Varning för köp till tjänster till AoE Online

Medlem
Varning för köp till tjänster till AoE Online

Tjena vill bara varna alla som tänkt köpa någon av premium packs för Age of empires online att Microsofts tjänst Games for windows live buggar sönder då för många går det inte ens att köpa nåt av tilläggen eller uppgradera sitt konto och inte verkar någon av supporten ens ha en vilja att hjälpa deras kunder

Försökte själv med att köpa ett premium pack för cirka 200kr och blev nekad två gånger.
Så jag går in och kollar på mitt bank saldo och ser att microsoft också dragit av 10 kr för varje FÖRSÖK att ens köpa spelet, så nu har jag betalat 20kr för absolut INGETING, det är ju bara vansinne, om jag inte hade varit förnuftig att kolla mitt bankkonto och istället försökt 10 gånger till hade jag ju nästan betalt extra för ett spel jag inte ens KAN köpa, så jag hoppas folk förstår hur irriterad jag blir, tänk på dem som gjort detta misstag och märker att 500kr dragits bort från saldot

Finns flertal trådar i officiella forumet där folk försöker få hjälp men får inte ens en respons
Så en fair varning, köp inte skitet tills dem fixar det om du inte är beredd att betala 10kr för varje försök och få en ur usel support från officiella personalen


signatur

Suup homie

Medlem

Den 10kr-betalningen är mest troligen bara en reservering för att se att kontonumret funkar. Så är det på många andra ställen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Den 10kr-betalningen är mest troligen bara en reservering för att se att kontonumret funkar. Så är det på många andra ställen.

jag får allt hoppas det, bara tanken att jag kunde försöka 10+ gånger till utan att märka detta hade ju vart så sjukt irriterande, speciellt när det inte står en förklaring att dem drar av pengar från kontot.
En ironiskt grej jag fick höra av en annan som haft samma problem med att köpa från GFWL är att supporten bad han testa om och om igen, å han visste inte heller om avdraget.. va är de för support egentligen :S

Det är otroligt att dem inte kan sälja sina egna produkter via ett program dem påtvingat oss spelare att använda för att ens handla


signatur

Suup homie

Medlem

Brukar bli så där för mig också när jag försöker köpa xbox live guld också att det reserveras 10kr brukar försvinna efter 1-2 veckor typ :/

Medlem

Det tråkiga är ju att alternativen inom onlinedistribution är lika värdelösa, har inte lyckats handla på Steam med kort på 6+mån, utan får krångla som satan med Paypal för att överhuvudtaget köpa spel där.

GfWL fungerar ju i alla fall, men ja, det är smått irriterande att det inte påvisas tydligare att de lägger en reservation på ett minimalt belopp för att "verifiera" kontot.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Låter otroligt irriterande!

Inaktiv

Pengarna kommer tillbaka.. Aion Online hade samma problem under sin start. Pengar drogs men man fick tillbaka dom till slut. Bra att du varnar men inget att oroa sig för.

Medlem

Pengarna som dras som reservering är alltså inget fel, och beloppet försvinner egentligen aldrig. Det reserveras ju bara, men utbetalas aldrig.

Steam har jag inte haft några problem med dock, bortsett från att de ogillar att man betalar med många olika kortnummer osv.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

en liten uppföljare*

Nu kunde jag äntligen köpa premium pack men jag fick istället köpa 2000 MS poäng för sammanlagt 226k -r(alltså något dyrare att göra detta än att själva köpa ett paket för riktiga kontanter eller så är det bara vatsen som inte var inräknat i priset.. jag är för van med steam som faktiskt ger god information innan man bekräftar ett köp) - med samma visa kort jag försökte köpa spelet i GWFL, med den lilla grad av paranoia jag innehar så vill jag nästan spekulera att MS försöker få folk att köpa deras skitiga poäng för att inhandla deras produkter.. nää så paranoid är jag inte.. eller?

Aja för att sammanfatta det hela var det ett jäkla bök att försöka inhandla detta spel men i slutändan så var det nog värt irritationsmomentet ändå, spelet är faktiskt otroligt roligt även fast jag inte riktigt diggar stilen med f2p då dem alltid tar hyttlösa priser med för lite innehåll och tvingar en att köpa flera olika saker för att göra spelet komplett

Men jag låter min varning stå kvar till er som tänkt köpa ett premium pack, va beredd på att det är 99% chans att något kommer bugga sig vid inköpet


signatur

Suup homie

Medlem

Att de vill att man ska köpa deras MS-points har jag också råkat ut för med Mass Effect DLC's. Kan vara värt att tänka på om någon vill köpa grejer som är värde mindre än vad ni tvingas köpa som lägsta utgång, poängen går ju att köpa annat skrot med också!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar