WAR vs. Age of Conan

Medlem

Båda!
Intressant att veta båda, men jag tycker Vaizards req. låter väldigt höga, kanske för medium/high?

Inaktiv

Läst på ordentligt nu om AoC och jag blir bara mer och mer taggad! Tidigare hade jag bara ett hum om vad det handlade om och hittade på egna saker som skulle va häftigt om dom kom med. Och till min förvåning upptäckte jag att mycket av det jag föreställde mig faktiskt kommer med. Bla strid på hästrygg, stridsformationer, och spelarstäder. Jag visste sen innan att dom skulle ha nåt slags pvp-system med spelarkontrollerade borgar och tänkte då att det skulle va häftigt med fredliga spelarkontrollerade städer, så är dom med också!
Är nästan som att någon från Funcom läst mina tankar. Men för flera år sen...innan jag tänkte dom...typ.

Det verkar iaf hur som helst bli ett mmorpg som skiljer sig från mängden. Om allt blir som det lovas vill jag faktiskt påstå att det blir startskottet för en ny generation mmorpg och måttstocken många år framöver.

Kolla in www.ageofconan.com och läs igenom faqn om ni inte redan gjort det.

Medlem

Innan tyckte jag att WAR verkade mest intressant. Men nu har jag spenderat lite tid åt Conan och läst en del om nyheter inom genren MMORPG. En hel del prylar som verkar "Groundbreaking" enligt mig! Så nu ser jag helt klart fram till Conan och hans värld.

Medlem

Hah! Tack för att ni varnade mig att inte läsa om AoC.

*gräver ner sig under sin "WAITING FOR WAR" sten*


signatur

osv.

Medlem

Så fort du bara läst lite av AoC kommer du se hur jävla grovt det kommer bli!
Alltså, Warhammer online ser så jävla skrattretande ut i jämnförelse med AoC.
Man styr sina egna slag/attacker själv i real-time combat, man kan slåss från mount, man kan bygga egna städer och battlekeeps, man kan använda sig av stridsformationer och siege weapons, är man mage kan man använda sig av spellviewing vilket innebär att man kan skapa en extremt kraftfull attack genom att sätta ihop flera attacker

AoC kommer också kunna spelas med dx 10

Det är som att dom tog alla mina speldrömmar och slog ihop det till det bästa spelet någonsin. Det är som en våt dröm


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Den som lever får se

Jag tycker de båda verkar intressanta. AoC verkar kunna bli roligt med en massa karaktärs utveckling med underklasser och trades. Samtidigt som jag är lite orolig hur de kommer göra... städer blir instancer? Områden där man inte får slåss? Jag kommer testa dem båda men just nu är jag störst faan av War eftersom de släpper mest matnyttig info.

Samt man har juh spelat DAoC och vet vad PVP handlar om ;P

Medlem

Mjo, båda ser ut att bli bra spel. AoC ser ut att ha ett fritt karaktärssystem, där alla är olika.
Och WAR har PVP, *slurp*


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

AOC har mycket pvp och förmodligen bättre än WAR. Fast båda är nog bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

En stor del av AoC är just PvP, men man är inte tvingad att delta.

Dock hoppas jag att det kommer 100% pvp-servrar, dvs där det går att attacker vem som helst, när som helst och hur som helst. Inte bara i border kingdoms. Och detta har dom sagt sig kunna göra bara intresset är tillräckligt stort, finns alltså inget i koden eller spelupplägget som sätter käppar i hjulen, allt är redan förberett.

Inaktiv

Det är redan bekräftat ett det kommer finnas en FFA server

Medlem

Du glömde det fjärde alternativet:

4. Båda två!

Förstår inte varför det ena skall utesluta det andra - jag tänker iallafall prova på båda!

//M

Inaktiv
Skrivet av Stalker:

Det är redan bekräftat ett det kommer finnas en FFA server

Wohooo!!! 8)

Medlem

Och kan någon för de ovetande berätta vad som menas med en FFA server?

Medlem

free for all.. i detta sammanhang betyder det att alla får döda alla överallt, tror jag.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Det stæmmer. AoC´s pilbågsmæn kommer ju bli så stenhårda. Tænk att behøva sikta som i ett FPS istællet før att markera och trycka på den "skillen" man vill anvænda. Det hær med att kunna strida på hæst vart ju ganska kul i EQ2 så det kommer bli fett, med tanke på att man svingar sjælv som en galen åt alla håll och kanter! Sedan verkar ju værlden riktigt stor och varierande med många zoner också, stort plus!

Medlem

Btw så när man skjuter med pilbåge i AoC så spelar det ingen roll vart man träffar, så det går typ inte att gör extra dmg genom att träffa skallen =/ Jag är osäker på vad jag vill spela.. något av spelen blir det men vilket? känns jobbigt att vänta till 08 inann man för spela WAR..

Medlem

Finns det några hitboxes i AoC, alls? Tror inte det nämligen..


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Som jag förstått det kommer AoC vara SP till lvl 20. Stämmer det? Isåfall, kommer bara uppdragen vara SP så man fortfarande kan träffa annat folk och byteshandla m.m. Eller kommer man vara helt utesluten (förutom chatten)? Hur fort tros det att levla upp till 20?
Har WO någon liknande del?

Så en fråga en till. Har WO nå prestigeklasser eller liknande?

Medlem

I AoC börjar spelet med en singelplayer del, vet inte riktigt hur lång den är och hur omfattande.. men kommer nog inte ta så satans lång tid. Syftet är att man ska få upp skillzen litegrann, introduceras till storyn osv.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

@Fluffo:
Man kör SP till lvl 5 och sen kan man välja om man vill ut i online världen eller fortsätta som SP till lvl20. Men efter lvl 20 så är det bara online världen som gäller

Väntar med stor spänning eftersom Wow har varit så jävla tråkigt den senaste tiden.

Medlem

suget börjar bli olidligt nu speciellt efter alla ign intervjuer med funcom


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Samma här

Värsta är att det är en sån lång väntan, förmodligen kring ett halvår. Jag tror inte riktigt på släpp i oktober.
Hade vart bättre om jag upptäckte AoC senare :\

Inaktiv

Enligt mej så tror jag AoC's PvP system är bättre o roligare än WAR's (som liknar mycket WoW's)

+ i AoC kan man bygga sin egna städer osv. ganska "fränt"

Fast WAR's PvE verkar vara väldigt neat ;P

Medlem

Röstade AoC.
I början höll man på WAR mest men efter att ha sett videos på gameplay så sjönk allt intresse medans AoC fortfarande ser skitkul ut att spela.

Medlem

Efter att ha läst en hel del av de artiklar som nämndes av rogge och notum har min längtan efter AoC blivit skyhög. Fyfan va coolt helt enkelt, måste spela skiten.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Aoc ska vara runt oblivion prestanda mässigt.


signatur

Det här är en signatur

Medlem

que?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

återaktiverat mitt ao kontot bara för att få lite funcom sug


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

AoC kommer ju att ha ett system där man levlar normalt PvE till lvl 80. Efter man blivit lvl 80 (eller undertiden?) så finns det även 20 ytterliggare PvP-lvls som även dem ger färdigheter precis som de vanliga.

Medlem

Warhammer: Age of Reckoning

47.37%

47.37% (27)
Age of Conan: Hyborian Adventures

47.37%

47.37% (27)
^^

Skriv svar