Vilka Strategispel ligger varmt om hjärtat?

Inaktiv

Hearts of Iron, utan tvekan:)

Medlem

Age of Mythology, Warcraft 3 och Age of Empires 3 är nog mina favoriter. Red Alert 2 hade jag visserligen också jäkligt kul med när det kom...


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

company of heroes

Medlem

AoE II
C&C Tiberian Sun:D


signatur

B lup

Medlem

Hmm tror jag säger WarCraft 3 men jag vet inte direkt,
Kanske Civilization den äger ju


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

jag spelade så sinnesjukt mkt wc3 och måste hävda att wc3tft är det bästa spelet som gjorts hittills. tillslut tröttna man dock och nu är coh det enda som känns som det kan bjudna kvalitéer i samma kaliber som wc3 gjorde ur ett multiplayer perspektiv

Medlem
Skrivet av PR00H:

jag spelade så sinnesjukt mkt wc3 och måste hävda att wc3tft är det bästa spelet som gjorts hittills. tillslut tröttna man dock och nu är coh det enda som känns som det kan bjudna kvalitéer i samma kaliber som wc3 gjorde ur ett multiplayer perspektiv

Bra sagt men jag personligen fick alldrig riktigt nogåt grepp om WC3 online men för dagen finns det inget bätre RTS spel än COH online eller offline har dock tagit paus från online RTS nu o spelar WH 40k kampanjen. O väntar på starcraft 2 samt stargate worlds när/om de nu kommer ut

Inaktiv

Age of Empires II, det är gudomligt!

Medlem

Då jag uppskattar Starcraft som det perfekta rts-liret, så avnjöt jag det endast i single. De strategi-lir som ligger mig närmast måste nog vara Warcraft 2, och som smått Warcraft 3.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

AoE 2 har man haft många goa minnen från och starcraft ligger inte långt efter:)


signatur

PSN:Eric_says

Medlem

Rome Total War
C&C serien
Supreme Commander
Homeworld serien (ge mig ett nytt!:))

Aldrig fastnat för Blizzards spel men jag kan inte förneka att de är välgjorda.

Medlem

Age of Empires (första delen) samt Company of Heroes är nog de två strategi-liren jag har haft som mest skoj med under åren. Tätt bakom ligger Total Annihilation.

Borde försöka sätta mig in i Supreme Commander på allvar för att se om det kan mäta sig med Total Annihilation. Har tyvärr inte orkat spelat det i några längre stunder, som med så många andra spel på sista tiden.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Age of Empires (första delen) samt Company of Heroes är nog de två strategi-liren jag har haft som mest skoj med under åren. Tätt bakom ligger Total Annihilation.

Borde försöka sätta mig in i Supreme Commander på allvar för att se om det kan mäta sig med Total Annihilation. Har tyvärr inte orkat spelat det i några längre stunder, som med så många andra spel på sista tiden.

Om du gör ett nytt försök, gör det då med expansionen. Mycket bättre spel då. Rätt mycket är ändrat med bättre ui och resurshantering. Finns enligt mig inget strategilir som är så givande när det väl brakar igång!

Medlem

inge här som någonsin spelat TOTAL ANNIHILATION o.0 det första 3d spelet inom strategi spel

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

inge här som någonsin spelat TOTAL ANNIHILATION o.0 det första 3d spelet inom strategi spel

Nej, men körde väldigt mycket Total Annihilation Kingdoms, underbart spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

aoe 3 och 2
total war serien

Medlem

wc3,aoe3,coh,kw,A&A,

Medlem

Peoples general
Panzer general 1 och 2
allied general
command and conquer Tiberian Dawn och Tiberian Sun
Red Alert 1 och 2
The operational art of war serien

Inaktiv

Age of Empires 2
Rise of Nation
Dow, Dow 2
Warcraft 3
Starcraft

Age of empires 3 sög ju kuk så jävla hårt. Den med mest trupper vinner inte den med dom dyraste o starkaste. sen är spelet skit också

Medlem

Warcraft 3 självfallet. Det är ett av de tre spel som jag suttit mest med någonsin (WoW och CM/FM-serien är de andra). Annars måste jag nog nämna första Command & Conquer då jag fick upp ögonen för genren därigenom. Annars så har jag inte spelat mycket strategispel alls de senaste åren. Tycker att de har förändrats och i många fall blivit för mycket micromanagement för att min hjärna ska orka med. Hoppas på Starcraft 2 förstås.

Medlem

Warcraft 2 och 3
Age of empires 1 och 2
Red alert 2

Dawn of war serien (2:an också), CoH.
Total war serien

Ja där är ju många bra strategi spel där ute men de som är nämnda är nog de spelen man har spenderat mest tid på.

Medlem

Men Of War och Empire Total War.


signatur

Skrivbordsgeneralen - ett mognare spelforum med inriktning på strategi- och krigsspel.

Medlem

Alla Total war spelen!


signatur

Jadu

Inaktiv

Kmr ihåg när jag spelade Empire Earth :)Hade väldigt roligt när man pumpa upp archers och ställde dom bakom muren

Annars är det väl Total Annihilation, C&C, Red alert och DoW med expansioner samt dow 2.
Ibland funkade även Z

Inaktiv

Kmr ihåg när jag spelade Empire Earth :)Hade väldigt roligt när man pumpa upp archers och ställde dom bakom muren

Annars är det väl Total Annihilation, Total war serien, C&C, Red alert och DoW med expansioner samt dow 2.
Ibland funkade även Z

Medlem

c&c 95, red alert 1,
red alert 2,
c&c tiberian sun,
c&c generals zero hour,
c&c 3 kanes wrath,
c&c red alert 3,
civilization 4,
act of war,
kknd,
star craft
star wars empire at war forces of coruption
dow 1
empire earth

Medlem

Pirates of the Burning Sea!

www.portalusgames.com

Medlem

Jag är gigantiskt fan av RTS och folk har nämnt många jag älskar redan. Så för att mixa upp lite, så skriver jag några av mina mer udda val som ligger högt på listan av favoriter. Så som Warrior Kings orginal samt Battles, Battleforge, åh Spellforce! Ett annat är Dungeon Keeper som strategi riktigt grymt!

Är ett stort fan av RTS och spelar allt som jag kan hitta inprincip!

Skriv svar