Very high, 4xAA!

Inaktiv

pff.. har stabilt 100fps i crysis på high settings då jag kör dx9, bara lekte lite med ratesen

Medlem

30 - 60 fps

allt på high 1024x768

16xAA och 16xAF

C2D 6400 3.9ghz
2 st 7950gt 512mb verisionerna
2gb pc6400 ram

Medlem

Och jag får ca 150 fps på High, med 16XQAA och 16xAF... Men vad är poängen med att köra på high? Veryhigh FTW!

Edit@Heat, lod reation gör ju allt när det kommer till framerates, inga problem att få 100fps om man sänker kvalliteten på växtlighet och object...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Kör allt på Very High med 2X AA och får c:a 25-30fps. Är faktiskt helt nöjd.

Inaktiv

vilka inställingar tror ni man kan köra med den här datorn [http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10208] fast med 2 8800GTS 512MB? för det är väll bättre en ett ultra kort ?

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Kör allt på Very High med 2X AA och får c:a 25-30fps. Är faktiskt helt nöjd.

Vad kör du för upplösning? Och vad har du för system?

Edit, vadför kör du 2xAA? det är ju kanpp skillnad mellan ingan AA och 2xAA, ska du köra med AA är det edgeAA eller minst 4xAA som gäller. 2xAA har ju fan ingen effekt.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Systemet är det som du sett i "Posta din dator"- Tråden. Och jag har inte testat 4x AA men jag testade högsta, 16xQ AA och gick ned till 15 fps och det var inte värt det lilla som hände utseendemässigt, så jag drog ned den igen. Upplösningen är 1280/1024, det är högsta för min skärm.

Medlem

Flyter spelet på bättre med den senaste drivrutinen?

Medlem

Klart...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Super, då blir det till att fixa denna drivrutin då rummet är färdigt. Fast det lär ju ta ett tag, dessvärre.

Medlem

rummet är färdigt?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jag måste bara passa på att kommentera det här angående AA.
Jag har testat med 16xQAA och utan AA och måste säga att resultatet med max AA inte är värt de fps man tappar, så de som undrar; Skit i AA, det är inte värt det.

Medlem

Kan bara instämma. AA drar väldigt mycket prestanda och är inte värt det. Såvida du inte har Tre-vägs SLI med ultror förstås.
Skippa vanlig AA och kör på EdgeAA det är ett gott råd...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Fråga; Hur ställer jag in EdgeAA? Det finns inte med i inställningarna.

Medlem

Det är ju så att Crysis vanliga AA som du sätter upp i menyn bara påverkar allt utom växtligheten. Och med växtligheten menar jag sånt som gräs, buskar, blommor, trädkronor och blad/palmblad. Där är det tänkt att man ska använda EdgeAA. Dock funkar inte den vanliga AA'n samtidigt som EdgeAA. Så antingen eller med andra ord.

Nu vet jag att man kan få Supersample AA att fungera på växtligheten också, men har inte exprimenterat runt med det så mycket så jag kan inte berätta så mycket om det. Men det ser ju betydligt bättre ut än edgeAA. Jag får i alla fall supersample AA genom att sätta upp den vanliga AA'n i crysis menyn till x8 sedan startar jag spelet och tittar upp mot en trädkrona och växlar till min pistol, då får jag plötsligt och lustigt härlig supersample AA. Dock kostar det en massa prestanda (för jag har ju 8xAA som ni vet)

Du får automatiskt EdgeAA 1 när du sätter Post Processing inställningen på High eller Veryhigh.

Hur som helst så finns ju också EdgeAA 2 vilket set lite annorlunda ut och är enligt vissa bättre/snyggare än EdgeAA 1. Enligt mig så blir det inte bättre, bara annorlunda, allt blir tjockare och det gillar jag inte. EdgeAA 1 kör jag med.

för att få EdgeAA2 så tar du ner konsollen och skriver con_restricted 0 och trycker enter, därefter skriver du r_useEdgeAA 2 och så var det klart. Du kan växla mellan de olika edge AA typerna och även med den avstängd så ser du skillnaden bättre,;

r_useEdgeAA 0
r_useEdgeAA 1
r_useEdgeAA 2

Hoppas det klargjorde en del


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Ok, tack så mycket. Det skall testas genast!:)

Medlem

Kan någon person med lite tekniskt vett bakom skallbenet tipsa mig om en bra processor, som skall klara Crysis med riktigt bra flyt på High, som ävem skall passa till ett moderkort med socket 775?

Övriga specs är följande:
GeForce 8800 GTS ca 600 MB.
3 GB RAM-minne.

Tack i förväg.

Medlem
Skrivet av The Vulture:

Kan någon person med lite tekniskt vett bakom skallbenet tipsa mig om en bra processor, som skall klara Crysis med riktigt bra flyt på High, som ävem skall passa till ett moderkort med socket 775?

Övriga specs är följande:
GeForce 8800 GTS ca 600 MB.
3 GB RAM-minne.

Tack i förväg.

En Quad core för 2.255 kr
eller en lite biligare Dual core.


signatur

<3

Inaktiv

Eller kanske nya E8400?

nj
Medlem
Skrivet av The Vulture:

Kan någon person med lite tekniskt vett bakom skallbenet tipsa mig om en bra processor, som skall klara Crysis med riktigt bra flyt på High, som ävem skall passa till ett moderkort med socket 775?

Övriga specs är följande:
GeForce 8800 GTS ca 600 MB.
3 GB RAM-minne.

Tack i förväg.

Skrivet av urken:
Skrivet av The Vulture:

Kan någon person med lite tekniskt vett bakom skallbenet tipsa mig om en bra processor, som skall klara Crysis med riktigt bra flyt på High, som ävem skall passa till ett moderkort med socket 775?

Övriga specs är följande:
GeForce 8800 GTS ca 600 MB.
3 GB RAM-minne.

Tack i förväg.

En Quad core för 2.255 kr
eller en lite biligare Dual core.

Skrivet av Smexy:

Eller kanske nya E8400?

Allt hänger på vad det är för moderkort och vad det klarar.
Om det är ett riktigt gammalt socket 775-kort så är det inte säkert att det ens klarar de nyare processorerna alls utan behöver bytas ut helt och hållet.
CPU-Z och/eller PC Wizard som finns att ladda ner från CPUID.com är helt klart att rekommendera för att kontrollera vad det är för moderkort och sedan ta reda på vad det klarar innan en ny processor köps.

Inaktiv

Lekte lite med kontrast, gamma och ljusheten. Efter en stunds spelande får man ont i ögonen av hur fint det blir! Få bilden lite mörkare och dra på kontrasten så får växtligheten en mycket mer saftig nyans. Jag kommer inte ändra tillbaka nu..


signatur

/J.

Medlem

Det låter bra

Ljuset spelar in stor roll i crysis det är ett som är säkert. Jag kan därmed rekommendera Natural mod till crysis. Med den modden blir spelet enligt mig snyggare och mer atmosfäriskt, kolla in jämförelsebilderna;
http://www.crymod.com/filebase.php?fileid=763&lim=0

Gillade du det så kan du kika in i drömlika crysis bilder tråden i morgon då har jag 5 nya bilder ^_^


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Vad krävs för grafikkort för att spela crysis på very high ??
räcker två stycken Asus Extreme GeForce 8800GTS TOP 512MB DDR3 med en Intel Core 2 EXTREME QUAD X9650 3.0GHz ? eller kommer man bara att kunna spela på high ?

Medlem

Du kan ju spela crysis på veryhigh med bara ett 8800gtx/ultra eller gts 512mb 2gb ram och hyfsad CPU så länge du inte kör högre upplösning än 1024x768. Över 1024 så kommer det inte att flyta på och räkna med en fps i snitt med 20 - 25 beroende på vad för andra saker du har i datorn. Däremot om du har något av de korten i SLI så kommer du kunna spela på veryhigh i högre upplösningar med okej framerates. Anti-aliasing (AA) kan du nog glömma eftersom det har en för stor inverkan på prestandan. Undantagsvis om du har tre stycken GTX eller Ultra kort i 3-vägs SLI så kan du spela på Veryhigh med 4xAA och 16xAF i upplösningar runt 1600x1200 och få en framerate på strax över 30


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Hur stor roll spelar processorn i crysis ? är det nån skillnad på en doul core och en qaud core? en q6600 och en Core 2 EXTREME QUAD X9650 3.0GHz ?

Medlem

På högre inställningar spelar inte processorn in särskillt stor roll nej. Man ska även tänka på att crysis inte är optimerat för quad core. En snabb dual core med mycket cache är att rekommendera. Som som e8400 klockad till 4.0 ghz eller mer. Den har även 6 mb cache

Grafikkortet och minnet spelar in den större rollen, framför allt grafikkortet.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

E8500 ska ju vara ännu bättre än E8400. Undra hur högt man kommer att kunna överklocka den.

Skrivet av Metsys:

Vi har en mytoman mitt bland oss! ;D

Kan nog stämma med tanke på att han spelar med låg upplösning och så bra klockade komponenter.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Överklockning spelar in ganska liten roll i crysis bara så att du vet. Sedan är det klart, jag kan också köra på veryhigh om jag kör 1024x768, kör jag dessutom på 800x600 kan jag säkert slänga på 4xAA också.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Inte helt omöjligt.. har endast en "sunkig" (men klockad) e6750 samt ett halvklockat 8800gt å kör very high och 1280'1024 och får för det mesta 45 fps. tror inget slår 8800gt i prestanda/krona.


signatur

"White Obama Wants You!"

Skriv svar