Vi som spelar Men of War

Inaktiv
Vi som spelar Men of War

Den här tråden är tänkt att lista de Men of War-spelare som huserar på fz.se, så att man kan lägga till dessa i applikationens vänlista, och förhoppningsvis på så vis ha möjlighet att känna igen varandra, mötas och spela tillsammans online.

Trådskaparen betackar sig för dåliga förlorare så väl som vinnare men välkomnar varmt alla som är intresserade av att i gott sällskap avnjuta trevliga virtuella bataljer!

Själv spelar jag helst matcher i tysk-rysk konstellation, men är inte främmande för att även spela andra nationer.

användarnamn:

blesserad (trådskaparen)
gulskagg (utan fz-konto och därför ombedd att listas här)
Ondkorven (från den här tråden)
Marsupilami01 (från den här tråden)

Skål och väl mött på slagfältet!

/ Calle

Medlem

gjorde en liknande tråd här för några veckor sen
men signa upp mig ändå

jag har inte kört på ett par dagar då jag ej haft tid, men det är påväg att ändras

jag kör helst victory flag, battlezone och coop
är helt fanatiskt när det gäller coop specielt om man kör med folk som man kan kommunicera med, men annars brukar jag vara med på det mesta

jag skickar min msn till dig via pm

Inaktiv

Jag håller med om att spelsätten "victory flag" och "battlezones" är de bästa. Det blir lätt en något stel och försiktig front i "combat".

I förrgår spelade jag mina första matcher. Combat. Jag var, av osäkerhet på bra taktiker, mycket defensiv. När jag senare slog ut fiendens tyngsta vagn, genom att skjuta på den med stormtigern så att den efter en betydande luftfärd (för en vagn på x antal ton) landade på taket, blev det liv i luckan och jag fick mottaga både smädelser samt hot innan personen i fråga lämnade servern

Måste tillägga att jag ibland föredrar att spela utan art.. Det blir stundom så väldigt skitenödigt när någon är duktig på att reka med officerare, krypskyttar och andra enheter samt gräver ner sig med betydande mängder art..

I alla fall: Har lagt till dig på msn. Ser fram emot lite fina matcher framöver. Posta gärna ditt användarnamn här så att andra kan lägga till dig bland "friends" och kontakta dig i spelet. Skål!

Medlem

Jag har just börjat lira lite. Fick spelet för inte så länge sedan.
Kör med senaste MP-only patchen.

Vore kul om nåra svenskar kunde teama up. Är redan less på alla ryssar...

Medlem

Marsupilami01 är mitt nick i spelet.

Inaktiv

Marsupilami får en poäng för att han var den förste som förstod trådens syfte rätt och lyckades posta sitt nick!

Jag tror jag sett dig online i lobbyn och lite spel, marsupilami. Hade dock ingen aning om att du var Svensk

Medlem

Mitt nick är Ondkorven
Lirar på senaste MP only patchen.

Inaktiv

Tillagd, korven!

Någon som för övrigt har några tankar kring offensiva strategier? Själv är jag inte, och har aldrig varit något stor älskare av gemene rts, varför mina färdigheter ibland lämnar en del att önska.

Jag har försökt med tre taktiker, varav en defensiv:

1. Köpa många billiga pak-kanoner, mycket art. och många ingenjörer och med dem gräva ner sig och tokminera närområdet för att sedan försöka göra små smygräder med spaningspatruller och dylikt. Det som brukar hända är att jag har svårt att hålla viktiga zoner (etablerar en front för långt bak) men förlorar måttligt med enheter. Spelet med den här taktiken brukar sluta med att jag, för att inte förlora poängmässigt, stormar fientliga positioner, lider fruktansvärda förluster och förlorar.

2. Köpa väldigt många medelgoda stridsvagnar och försöka överväldiga fienden. Den här taktiken brukar sluta med att jag får väldigt många medelgoda stridsvagnar utslagna då dessa ofta brukar köra och skjuta underlägset i förhållande till när man direktstyr dem.

3. Spara till riktigt fina vagnar, som jagdpanthern och försöka vara mer mobil än fienden samt göra vansinniga anfallsmanövrar med syfte att överraska och flanka. När vagnen är utslagen köper man en ny och gör om. Den här taktiken brukar fungera bra i början, men när fienden lärt sig placerar den ut pansarvärnsinfanteri i sin egen terräng vilket gör mobila flankanfall på fientligt område omöjliga.

Tankar?

Edit: tror för övrigt att nya patchen kommer på onsdag!

1
Skriv svar