Vista 64 fallout3

Medlem
Vista 64 fallout3

jag kan inte spela Fallout3 på vista 64bits.

när jag klicka på New sen Start A New Game den ladda en stund sen stängs spelet av hänt mej hela tiden..

vad kan felet vara ???

Medlem

Jag kör fallout på Vista 64 och det funkar ganska ok (förutom för att det kraschar någon gång ibland).

Hade dock lite skumt fel med att om jag hade Vistas Sidebar igång så flimrade spelet på samma ställe som sidebaren låg, detta löstes på enklast sätt genom att helt enkelt stänga av sidebaren.

Prova att slänga på uppdaterade grafikdrivrutiner.

Medlem
Skrivet av Alusion:

jag kan inte spela Fallout3 på vista 64bits.

när jag klicka på New sen Start A New Game den ladda en stund sen stängs spelet av hänt mej hela tiden..

vad kan felet vara ???

Jag hade exakt samma problem som dig och höll på att bli gråhårig! Läser man på det officiella forumet:
[http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showforum=36]

så är det många som har haft samma problem. Jag provade att avinstallera codecs, daemon tools.. etc etc.

För mig så löste det sig genom att avinstallera nvidia drivers och installera senaste från nvidias hemsida (178. 23 tror jag det var, sitter på jobbet nu...).

OBS Det funkade inte att bara installera drivers ovanpå de gamla, utan var tvungen att avinstallera de gamla först.

Har du ati så vet jag inte om det har med drivers att göra.

Medlem
Skrivet av spruce76:

Jag kör fallout på Vista 64 och det funkar ganska ok (förutom för att det kraschar någon gång ibland).

Krashar då och då för mig med... /Vista 64.
:S

MFC
Medlem

Jag har exakt samma fel, har avinstallerat brännarprogram (Nero) o alla codecs jag kan hitta och dessutom testat ALLT jag kan hitta på officiella forumet inklusive nHancer utan resultat.

Alltså jag har faktiskt aldrig haft så mycket problem med ett spel som jag har med Fallout 3. Ska testa avinstallera spel och grafikkort och börja om och se om det hjälper. Om inte så ger jag upp...

btw, kör Vista Ultimate x64


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

Jag löste det tack vare ett tips på officiella forumet.

Detta gäller om man har Asus-relaterad hårdvara skulle jag tro.

Dels avinstallerade jag Asus GamerOSD och även alla program som kom med Asus inkl. deras Smartdoctor som håller koll på fläktarna.

Då fick jag igång spelet. Dock kraschar spelet när jag ska stänga av det men då verkar det hjälpa att stänga av AA (!!!)

Kan bara upprepa att jag aldrig haft så mycket problem med ett spel som detta. Jo.. en gång. 1994 när jag köpte Westwood Studios spel "Hand of fate" som krävde 600+ K i minne. Tog VECKOR att få fram en konfiguration i config.sys och autoexec.bat som funkade och det funkade bara EN GÅNG! eftersom jag glömde spara inställningarna.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Kan bara upprepa att jag aldrig haft så mycket problem med ett spel som detta. Jo.. en gång. 1994 när jag köpte Westwood Studios spel "Hand of fate" som krävde 600+ K i minne. Tog VECKOR att få fram en konfiguration i config.sys och autoexec.bat som funkade och det funkade bara EN GÅNG! eftersom jag glömde spara inställningarna.

Det var gamla härliga tider det. Springa runt med disketter för att polaren hade en annan dator med en musdriver som tog 1k mindre i minne Bara för att lyckas starta ett spel. Fördelen var ju att där fanns ett givet mål för att lyckas.

Fallout 3 har krånglat för mig, och är det enda spel som krånglat sedan 1900-frösihjäl. Har också Asus gfx kort och löste det med nya drivers samt avinstallera codex + smartdoctor. Dock, som måste poängteras, var jag tvungen att avinstallera nvidia drivers först, inte bara installera de senaste ovanpå. <-- viktigt

Jag kör Vista x64 Ultimate, med Asus GF8800GTS.

Det har även slutat krasha spontant sedan jag ställde in nvidia's drivers (dess kontrollpanel) att endast köra med 2xAA och 4xAF. Sedan ställt samma inställning i Fallout 3 options.

MFC
Medlem
Skrivet av Zepophan:
Skrivet av MFC:

Kan bara upprepa att jag aldrig haft så mycket problem med ett spel som detta. Jo.. en gång. 1994 när jag köpte Westwood Studios spel "Hand of fate" som krävde 600+ K i minne. Tog VECKOR att få fram en konfiguration i config.sys och autoexec.bat som funkade och det funkade bara EN GÅNG! eftersom jag glömde spara inställningarna.

Det var gamla härliga tider det. Springa runt med disketter för att polaren hade en annan dator med en musdriver som tog 1k mindre i minne Bara för att lyckas starta ett spel. Fördelen var ju att där fanns ett givet mål för att lyckas.

Fallout 3 har krånglat för mig, och är det enda spel som krånglat sedan 1900-frösihjäl. Har också Asus gfx kort och löste det med nya drivers samt avinstallera codex + smartdoctor. Dock, som måste poängteras, var jag tvungen att avinstallera nvidia drivers först, inte bara installera de senaste ovanpå. <-- viktigt

Jag kör Vista x64 Ultimate, med Asus GF8800GTS.

Det har även slutat krasha spontant sedan jag ställde in nvidia's drivers (dess kontrollpanel) att endast köra med 2xAA och 4xAF. Sedan ställt samma inställning i Fallout 3 options.

Tack för det sista tipset, ska hålla koll på det när spelet börjar krångla. Vi har liknande config (Vista x64 och nv8800GTS). Vilket junkspel asså, men är glad att jag fått igång det nu (till skillnad från Hand of fate).


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Mycket bra tips.

Även jag kör med ett Vista64 ultimate och Asus 8800 GTS och efter att avinstallerat nvidia drivrutinerna och sen rensat registret och sen satt AA till 2 och AF till 4 så har det inte kraschat en gång

Har dock bara hunnit spela i 2 timmar med de inställningarna men vi får hoppas att det håller i sig.

Medlem

Har Vista 64 buissnes, har inte haft nått problem med Fallout 3


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Du använder Windows, där har du problemet...

Medlem

Kör Fallout med XP för tillfället, har inte haft några problem.

Har kompisar med vista som har problem dock, men vista är ju ett problem i sig så det var väl så oväntat.

Medlem
Skrivet av SidPao:

Har kompisar med vista som har problem dock, men vista är ju ett problem i sig så det var väl så oväntat.

Vista är ett inte problem så länge som den som använder det vet vad den håller på med. Precis som med alla andra operativsystem som finns där ute.

Tyvärr vet jag inte hur fallet är med Fallout 3, men då många Vista x64-användare spelar det utan några större problem skulle jag gissa på att det är spelet i sig eller användaren som har problem, och inte operativsystemet.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Och så undrar dom varför folk inte köper PC spel hehe.

Fan skandal att man ska behöva hålla på så här.


signatur
Inaktiv

Fallout 3 funkar felfritt på min dator och jag kör Win Vista 64-bit.

Skrivet av depthless:

Du använder Windows, där har du problemet...

Precis. Ta och pröva med Mac eller Linux istället så ska du se att allt fungerar.

Medlem

Funkar helt OK på Vista 64 för mig. Krachat nån gång i spelet, och ofta när man stänger av men det gör ju inget egentligen.

Hade samma trubbel som trådskaparen med Fallout när jag just köpt det. Både på vanliga 32-bit windows & 64-bit.

OM NI HAR ETT ASUS ZONAR DX KORT: LÄS DETTA:

- Fallout 3 och ett Xonar ljudkort resulterar i krasch om " DS3D GX 2.0" effekten andvänds i Xonar DX Audio Center.

Otroligt att man ska behöva felsöka i veckor när man köpt ett nytt spel.


signatur

50 procent PC / 50 procent Xbox360.

1
Skriv svar