Varför köpte jag OrangeBox

Medlem
Varför köpte jag OrangeBox

Jag har alltså bara spelar Crysis färdigt och SanAndreas (men gav upp av leda långt innan jag öppnat andra staden) innan och skaffade ett konto på Steam. Använde kreditkortet och skaffade The OrangeBox. Efter några månader var jag klar med HL2, Ep1 och Ep 2.

Det enda spelet som efteråt varit så intressant att jag bemödat med att spela färdigt det är COD 4 fast inget spel kommer ju i närheten av Half Life 2. Sitter nu och spelar om det , för alla andra spel är ju ganska tråkiga. Rätt kul att man klarar sig väldigt bra med allt högre svårighetsgrad... men.

Det är ju konstigt att ett så pass gammalt spel ska utklassa alla nyare spel. Rockstar och andra kan slänga sig i väggen och på sätt och vis är det rätt tråkigt att man började med HL 2. Man blir bortskämd och även EP 1 samt EP2 kommer inte riktigt upp i samma klass.

Vad tycker ni som spelat ett tag?


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag älskar Half-life serien, Gillar hur saker berättas iaf i H-L2.. och så har den serien den tuffaste hjälten.. Gordon Freeman. :>

HL är det bästa FPS-spelet som gjorts och jag längtar tills Ep3 kommer samnt H-L 3.. ^^

Medlem

För att det inte finns något bättre spel!!!!!

Medlem

FÖR ATT DET ÄR HALF LIFE EP 2 I DEN!!! ÄLSKAR DET
Men du vet Team fortress 2 är oxså kul.
Och Portal <3 Kommer alltid finnas i mitt hjärta...companion cube.. <3


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Jag kunde inte bemöda mig att spela igenom Half-Life 2. Det kändes bara helt ointressant. Jag väntade väl mig att det skulle vara lika bra som 1:an. Sen jämförs ju alla spel med Deus Ex, och då tänker jag alltid: "Varför spela detta, när jag kan starta nytt game i Deus istället?". Och så brukar det bli.

Medlem

Hittade ett substitut för HF 2 i fyndhllan F.E.A.R heter det och var roligt tills jag kom fram till att nästa bana var en upprepning av förra banan osv. Men många speltimmar bjuder det på i god 2005:anda.

Multiplay var en ny sak för mig att stifta bekanskap med (förrutom att jag spelat TF 2 vilket har ett både pedagogiskt och samtidigt meningslöst rörigt upplägg).

Fast efter några timmars multi-f.e.a.r-spelande per dag tycker jag att det är ganska tröttsamt att springa och skjuta medan man rör sig hela tiden längst väggarna. 10 minuters spelande då och då är väll vad som intresserar mig egentligen. Spelat både i lag och DM men skulle tro att klanspelande kan vara roligare.

Men ärligt, är inte multiplayer rätt meningslöst? Fast kompisar säger att COD 4 ska vara helkul om man är bättre spelare än mig som har en reaktionstid på 2 sekunder = folk älskar att döda mig eftersom jag är rätt usel.


signatur

Det var detta...

Medlem

Trust the cake my friend.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Half Life 2 är världens bästa spel, hur jävla svårt ska de va!?

Inaktiv
Skrivet av PiLp:

FÖR ATT DET ÄR HALF LIFE EP 2 I DEN!!! ÄLSKAR DET
Men du vet Team fortress 2 är oxså kul.
Och Portal <3 Kommer alltid finnas i mitt hjärta...companion cube.. <3

Så sant som det var sagt. Portal är ett riktigt bra single-player spel.

ps: The cake is a lie!


signatur

Igår fick jag Tiberium i ögat, nu ser jag grönt...

Youtube-proffs

Jag har vart en HL fanatiker väldigt länge, men jag köpte orange box härommånaderna och började spela. TIll min förvåning så tröttnade jag mitt i EP2 och sedan dess har jag inte spelat det.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Roq
Medlem
Skrivet av Loading:

Jag älskar Half-life serien, Gillar hur saker berättas iaf i H-L2.. och så har den serien den tuffaste hjälten.. Gordon Freeman. :>

HL är det bästa FPS-spelet som gjorts och jag längtar tills Ep3 kommer samnt H-L 3.. ^^

Oh ja, Gordon Freeman = Absolut bästa spelhjälten E.V.A.R!

Det finns verkligen inget spel någonsin inom någon kategori som kan mäta sig med, eller ens närma Hl 2. Ja, förutom Hl 1 då!:)

Medlem

1. Gordon äger
2. Alyx äger
3. Kofoten äger
4. Portals äger
5. Hela TF2 äger
6. Teh Cake! <33

1
Skriv svar