*Vänligen lås tråden*

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Kanoners! Tillagd på båda ställena.

Vad tänkte du spela för något?

Börjar med Gladiator, gör säkert några andra senare antar jag.

Medlem

Detta Gäller ej pga att GG inte används av NC Soft för Aion längre, dock kanske det återinsätts i annat bruk när som helst (Dvs att man kan ta bort GG Helt efter att retail har släppts dock kan NC Soft patcha in det igen

Säkerhetsrisken är begränsad, dock diskuterad om hur farlig den är.
Angående Windows EULA:
Copypaste ftw

However: I can reassure folks in terms of violation of Microsoft EULA.I just got a reply - after 3 days ,no less - saying installing any given game doesn't void your warranty . However : they do stipulate that if any problems with hardware or Windows occur due to the result of installing said game you need to contact the producer of the game,not Microsoft

So ,even if it doesn't void your warranty that doesn't really help ,because it's still up to NCsoft - in this particular case but it's interesting to know for all other software as well - to "fix it " .

(Edit: Det finns inga indikationer på att säkerhets risken är varken sanning eller lögn pga att Windows säkerhets uppdateringar som kanske tagits bort för att Mcaffe eller några AV företag villa kunna scanna bootsectors, och massa annat.)

Borde nämna igen att allt jag postar angående GG ska tas med en nypa salt.
Och att min källa till all info är en tråd på aionsource som är hyfsat seriös, en poster som skicker brev till företagen och kollar fakta mer än dom flesta är den jag läser mest av.

Kul att aion gillet har går frammåt , Finns mycket vacker natur (Älskade GW miljöerna XD). Svampar, blommor, väder, allt är så vackert!


signatur

FZ Aion guild letar efter folk som vill Flyga!
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=80895

Medlem

Min virusscanner hittade ett virus i NCsoftmappen :/ vet i fasen hur det kom dit

Medlem

Detta Gäller ej pga att GG inte används av NC Soft för Aion längre, dock kanske det återinsätts i annat bruk när som helst (Dvs att man kan ta bort GG Helt efter att retail har släppts dock kan NC Soft patcha in det igen

GG är känt för det Bytte AV när mitt förra och gameguard hatade varandra.

Glömde nästan, 64 bit OS Riskerar att hindra GG från att fungera = Du blir eventuellt bannad om du spelar aion på dessa. (64 hindrar GG från att infiltrera dina känsliga windows systemfiler eftersom 64 bit verkar ha Driver Signing av Drivers OCH Kernels. UAC kan även totalt stänga ner GG. Vilket i båda fallen kanske leder till temporär eller perma ban från aion. Återigen så uppmanar jag till att folk tar kontrollera information själva också. Är komplett Dator inkompetent när det gäller djuplodande i windows)


signatur

FZ Aion guild letar efter folk som vill Flyga!
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=80895

Medlem

Har gjort typ en logga för legionen:P Den ser väldigt ful ut, men ni kan ju iaf kolla kom med respons XD
Ps. Är inte så bra i photoshop...

http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=16459

Medlem
Skrivet av traxxx:

GG är känt för det Bytte AV när mitt förra och gameguard hatade varandra.

Glömde nästan, 64 bit OS Riskerar att hindra GG från att fungera = Du blir eventuellt bannad om du spelar aion på dessa. (64 hindrar GG från att infiltrera dina känsliga windows systemfiler eftersom 64 bit verkar ha Driver Signing av Drivers OCH Kernels. UAC kan även totalt stänga ner GG. Vilket i båda fallen kanske leder till temporär eller perma ban från aion. Återigen så uppmanar jag till att folk tar kontrollera information själva också. Är komplett Dator inkompetent när det gäller djuplodande i windows)

Jag kör på vista 64bit. Betan fungerade smärtfritt.
Hoppas retail också gör det.. *Fingers crossed*


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Call of tuty:

Har gjort typ en logga för legionen:P Den ser väldigt ful ut, men ni kan ju iaf kolla kom med respons XD
Ps. Är inte så bra i photoshop...

http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=16459

Skulle du kunna fixa en mörkare bakgrund skulle den bli kanon! Ta något som bryter av det lila lite men samtidigt är ljust nog så att allt syns. (Esteten inom mig har talat .):up:


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Call of tuty:

Har gjort typ en logga för legionen:P Den ser väldigt ful ut, men ni kan ju iaf kolla kom med respons XD
Ps. Är inte så bra i photoshop...

http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=16459

Håller själv på mycket med photoshop, skulle också kunna tänka mig göra nån sorts logga eller dylikt.
En mörk bakgrund skulle funka väldigt bra eftersom kanterna på vingarna är inte så fina, men om du har klippt ut dom själv så ger jag dig creds. Gillar inte att klippa ut saker^^
Annars så hade du kanske kunnat göra den mindre så man ser hela vingarna.

Medlem

Förmodar att jag kan försöka pilla lite i photoshop också(även om det bara är för skojjs skull). Brukar hålla på och kludda lite då och då så varför inte, kan inte skada.
Orkar inte just nu dock, blev plötsligt vansinnigt trött...

Edit: Glöm det där med vad jag sa om att jag blev sömnig. Det gick käpprakt åt helvete. Fastnade i photoshop trots alls...

http://www.fz.se/medlem/bilder/_imgu.php?m=0&i=16473 Skräpbild, men var rolig att sätta ihop ändå. Tänkte att jag lika gärna kunde slänga upp den, så att stunden jag slösade bort i photoshop istället för att sova inte blev helt bortkastad.

Godnatt! (På riktigt denna gången!)

Inaktiv

Har suttit och kodat mest hela dagen (och natten) och fått till en ganska okej hemsida. Den saknar bild galleriet och en himla massa art som ska dit för att det ska bli trevligt att kolla på men kan kan lätt editera in nyheter och länkar via en JavaScript fil om man kan html.

Här är en bild:
[http://www.fz.se/medlem/bilder/_imgu.php?m=0&i=16475]

Säg gärna till om ni vill att jag PMar er all kod eller liknande

Och kom med synpunkter. Annars sitter jag fast efter bildgalleriet.

Medlem

Bättre än bäst! Skulle du kunna lära mig hur man bär sig åt med html? Bara redigera lite text och så?

Är det möjligt att göra en dynamisk länk till AoS Posten samt fz posten? Jag menar att all text kopieras till hemsidan och uppdateras ja, säg varje timme. Min pappa kan eventuellt bidra med ett egenhändigt byggt analys program för trafiken på sidan.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Förmodar att jag kan försöka pilla lite i photoshop också(även om det bara är för skojjs skull). Brukar hålla på och kludda lite då och då så varför inte, kan inte skada.
Orkar inte just nu dock, blev plötsligt vansinnigt trött...

Edit: Glöm det där med vad jag sa om att jag blev sömnig. Det gick käpprakt åt helvete. Fastnade i photoshop trots alls...

http://www.fz.se/medlem/bilder/_imgu.php?m=0&i=16473 Skräpbild, men var rolig att sätta ihop ändå. Tänkte att jag lika gärna kunde slänga upp den, så att stunden jag slösade bort i photoshop istället för att sova inte blev helt bortkastad.

Godnatt! (På riktigt denna gången!)

Wunderbar bild Ungefär 100 ggr snyggare än min;) Som sagt, jag e helt rookie i PS...
Och hemsidan som proxygen gjort såg ju perfekt ut! Vi får fixa så bilden du gjorde blir loggan på första sidan på hemsidan;) Updatera gärna med info här i tråden hur hemsidearbetet går:)
Hade gärna hjälpt till med hemsidebygget, men har ingen aning om hur man gör :S Någon som är en bra lärare?:P

Medlem
Skrivet av ProXyGen:

Har suttit och kodat mest hela dagen (och natten) och fått till en ganska okej hemsida. Den saknar bild galleriet och en himla massa art som ska dit för att det ska bli trevligt att kolla på men kan kan lätt editera in nyheter och länkar via en JavaScript fil om man kan html.

Här är en bild:
[http://www.fz.se/medlem/bilder/_imgu.php?m=0&i=16475]

Säg gärna till om ni vill att jag PMar er all kod eller liknande

Och kom med synpunkter. Annars sitter jag fast efter bildgalleriet.

Skulle vara kul med en chatt Eller en sådan där "shout box" de har på AoS:P Annars ser hemsidan überbra ut!

Medlem

Tyvärr men jag måste säga att den var under förväntningarna. Men visst, spela roll man kan alltid uppdatera den sen och det är väl innehållet som räknas. Annars var det ingen höjdare. Den ska även inte vara någon super sida ändå


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kanske ska skapa en tråd så vi kan samla bilder på?
Håller på med mitt bidrag

Några format krav änsålänge? (ie storlek, typ etc etc)


signatur

Phrost helt enkelt.

Medlem

Skapar en tråd nu..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Föresten, behövdes min server till websidebygget? Isåfall får jag börja skruva nu.. Återkom snarast!

Hittade denna shoutbox som borde kunna integreras i sidan..

http://www.myshoutbox.com/


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Hej hopp alla.
Anjinsan från SweClockers här!
Tänkte hoppa med i er Aion Legion om det går för sig.
Har skickat in en ansökan osv.!

Kommer spela Asmodean Cleric (AnjinSan) som main och Asmodean Ranger(Swifty) som Alt.

Sen får vi se vad som händer!

Medlem

Välkommen! Vad tänkte du heta/spela ingame?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Hur är det nu med preselection grejen? Kan vi som har headstart mm börja idag klockan 19:00?

Inaktiv
Skrivet av Qvisten:

Hur är det nu med preselection grejen? Kan vi som har headstart mm börja idag klockan 19:00?

21:00 är det som gäller,skapa 2 char och paxa namnen på dom.

Medlem

Riktigt mycket klydd med att uppdatera måste jag säga... Vägrar starta, Error 36 hela tiden... Hoppas det fixar sig tills senare..

Medlem

Ahh okej tackar för svaret
Ohh vill börja nu ju, hehehe

Medlem

Jag taggar med batman istället, otroligt bra spel. Längtar som tusingen till aion release dock..!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Blev uppraggad på Swecs forum. Väntar nu på e-mail för att aktivera mitt konto på Aiononline. Räcker det att man anmäler sig till Legionen på Aiononline eller skall man registrera sig även här? Ser hur som helst fram emot att spela Aion med Er

Medlem

Du reggar dig lämpligen på båda sidorna, vad hade du tänkt att spela och heta ingame?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Hade tänkt att börja med en Cleric och alternera med en Sorceror. Har inte riktigt bestämt namn än. Tror jag tar Calamity för min sorceror.

Inaktiv

Många som ska köra Cleric

Medlem

Det är bara bra, healers brukar vara en bristvara. Fler templars behövs dock.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Kan spela templar eller gladiator som alternativ alt...

Skriv svar