Warhammer 40k Online - Allmän spekulationstråd

Medlem
Skrivet av arachnid:

Risken finns nog att det blir WAR (40k edition), tyvärr.

Vet inte, men det tror jag inte. allt som är gemensamt är att båda utvecklarna köpt rättigheter till IP från Games Workshop, annars är det olika utvecklare och utgivare bakom spelen

Medlem

ge mig tau :/

Medlem

[quote=Mo0rbid][quote=Soulless]

Skrivet av v1ctory:
Skrivet av bronie:

Folk kommer inte att slita sig från WoW och WAR för att spela ännu ett plagiat.

WAR är ett plagiat i min mening, dessutom finns det inte ens mycket folk som teoretiskt sett skulle kunna slita sig från det spelet då det finns väldigt få spelare. Dom har mergeat ihop väääldigt många servrar och det är fortfarande relativt liten population

Sant, men WoW är lika mycket ett plagiat på tidigare spel.

Och för övrigt är warcraft världen mer och mindre ett väldigt tydligt plagiat på Warhammer världen.

Jag menade inte att det är fel att kopiera och inspireras av annat, det jag ville få sagt är att i princip inget traditionellt mmorpg av "wow-modell" kan överhuvudtaget lyckas idag eftersom de flesta stannar hos sina nuvarande spel och orkar inte byta till ett nytt om det inte erbjuder någon stor nyhet.

Men MMOFPS genren håller fortfarande en enorm potential, det saknas helt enkelt spel bra nog att locka spelare. Dessa väntar på något att fylla tomrummet.
Vill du bli rik? Släpp ett hyfsat MMOFPS idag och du har dina problem lösta.

Nu vart det ju inget FPS, och jag är verkligen besviken. Men såklart hoppas jag att detta kan bli RPGt som tar klivet ifrån det traditionella och vågar erbjuda något nytt, något som gör det roligt och lockande.

För övrigt, ni som är intresserad av MMOFPS, håll ögon o öron öppna efter Planetside NEXT, arbetsnamnet på uppföljaren till Planetside. Säkerligen några år bort men väntan är halva nöjet, visst :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

RvR vore riktigt grymt, det var en grym feature i WAR. Älskar när man stormade fort och hade typ 40 vs 40 strider

Men dom måste fan lägga till lite lag som man inte fått spelat i tidigare Warhammer 40k spel. Börjar faktiskt bli jäkligt trött på Orcs, Space Marines och de andra lagen som JÄMT dyker upp i alla spel.

Samma problem med Warhammer fantasy spelen


signatur

Game long and prosper

Medlem

Öh? Vilka lag har man Inte fått spela i tidigare Warhammer 40k spel? Har dom inte fått med alla?

Att det alltid blir Orker, Space Marines och Chaos kan ha att göra med att dom alltid slåss, överallt.
Dom övriga är inte lika stora.

RvR är ju Mythic,s grej, men det är lite synd att dom inte gjorde som i DAoC med Tre sidor som slogs.
Kan lätt föreställa mig Space marines och Chaos marines slåss över en fortifikation och bägge förlorar på grund av Orkerna kom och dödade allihop.

Men vi får se hur THQ gör med detta.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Får hoppas att man kan välja vilka färger man går i strid med. Vet nog då vad jag kommer gå på.
http://1d4chan.org/images/4/49/Angry_Marine_Desktop.jpg


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Jag liksom förväntar mig att man kan ha egna färger, frågan är om vi kan kopiera "Founding chapters" färger.

Tror ni att Space Marines guilds kan ha fler ät ett tusen medlemmar?

Honor the Codex!


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

12
Skriv svar