

Lista på flera..

@Jocke.A
Noterat och editerat!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Detta Gäller ej pga att GG inte används av NC Soft för Aion längre, dock kanske det återinsätts i annat bruk när som helst (Dvs att man kan ta bort GG Helt efter att retail har släppts dock kan NC Soft patcha in det igen

Tänkte det var bra att veta detta på förhand, för dom som ska spela aion.

(Copypastat från en aionsource tråd)

nProtect Gameguard npptnt2 gain accessnprotect-npptnt2-gain-access (18952) High Risk

Description:

nProtect Gameguard could allow a remote or local attacker to gain unauthorized access, caused by a vulnerability in the npptnt2.sys driver. npptnt2.sys allows unrestricted I/O for any process by masking the permission mask. A local or remote attacker could exploit this vulnerability to gain direct access to hardware components and perform actions, such as formatting hard disks, programming DMA controllers, resetting CMOS, or performing other actions.

Platforms Affected:
INCA Internet Co., nProtect Gameguard

Remedy:

No remedy available as of September 12, 2009.

Consequences:

Gain Access

References:
BugTraq Mailing List, Sun Jan 16 2005 - 18:30:29 CST , Unrestricted I/O access vulnerability in INCA Gameguard at http://archives.neohapsis.com/archiv...5-01/0203.html.
nProtect Gameguard Web site, http://eng.nprotect.com/nprotect_gameguard.htm at http://eng.nprotect.com/nprotect_gameguard.htm.
BID-12280: INCA nProtect Gameguard Unprivileged Arbitrary Read/Write Access Vulnerability
CVE-2005-0295: npptnt2.sys in nProtect Gameguard provides unrestricted I/O to any process that calls it, which allows local users to gain privileges.
SA13928: nProtect Gameguard npptnt2.vxd Unrestricted I/O Vulnerability


signatur

FZ Aion guild letar efter folk som vill Flyga!
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=80895

Medlem

Oj :O, detta verkar ändå inte ha drabbat någon då man inte har hört något på nätet..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Vill du bli medlem i guilden? Såg även att det var din första post på fz, har du gått med i gruppen via AoS? Isåfall, vad heter du där?

Har precis skickat förfrågan via AoS, går gärna med. Heter Zycore.

Medlem

Kanoners! Tillagd på båda ställena.

Vad tänkte du spela för något?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Skriv svar