Vilket är det bästa MMORPG?

Medlem
Skrivet av LeeWander:
Skrivet av blajban:
Skrivet av LitroXx:

Mja en del här verkar gilla Darkfall ju, men varför just Darkfall? vad är det som gör det så speciellt?

1. pvp
2. du siktar själv
3. inga floating names
4. du kan lokalisera varifrån ett ljud kommer
5. skills ist för levels
6. adrenalin
7. osv!

Så att göra ett macro som gör att man står och slår in i en vägg flera dagar irad för att få upp sin weopanskill till max är skill? och alla kan göra allt, alla är magiker, ranger och krigare. Det finns inget unikt, dåligt imo.

Vad macro-frågan har att göra med de punkterna jag räknade upp förstår jag inte riktigt. Vad gäller macron, ja, det är en svår fråga. UO hade också sjukt mycket sådant, fortfarande den bästa mmon någonsin. Personligen gillar jag att alla kan göra allt, men du blir rätt gimpad om du gör det.

Medlem

Dessutom så kan man lira spelet som man vill: Skyll dig själv om du inte lirar spelet!

Inaktiv

Vore jag du skulle jag välja som Mosoloa1 säger tidigare. Lira Runescape. Skit roligt i början när man ska lvla från 1-50 men senare blir det jobbigare.

The Guinness Book of World Records has recognised RuneScape as the world's largest free massively multiplayer online role-playing game.

Är själv inne "ibland" och det är verkligen roligt.

Adda mig :

Uptjackmalo och mosoloa1 (min polare)

Medlem

Mja alla har iaf olika åsikter, ingen som vet några fler roliga mmorpg's?


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem
Skrivet av LitroXx:

Mja alla har iaf olika åsikter, ingen som vet några fler roliga mmorpg's?

Testat Lord of the rings Online ännu ? har nämnts tidigare ... riktigt roligt mmo ett av det bästa !

Hemsida:
http://community.lotro-europe.com/
14 dagars trial :
http://www.lotro-europe.com/trylotro/trialkey.php?from=lotro_...

Medlem
Skrivet av Flani:

Testat Lord of the rings Online ännu ? har nämnts tidigare ... riktigt roligt mmo ett av det bästa !

jaja det har jag testat, men inte riktigt min typ av mmo direkt, tyckte det var lite för lite eller vad man ska säga, känndes ganska torrt egentligen


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem
Skrivet av LitroXx:
Skrivet av Flani:

Testat Lord of the rings Online ännu ? har nämnts tidigare ... riktigt roligt mmo ett av det bästa !

jaja det har jag testat, men inte riktigt min typ av mmo direkt, tyckte det var lite för lite eller vad man ska säga, känndes ganska torrt egentligen

Njaa litet är det ju verkligen inte , finns faktiskt riktigt riktigt mycket att göra mellan lvl 1-60 och stort som fan med massa lvl områden :).
Kanske var ett tag sedan du körde det senast ? För kommit flera nya områden som sagt.

Med torrt vet jag inte riktigt vad du menar .. fattas något ? Lotro är ett mmo som blir mycket roligare och snabbare att lvla på om man lirar tsmns med någon , vilket kan vara både en nackdel och en fördel...

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

I sikte för mig är Mortal Online. Funderade på SWTOR men sony har ju börjat med RMT (real money transactions) i sina spel och jag vägrar spela ett spel där man måste investera riktiga pengar för att få övertag och/eller fördelar.

Hmm... det är BioWare som har hand om SW:TOR och inte SOE.

Utöver det så måste jag säga att Mortal Online verkligen ser intressant ut.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

Mja jag testade ju LOTRO precis när det hade släppts
och som svar till McKain, SOE har inte hand om Star Wars The old republic, det är endast BioWare som står som tillverkare till det med hjälp av Lucas Arts


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem
Skrivet av McKain:
Skrivet av SpiroTris:

I sikte för mig är Mortal Online. Funderade på SWTOR men sony har ju börjat med RMT (real money transactions) i sina spel och jag vägrar spela ett spel där man måste investera riktiga pengar för att få övertag och/eller fördelar.

Hmm... det är BioWare som har hand om SW:TOR och inte SOE.

Utöver det så måste jag säga att Mortal Online verkligen ser intressant ut.

Ah, my bad.... Jag har fortfarande hört rykten om RMT dock Får väl se... dom har ju inte ens satt ett release datum än så....

Medlem

Darkfall ar bast for mig.

Full pvp.
Full loot fran spelare.
Skill inga levels.
Fps stil pa combat.
Spelar stader.
Spelar styrd ekonomi.

Hmm. Ja. Passar mig utmarkt. Ni borde testa iaf.


signatur

Taskigt.

Medlem

Sen det har med macros for att levla skills. De har ju gjort harvesting automatisk nu. Lite i stil med EvE dar. Detta ar for att kunna banna alla som kor med third party programs for andra andamal. Sasom weapon skills.

Tycker det funkar bra nu alltsa. Vet ej hur lange sen ni lirade men de slapper ju patch varje vecka. Sa det har ju forbattrats imo.


signatur

Taskigt.

Inaktiv

Tycker WAR är det bästa, pvp'n äger, grafiken är bättre än dem flesta onlinespel och klasserna är coola (men aningen obalanserade)

Medlem
Skrivet av Lusen:

Tycker WAR är det bästa, pvp'n äger, grafiken är bättre än dem flesta onlinespel och klasserna är coola (men aningen obalanserade)

Har du spelat andra spel? Jag var riktigt besviken över grafiken i WAR.

Inaktiv
Skrivet av SpiroTris:
Skrivet av Lusen:

Tycker WAR är det bästa, pvp'n äger, grafiken är bättre än dem flesta onlinespel och klasserna är coola (men aningen obalanserade)

Har du spelat andra spel? Jag var riktigt besviken över grafiken i WAR.

Ja, några. Wow, guild wars ( tycker faktiskt att war överglänser guild wars llite där också )
och potbs. Sen såklart runescape och verquest 1 och 2

Inaktiv

Star Sonata är min personliga favorit. Är så grymt trött på alla fantasy spel....

Medlem

Lotro har väll ingen "ond" och "god" sida man kan välja att köra?

Medlem

LotRO har mycket riktigt inte två olika fraktioner i PvE delen, utan består endast av den goda sidan, the free peoples. Men i "the Ettenmoors" vilket är PvP zonen, har du möjlighet att skapa en karaktär från den onda sidan och sedan utveckla hans talanger osv, även skapa en clan mm. Dock kan du bara använda den onda karaktären i Ettenmoors.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

WoW ?? Som jag kör nu är det enda från listan jag provat..

Men blade of soul som är pågång ser jääävligt bra ut.. Checka videon

Om det är nån som rollar horde på Deathwing så adda Chillflame !!

:Edit : vänta lite nu!! GW har jag ju kört i typ 3 år men har tröttnat på det.. Instance grejet är sååå boring man får nästan klaustrofobi....
Och man känner sig liksom så fastlimmad mot marken... Eftersom man inte kan hoppa/ramla ner för stup eller grejer SUX...


signatur

<<<<<< http://gforce.dragonadopters.com/ >>>>>>
[b]VARJE BESÖK RÄKNAS[b]

Medlem
Skrivet av Soltorkad:

WoW ?? Som jag kör nu är det enda från listan jag provat..
Jo, och det är ju ofta problemet med allt snack om WoW... Man kan inte säga att ett spel är det bästa som finns när man inte provat nåt annat

Men blade of soul som är pågång ser jääävligt bra ut.. Checka videon
Det där såg faktiskt riktigt tufft ut, lite för tidigt för att avgöra om det kan bli ett vettigt spel eller inte... men by the looks of it vill man nog prova det bara för att få se all fin grafik och alla välgjorda animationer

Medlem

Släppta <1år... Darkfall. Inget annat spel på marknaden tilltalar mig särskillt. Themeparks totalt utan risk med väldigt dålig reward.

Kommande: Aion eller Mortal. Aion är framtaget av ett av mina favoritföretag NCSoft. Jag hoppas bara de kan hålla sig och inte ge efter vad det gäller gnälliga post2005-MMOers. Mortal kan också lyckas, det är hur som helst ett steg i helt rätt riktning, så som darkfall.

All-time: Oj, svår fråga... Det står nog mellan Ultima och Lineage II. De två spelen jag spelade mest. Båda har fruktansvärt bra risk vs reward faktor vilket gör att adrenalinet pumpar varesig man slåss första gången eller 2000de gången.

Sedan har båda spelen content designat för guilds istället för grupper. Grupper i detta fall är vad nuvarande MMOs har problem med enligt mig. Saker och ting är designat för någonstans mellan 25 och 50 man istället för 100+ vilket inte är ovanligt att kunna skrapa ihop.

Sen vill jag även slå ett slag för kodningen av alla gamla trotjänare, spel idag klarar knappt 50man på samma ställe utan att lagga sönder. Spel förr klarade långt över detta utan att lagga sönder.

Inaktiv

EvE är riktigt bra mmo. Lite annorlunda och speciellt.

Utan tvekan bästa sandbox spelet av de alla.

Jag läste om en noob som bevakade några typer som bevakade en stargate (jumpgate) och förstörde alla skepp som kom in. När de dödade en annan spelare vid jumpgaten flög nooben in och stal lootet i hans billiga nybörjarskepp. Ibland dödade dem honom fast då förstördes det mesta av lootet med hans skepp. Så han gav dessa pirater riktigt huvudvärk. Var kul läsning.

Gäller att träna sina skills men de mesta kan man göra efter bara någon vecka om man vet vad man gör. I EvE kan man göra följande för att tjäna pengar och ha kul och det är ju ingen klass man väljer, bara att göra det.

Göra missions (PvE)
Mina (PvE)
Trade (PvE)
Manufacturing (PvE) (gör jag på min alt och tjänar så mycket att jag kan spela med två accounts helt gratis, betalar för spel tiden med in game valutan isk)
Campa jumpgates och döda folk som kommer in. (PvP)
Leta upp folk (probing) som gör missions för att
a) Stjäla deras loot och utvinna material ur deras wrecks (Ninja salvagers, PvP)
b) Döda eller begära pengar (ransom) från personen som gör missionen (Piracy, PvP)
Småskalig PvP solo eller i små gäng
Storskalig PvP i allians krig, 100v100 osv.
vara del i allianser.
Piracy
Scamma
Corp (typ guild) thieving. Infiltrerar ett corp och stjäla allt de har.

Det finns otaliga möjligheter för sociala spel i EvE jag inte sett något annat MMO erbjuda.

Medlem

Angående Lord of the rings online.

Har dom lagt till nåt i form av karaktärs fördjupning eller är det fortfarande lika trist och tråkigt system för att göra sej själv unik och "specca" så att säga?

12
Skriv svar