Världens / Sveriges första Diablo 3 kö?

Medlem
Världens / Sveriges första Diablo 3 kö?

Några riktiga Diablo fans har börjat köa för diablo 3 redan, de kommer stå där i 148 timmar.
Utanför Spel & Sånt i Norrtälje

[https://www.facebook.com/spelochsant]

Medlem

Tja, har man inget jobb eller skola så kan man väl göra sådant där antar jag.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

haha gött för dom, tänk om man hade den tiden... för mig blir det bara oftare och oftare att jag spelar alla nya spel flera dagar efter release ... damn you time!


signatur

-Talyren

Medlem

Det är väl inga problem med mat och dryck, men hur går de med toaletten?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Det är väl inga problem med mat och dryck, men hur går de med toaletten?

vad tror du tältet är till för? ;D


signatur

-Talyren

Medlem

Varför köa, verkar bara dumt? Det e ju inte så att det är first come, first served direkt, som det var förr i tiden.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skrivet av Zymac:

Varför köa, verkar bara dumt? Det e ju inte så att det är first come, first served direkt, som det var förr i tiden.

Citat:

Nr 1 i kön: får köpa Diablo III CE för 1kr
Nr 2-3 i kön: får köpa Diablo III (vanliga spelet) 1kr
Nr 1-10 i kön: får gratis Diablo III T-shirt
Nr 1-15 får gratis hemlig bonus PC spel (vid köp av Diablo III)
Nr 1-100 får gratis Diablo III affisch


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Inaktiv
Skrivet av TheShadyShader:
Skrivet av Zymac:

Varför köa, verkar bara dumt? Det e ju inte så att det är first come, first served direkt, som det var förr i tiden.

Citat:

Nr 1 i kön: får köpa Diablo III CE för 1kr
Nr 2-3 i kön: får köpa Diablo III (vanliga spelet) 1kr
Nr 1-10 i kön: får gratis Diablo III T-shirt
Nr 1-15 får gratis hemlig bonus PC spel (vid köp av Diablo III)
Nr 1-100 får gratis Diablo III affisch

Frågan återstår; varför står folk och köar i 148 timmar som i det här fallet? Har folk som köar det så jävla dåligt ställt att dom köar för att få köpa spelet för 1 kr eller vad handlar det om?

Aldrig fattat grejen med att köa i flera dagar.

Medlem
Skrivet av Talyren:
Skrivet av conthox:

Det är väl inga problem med mat och dryck, men hur går de med toaletten?

vad tror du tältet är till för? ;D

Hoppas dom har satt det över ett "A-lock", annars vill jag inte veta hur det luktar där inne efter ett par dagar...

Skrivet av mordsint:

Frågan återstår; varför står folk och köar i 148 timmar som i det här fallet? Har folk som köar det så jävla dåligt ställt att dom köar för att få köpa spelet för 1 kr eller vad handlar det om?

Aldrig fattat grejen med att köa i flera dagar.

Det är väl mest att dom gör det till en grej, en slags happening, där man som entusiaster möts och snackar osv.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem

Känns ju rätt onödigt att vara där 148h innan.. Kan förstå om man är där kanske 4-5h innan eller när det nu börjar bli kö, men 148h..??

Medlem

148 timmar går snabbt. De har ju Monopol.


signatur

Burn in the light.

Gratis är bäst-generationen, men allvar, det är ju en social pryl, ett minne för livet. Kall betong och avgaser, kan inte bli mer "outback" än så i storstaden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sluta o va så negativa. Det är ju en rolig grej. Det är ju ungefär som att ni drar ut o tältar i vildmarken Dom träffar mycket folk o det kommer säkert fler som håller dom sällskap osv Roligt att dom gör något!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Seriöst, be mamma om pengar och köpt det digitalt istället.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Grön:

http://www.spelochsant.se/pages/blogg

De verkar ha det ganska mysigt

Som jag skrev där uppe! Det är sånt som är lite roligt Våga göra något ist för att sitta vid datorn o käka chips o dricka cola o vänta på spelet som man tycker om!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Gratis är bäst-generationen, men allvar, det är ju en social pryl, ett minne för livet. Kall betong och avgaser, kan inte bli mer "outback" än så i storstaden.

Storstaden Norrtälje??

Skrivet av Yabba:
Skrivet av walter_iego:

Gratis är bäst-generationen, men allvar, det är ju en social pryl, ett minne för livet. Kall betong och avgaser, kan inte bli mer "outback" än så i storstaden.

Storstaden Norrtälje??

Precis


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Om jag hade den tiden till övers skulle jag aldrig spendera den i en kö för ett spel/film.

MEN jag förstår dock grejen med dessa köbildningar, de som ansluter har säkert jättetrevligt med likasinnade och hittar nya vänner som de kanske sedan spela med. En social grej helt enkelt.

Och lika lite som många kan förstå tjusningen med detta så vet jag att det är många som inte förstår hur jag kan spendera en vecka i tält på en åker fullt av oljud och fylla dygnet runt men för mig är det en av årets höjdpunkter att få åka iväg på festival och koppla bort allt annat i några dagar.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Boka spelet ftw!


signatur

2.8 Ghz | 3GB RAM | 160 GB HDD | Antec Twelve Hundred :) |

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av TheShadyShader:
Skrivet av Zymac:

Varför köa, verkar bara dumt? Det e ju inte så att det är first come, first served direkt, som det var förr i tiden.

Citat:

Nr 1 i kön: får köpa Diablo III CE för 1kr
Nr 2-3 i kön: får köpa Diablo III (vanliga spelet) 1kr
Nr 1-10 i kön: får gratis Diablo III T-shirt
Nr 1-15 får gratis hemlig bonus PC spel (vid köp av Diablo III)
Nr 1-100 får gratis Diablo III affisch

Frågan återstår; varför står folk och köar i 148 timmar som i det här fallet? Har folk som köar det så jävla dåligt ställt att dom köar för att få köpa spelet för 1 kr eller vad handlar det om?

Aldrig fattat grejen med att köa i flera dagar.

Tror det kan vara en kul grej om man har trevligt folk med sig. Det är lite tävling med att komma först och de hänger där tillsammans och snackar skit och spelar spel osv. Ett litet vardagsäventyr helt enkelt.

Själv gillar jag inte festivaler eller att hänga på sportpubar med fotbollsfantaster. Det betyder inte att jag tror folk som gör det är korkade eller har fruktansvärt tråkigt.

Medlem

Vad vi försöker säga är:
Okej om man åker dit o campar över natten, eller kanske 2 nätter, men en hel jävla vecka? Det är bara idioti.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Köarna utanför för Diablo III har överlevt natten utanför Spel & Sånt i Norrtälje

Läs mer här: [http://www.spelochsant.se]

[https://www.facebook.com/spelochsant]

SteelSeries har skänkt ett gäng SteelSeries QCK Limited Edition Diablo III musmattor till köarna för Diablo III

Köarna har nu hållit ut i 24 timmar, Spel & Sånt bjuder på lite kvälls fika med kortare intervju följt med kvälls nöje med klassiska NES Mario och Xbox 360

Har ni några frågor ni några tips på vad vi kan hitta på för köarna, skriv en kommentar på bloggen eller facebook

Lokal tidningens artikel: Norrtelje Tidning

Medlem

Det är nånting jag aldrig tänker göra iaf, ser ingen mening med det men klart att vissa folk kanske tycker det är en rolig grej.
Jag beställer mycket hellre hem det.

Medlem

Är inte gå inomhus att fuska?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Blizzard hörde talas om kön, och budade över ett par t-shirts och annat smått till köarna, 48 timmar har gått och de 100 timmar kvar kommer de att hålla ut hela vägen utanför Spel & Sånt i Norrtälje

Läs allt om Diablo kön här: [http://www.spelochsant.se]

Läs lokal tidningens artikel: Norrtelje Tidning

[https://www.facebook.com/spelochsant]

Personligen tyckte jag att kommentarerna till Norrtelje-tidningens artikel om köarna var det roligaste av allt!

Inaktiv

Det är ju uppenbart att det är ett PR-trick ifrån butiken Spel & Sånt , hyfsat lyckat måste man väl ändå säga.


signatur

War never changes.

Medlem

They are getting alot of free stuff for some reason....


signatur

Everybody needs help.

12
Skriv svar