*Vänligen lås tråden*

Medlem

är inget stress med att spela idag kan kolla lite senare ikväll /natt V1c ^^ ska glo serier etc nu iaf


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Okej, jag loggar in och skickar lite invites då.. ska bara köa först.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Går inte ens att köa idag, för mycket folk...
NCsoft måste för fan skaffa mer servers, är ett stort skämt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

.....Trodde jag, för många spelare för att ens ställa sig i kö.. Hoppas det har blivit bättre då mitt spel kommer imorgon.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

hehe ok testar väl sj då runt 00 brukar vara mindre folk då


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Minst 5 nya EU servers behövs... Det konstiga är att köerna var runt 1.5h klockan 16 idag.

Back to Arkham for now i guess...


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Som svar till Snake: Upplever inget lagg. Möjligtvis i Pandemonium när det blir drop till 30 fps. Tror dock att det har mer med servern att gör än min dator.

Spelupplevelsen hittils: Snygg grafik. Inte lika "öppen" värld som i Wow och WAR. Lite mer uppdelat som i Conan enligt mitt tycke. Verkar även som att allt att upptäcka finns det alltid en quest till... inte så mycket belöning för att själv irra runt. Men då har jag bara spelat det första levlarna. En av huvudpunkterna för Aion är väl PvP och inte PvE?

Medlem

Det stämmer bra.. RvR verkar grymt!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Hej igen grabbar!

Jag vet inte om jag har gjort något fel eller om jag bara inte fattar systemet. Har inte fått någon invite (vad jag vet) till legionen vilket ju säkert kan bero på mig. Hur gör jag för att acceptera en invite?

Sen verkar jag ha problem med att söka på folk, hittar inga spelare genom sökfunktionen...

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Går inte ens att köa idag, för mycket folk...
NCsoft måste för fan skaffa mer servers, är ett stort skämt.

Om du inte ens kommer in i själva kön, spamma "enter server" eller vad det nu heter så kommer du in till slut

Medlem
Skrivet av RogerAndOut:

Hej igen grabbar!

Jag vet inte om jag har gjort något fel eller om jag bara inte fattar systemet. Har inte fått någon invite (vad jag vet) till legionen vilket ju säkert kan bero på mig. Hur gör jag för att acceptera en invite?

Sen verkar jag ha problem med att söka på folk, hittar inga spelare genom sökfunktionen...

Du måste måste vara online samt en som kan ge dig en invite måste vara online.

Vad jag vet så går det inte att söka på folk som är offline eller skicka vänner förfrågan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av RogerAndOut:

Hej igen grabbar!

Jag vet inte om jag har gjort något fel eller om jag bara inte fattar systemet. Har inte fått någon invite (vad jag vet) till legionen vilket ju säkert kan bero på mig. Hur gör jag för att acceptera en invite?

Sen verkar jag ha problem med att söka på folk, hittar inga spelare genom sökfunktionen...

Du får bara sök resultat på folk som är online, vad heter du ingame? (Om vi inte vet det kan vi inte skicka någon invite.)

EDIT:
Oj, Neatherblade hann före..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Toppen då vet jag hur de e med sökfunktionen iaf.

Mando heter jag, är online just nu

Medlem

Bra! Är du online just nu?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Bra! Är du online just nu?

Japp!

Medlem

Tja:) Hur går det för alla?:P Hade tänkt logga in en stund nu, men är ju två j*vla timmars kö, så det sket sig:( Ska upp tidigt imorgon så hinner inte köra något. Får köra en syund imån efter skolan istället;)
Hur går det förresten med legion-hemsidan?:) Kommit någon vart med den?:P

Medlem

http://rapidshare.com/files/282367558/FZSWE.zip.html

Så ser den ut i nuläget, den kommer omline om 2-4 veckor.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Ser bra ut:) Är det fortfarande 2 timmar kö? :S

Medlem
Medlem

2h kö är bättre än dom 8h man hade förra veckan


signatur

Phrost helt enkelt.

Inaktiv

Är det inte dags att släppa diskussionen här på forumet v1ctory. Jag har inget emot att du skriver här på forumet men varför inte adda varandra på msn/steam/aion/ventrilo där vi snackar istället.

" Jag kommer online om en timma "

"okej bra "

Bättre att diskutera om det viktiga. Dessutom v1ctory säger du själv att du spelar på ett annat konto och du som driver en sån här stor tråd borde väl ändå ha köpt spelet, tycker man.

En ledare
5 Vice ledare
Resten medlemmar.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Är det inte dags att släppa diskussionen här på forumet v1ctory. Jag har inget emot att du skriver här på forumet men varför inte adda varandra på msn/steam/aion/ventrilo där vi snackar istället.

" Jag kommer online om en timma "

"okej bra "

Bättre att diskutera om det viktiga. Dessutom v1ctory säger du själv att du spelar på ett annat konto och du som driver en sån här stor tråd borde väl ändå ha köpt spelet, tycker man.

En ledare
5 Vice ledare
Resten medlemmar.

Hallå, nu ska vi inte va bittra på vår Legionmaster:P Han köpte spelet för länge sedan, men det har bara inte kommit med posten ännu:P Han kommer nog in så fort han får det i brevlådan:) Håller däremot med om att vi borde flytta våra diskussioner till ett annat forum:P Men våran hemsida kommer ju online om några veckor (om jag förstod saken rätt) och då kan vi ju prata där:) Om vi nu fixar ett forum på den;)

Over and out

Medlem

Kom inte idag heller *Rage*.. ringer deras kundservice imorgon och frågar vart det håller hus. Har jag inte fått det innan torsdag köper jag det i butik. Köpte spelet den 2:a Augusti i ett pcgamer erbjudande.

Att det skrivs annat i tråden gör väl inget då det viktiga läggs upp på min först post.

@Showerguy
Om du anser att vi bör prata på ventrilo istället får du gärna skicka infon om din server.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Iaf MSN vore ju bra att ha alla på om vi nu inte kan få igång en Vent vilket är att föredra imo.

Um loggade just in och kön är 1709 och 16 timmars väntetid....:P:P:P

Något som inte stämmer:down:

Nu e den nere i 2timmar 35 minuter bättre men på tok för länge imo:\

Medlem

Vet, hatar köerna :\ Tycker de kunde lägga upp minst två europeiska servrar till så att folk kan bre ut sig lite. Som det är nu fungerar det ju verkligen inte...

Medlem

Dom borde göra som Blizzard skaffa 20+ engelska servrar och 20+ tyska servrar, tror dom har minst 15 franska också.

Har lyckats spela 4 gånger sen head starten.
Lyckas dom inte fixa detta innan den 18 oktober så stänger jag mitt konto tills vidare. Tänker inte betala för att köa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

En till engelsk server har jag hört ska vara på väg, borde ju hjälpa lite iallafall. NCS vill undvika det som hände i warhammer, massor av servrar öppnades för att sedan stängas igen.

Nu till något helt annat, vi behöver snart uppgradera legionen till lvl 2 för att alla ska få plats, till detta behövs lite pengar från er medlemmar. Jag skulle önska att de i lite högre lvlar kunde ge lite mer men det är själklart frivilligt. 125.000 kinah behövs. Skriv hur mycket ni är beredda att ge så ser vi hur mycket pengar det blir. (Större belopp belönas med en virtuell kram.)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

hade väl runt 68 000 sist jag kolla kan väl ge 50 000 liten summa som man fixar upp på några timmar.
Men ger när orkar logga in och folket finns där ^^


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Vi var 20st ingame sist jag kollade sön eftermiddag, så vi är nog närmare 30 nu. Tack för pengarna! 75.000 kvar! (Småpengar i högre lvls.)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

det NCsoft gör med servrarna (ie inte sparkar upp 100 servrar) är att försöka hålla -alla- servrarna så fulla som möjligt.

Nackdelen med det är att är köer, men dessa höjs successivt medans dom övervakar varje servers köer.
Har alla servrarna folk i kö och siffran är konstant så höjs dom lite grann. Medans dom sållar bort dom som verkligen vill spela på servar A från dom som kan tänka sig börja om på Server B.
Segt? visst. Bra i långa loppet? oh yes.
Lägg sen till faktumet att 65% av alla chars på Perento är i lvl 1-20 blocket gör inte köerna mindre heller. När folk börjar flyta upp i 20-30 och 30-40 blcoken så minskar det köerna med.
Hade dom slängt upp dubbelt så många köer så hade givetvis alla sluppit köerna, men det hade samtidigt inneburit att 60% av dom hade stått tomma efter 3mån (se WAR).
Det tätt följt av server mergers och char transfers.

Så jag personligen ser hellre lite köer nu och en välfylld balanserad server i framtiden, än ett ödeland inom 3mån.


signatur

Phrost helt enkelt.

Skriv svar