Warhammer online = Dålig wow kopia?

Medlem
Skrivet av Signert:
Skrivet av ZereCool:

Ja och alla fps är precis som Quake 1.

Q1 e ju en jekla Doom kopia! hähä

Och Doom är ju en jäkla Wolfenstein kopia!

Ska bli jäkligt kul när WAR släpps på riktigt, är trött på beta nu, vill spela på riktigt!!

Medlem
Skrivet av Proppen:

Roliga är att Order är kraftigt underbemannade:P

definitivt inte, det roliga är att de suger i scenarios bara:up: vi steamrollar dem 4 gånger av 5

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:
Skrivet av Proppen:

Roliga är att Order är kraftigt underbemannade:P

definitivt inte, det roliga är att de suger i scenarios bara:up: vi steamrollar dem 4 gånger av 5

Varierar från server till server kan jag säga dig
Fast att dom är underbemannade kan jag inte direkt neka till tror jag.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Än så länge så är spelet OK.

Questandet är bra mycket roligare i WAR.
Det rycker väldigt lite helatiden när man förflyttar sig, typ som lagspikes, detta är så fruktansvärt irreterande.
Har provat på flera "värsting" datorer;) Men utan förbättring.
Kan ju ha med att servrarna inte är i bästa skick än.

Jag som tyckte spellserna såg illa ut i wow fick smaka ordentligt, har inte sett så stela animation på ruskigt länge. Men det är också en såndär sak som dom kan finputtsa senare.

Medlem

Warhammer online = Dålig wow kopia?
Nej blir mitt svar.

Helt annan spelfocus. Helt annan spelvärld. Helt annan Lore.
Många fler klasser. Helt annat system.

Att det påminner lite om wow är en annan sak men det är ett smart drag. Större chans att dra in spelare från just det... wow!
Varför inte ta något som funkar istället för att göra något nytt som funkar halvbra som AoC. Jag tror säkert de vill satsa flera miljoner på en chansning. Skulle inte du?

Medlem

Gillar spelet, vet dock inte om jag köper det, beror helt på deras månadsavgift för som student langar jag gärna inte iväg hur mycket pengar som helst.


signatur

SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition

Medlem

En sak jag älskar med WAR och som skapar massa strategiska möjligheter är att det är collision detection mellan dig och fienden i RvR.

När en healer får problem med en melee-gubbe som springer efter och hugger honom så springer jag fort in emellan så att healern kan springa bort. Fienden kan ju som sagt inte springa igenom en. Han försöker ju givetvis komma runt mig men då strafe:ar jag och hugger honom så bra det går Brukar bli väldigt bra. Healern lyckas fly en bit bort och under tiden så helar han mig... Sweet!

Medlem

Ja kan säga en sak som dom har lyckats med är klasserna Att Det inte Är så Att alla kan va allt Dependerat Beroende på faction Ser det bättre med "racial klasser"

Medlem

^- Sluta blanda stora och små bokstäver snälla, otroligt jobbigt att läsa hehe

Medlem
Skrivet av NeoOhm:

Anser inte att jag tycker något i förhand, med tanke på vilken tid det tar att levla så borde man ha sett en del vid lvl 20. jag kan ju ha fel.

Har faktiskt spelat lite mer idag, hjälper min son att levla lite.
Det jag gillar i spelet är den gemensamma combaten, att man inte snor kills av varandra osv.. blir mer gemensamma mål på något sätt än bara grinda.
Så det är ju positivt.

Jag kanske bara behöver försöka acceptera cartoonet i det hela för att gilla det.
Orcs e ju rätt coola ändå..

Får väl testa en choppa sen när jag köper spelet åt min son.

Min burk lär dock gå varm av Fallout isf detta spelet, tur att man har två quad core burkar hemma

du tycker att WAR är "cartoonigt"? då måste du ju liggades på golvet tuggandes fradga när du spelade wow.;)

Medlem
Skrivet av Astrality:

En sak jag älskar med WAR och som skapar massa strategiska möjligheter är att det är collision detection mellan dig och fienden i RvR.

Ja, detta är en viktig feature i slagen om borgarna. Anfallarna ska i steg om minst två bryta sig igenom en port. Hur kul som helst när försvararna blockar dessa portar med kroppsmassa 8).


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av NeoOhm:

1: grafiken är exakt den samma
2: när du accepterar en quest, ljudet är exakt det samma
3: combatsystemet, klicka på en knapp (typ) är exakt likadant
4: målgruppen lär vara personer i nedre tonåren, som wow..

osv..osv..

Blev riktigt besviken att se att grafiken och ljuden är precis som wow, fast utan några som helst förbättringar trots att det gått några år och tekninken utvecklats.

Kommer inte att spela detta spelet. trist för jag hade verkligen hoppats mer.

1. Nej. Om du verkligen spelat spelet så inser du att skillnaden är enorm. Speciellt ljuseffekterna och upplösningen på texturer.

2. Ehm, och det dåliga med att de har liknande ljud är?

Ljudet är precis lika bra. Fast mer anpassat till den miljö som WAR har. Dock är det för lite musik, hoppas verkligen att det är något de bara sparat in på i betan.

3. Alla MMORPG har detta system.

4. Vilket spel inriktar sig inte på denna målgrupp? Age of Conan? Postal 2? GTA?

Att det står 15+/18+ på spelet är snarare ett bevis på att spelet innehåller det som yngre tonåringar vill ha.

WAR har verkligen många saker som gör att jag inte kommer gå tillbaka till WoW.

1: Skillnaden är INTE enorm, kom igen. Samma plastiga cartoonish, men det är ju bra för de som gillar det.

2: Brist på fantasi tex?

3: Nej, det har de inte, conans fighting är fan så mycket bättre med combos

4: What ever... töntigt är det hur som helst.

5: Ja, det säger ju allt, du går inte tillbaks till wow för att war har kommit, där har vi hela grejen
WAR kanske är en wow dödare, för att det har det wow älskar vill ha, och vi vet ju hur de flesta wow geeks är...
Så, keep on gaming och kör war, hoppas ni får några år till av rolig gaming som ni fick med wow.
Ser dock inte det roliga i att trycka 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
och titta på EXTREEEMT dåliga animationer när man slår.

Lär ju vara noll skill i det i pvpn.

Trodde gamingen skulle ha kommit längre än så..


signatur

Det var inte jag...

Medlem
Skrivet av Weyzer:
Skrivet av NeoOhm:

Körde Black orc eftersom man inte kunde köra smacha eller vad det nu hette.
körde till lvl 20
inga siege keeps.
Har kört lite mer nu och försöker verkligen se det roliga i detta spelet, men att bara trycka på några knappar och se dåliga slag får inte mig att vilja fortsätta.

Dock gillar min 5 åring detta spelet så det blir väl till att köpa det åt honom iaf.
Kul att det lockar någon iaf.

Oj, tänk att orka köra ända till 20 utan att ens finna nåt som är roligt i spelet.

Verkar som att du inte spelat det iaf, då borde du förstå.. tar en del tid att bli 20, inte direkt snabb lvl spel..


signatur

Det var inte jag...

Medlem
Skrivet av stoff87:

Ja kan säga en sak som dom har lyckats med är klasserna Att Det inte Är så Att alla kan va allt Dependerat Beroende på faction Ser det bättre med "racial klasser"

Va?

Medlem
Skrivet av NeoOhmSer:

dock inte det roliga i att trycka 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
och titta på EXTREEEMT dåliga animationer när man slår.

Lär ju vara noll skill i det i pvpn.

Är det 1 1 1 1 1 1 du trycker har du uppenbarligen minimal erfarenhet av detta systemet och är jävligt oskillad. Det är jävligt mycket skill inblandat och därför är alla jag pratat med i WAR jävligt nöjda med RvR och älskar det.

Vad säger du härnäst? "Schack behöver man inte vara skillad i , du kan t.ex bara flytta pjäserna framåt i början och animationerna suger." ???

Medlem

Animationerna är för dåliga för att man ska kunna ha den dära känslan av full kontroll, du kan ju knappast neka till att spellerna är fruktansvärt stela?
Ser ut som något de tagit från Diablo 1 och sedan gjort dom i 3D. WoW ligger ljusår före på den punkten, fixas inte det här så har jag väldigt svårt att tro att det kommer vara nå bättre klaner/guilds i pvp som wow arena.
Känns mer som att turen kommer avgöra vem som vinner just nu, väntar på patcher innan jag aktiverar min fullversion:D

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Animationerna är för dåliga för att man ska kunna ha den dära känslan av full kontroll, du kan ju knappast neka till att spellerna är fruktansvärt stela?
Ser ut som något de tagit från Diablo 1 och sedan gjort dom i 3D. WoW ligger ljusår före på den punkten, fixas inte det här så har jag väldigt svårt att tro att det kommer vara nå bättre klaner/guilds i pvp som wow arena.
Känns mer som att turen kommer avgöra vem som vinner just nu, väntar på patcher innan jag aktiverar min fullversion:D

Det gör väl inte så mycket om inte SK Gaming töntarna inte spelar Warhammer? Men jo visst är det lite stelt och förhoppningsvis så förbättrar dom det.
Av det lilla jag spelat så känns det mer som att de som har flest healers som vet hur man healar vinner.

Inaktiv

wow vs war..god damn va tjatigt

Medlem
Skrivet av Aresz:

wow vs war..god damn va tjatigt

Ja. det är vell wow det ska ersätta^^?

Jag tycker om att spela spel som visar skillserna man har eller kan få, men för att uppnå det så måste man ha 100% kontroll. annars är det rätt meningslöst, min åsikt i alla fall.

Hoppas att dom fixar de små felerna som är! För det har helt klart potentialen till att bli "wow-dödaren8)" but not yet.

Medlem

Jag älskar detta spel redan så jävla mycket, visst lite småfel men om alla i världen skulle tycka lite som jag just nu, skulle wow sitta utan spelare just nu

NeoOhm seriöst aså har du spelat spelet till rank 20 och inte sätt ett enda keep t,ex? jag fick rank 17 igår och var typ rank 15 på morgonen pvp typ alla timmar jag satt framför datorn och testa, fick nästan 2 hela rankar bara på stå skydda våra keeps i ostland och troll country.. Seriöst du är säkert ung som fan och har inte någon som helst pvp skill heller, så tur vi slipper se dig i detta spel, fast å andra sidan lira gäran destro så har dom någon pajas me sig..

Inaktiv

om ni tyker War är så kasst så spel det inte. Warhammer Online mer för folk som gillar Warhammer värden.

Inaktiv

tro måste ge War lite tid

Medlem
Skrivet av Ram86:

om ni tyker War är så kasst så spel det inte. Warhammer Online mer för folk som gillar Warhammer värden.

Sant, men det kan ju kännas lite surt att bli lurad på pengar om inte annat?
Men det kan ju som sagt bli bättre, lär ju dröjja ett tag dock. Är vell för bortskämd med Blizzards kvalite helt enkelt:up:

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

fixas inte det här så har jag väldigt svårt att tro att det kommer vara nå bättre klaner/guilds i pvp som wow arena.

Hahaha, du är ett sånt där "CS-barn", vars första MMO var World of Warcraft hör jag? :D:D:D

WoW's PvP-gameplay är: en hög med skit. Och nej, det är inte en smaksak, det är en fråga om man har spelat tidigare MMO's där verkligt teamplay har den största rollen, inte vem som har mest lila pixlar på sin gubbe. No further comments, troll away. Gör du det så bevisar du bara min poäng ännu mer.

Medlem

Bra att du talar mot dig själv:up:

Visst WAR har sina bra punkter!, men att kasta skit på balansen i wows pvp, sen sitter man och lirar detta?:evil:
Får vell se om dom lyckas få det att bli en esport

Att vissa personer måste ha behovet att kalla personer för det ena och det andra direkt en annan tycker olika på detta forum förstår jag inte, kasst självförtroende?

Medlem

^- Är ganska säker på att enda anledning till att WoW blivit en E-sport är för att spelet blivit så stort, inte för att det är en direkt tävlingssport. Finns ju en anledning till varför det var en PVE guild som fick sponsring först och inte ett PVP team.

Detta är dock min personliga åsikt, har lirat wow så har inget i mot det. Stör mig mest bara på att Blizzard upprepade gånger har våldfört sig på loren, inte på spelet i övrigt.

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Bra att du talar mot dig själv:up:

Visst WAR har sina bra punkter!, men att kasta skit på balansen i wows pvp, sen sitter man och lirar detta?:evil:
Får vell se om dom lyckas få det att bli en esport

Att vissa personer måste ha behovet att kalla personer för det ena och det andra direkt en annan tycker olika på detta forum förstår jag inte, kasst självförtroende?

ESPORT ÄR DET VIKTIGAST I VÄRLDEN, ATT GLO PÅ ESPORT VIDEOS PÅ JEWTUBE ÄR BÄSTAST I HELA VÄRLDEN. LOLWARHAMMER HAR JU INTE ENS BLIVIT ESPORT ÄN. ALLA BLIZZARDS SPEL ÄR ESPORT VID RELEASE FÖR BLIZZARD KAN.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Bra att du talar mot dig själv:up:

Visst WAR har sina bra punkter!, men att kasta skit på balansen i wows pvp, sen sitter man och lirar detta?:evil:
Får vell se om dom lyckas få det att bli en esport

Att vissa personer måste ha behovet att kalla personer för det ena och det andra direkt en annan tycker olika på detta forum förstår jag inte, kasst självförtroende?

Skämtar du med mig? En vettig människa vill inte att ett MMO ska bli ett esport spel. WoW är nog det sämsta om man nu ska kalla det esport spelet som finns. Frukansvärt tråkigt att kolla på och hela upplägget är idiotiskt...

Förövrigt är detta spelet helt nytt så att det skulle vara helt balanserat känns ganska tveksamt. Dock är jag säker på att om 4 år så är balansen väldigt bra i WAR.

Medlem
Skrivet av Video_Mode:

ESPORT ÄR DET VIKTIGAST I VÄRLDEN, ATT GLO PÅ ESPORT VIDEOS PÅ JEWTUBE ÄR BÄSTAST I HELA VÄRLDEN. LOLWARHAMMER HAR JU INTE ENS BLIVIT ESPORT ÄN. ALLA BLIZZARDS SPEL ÄR ESPORT VID RELEASE FÖR BLIZZARD KAN.

/Agree All hail Blizzard

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Än så länge så är spelet OK.

Questandet är bra mycket roligare i WAR.
Det rycker väldigt lite helatiden när man förflyttar sig, typ som lagspikes, detta är så fruktansvärt irreterande.
Har provat på flera "värsting" datorer;) Men utan förbättring.
Kan ju ha med att servrarna inte är i bästa skick än.

Jag som tyckte spellserna såg illa ut i wow fick smaka ordentligt, har inte sett så stela animation på ruskigt länge. Men det är också en såndär sak som dom kan finputtsa senare.

Om du använder Nvidia så uppdatera dina drivrutiner till den senaste beta versionen. Den fixade "hacken" för mig.

Skrivet av NeoOhm:

1: Skillnaden är INTE enorm, kom igen. Samma plastiga cartoonish, men det är ju bra för de som gillar det.

2: Brist på fantasi tex?

3: Nej, det har de inte, conans fighting är fan så mycket bättre med combos

4: What ever... töntigt är det hur som helst.

5: Ja, det säger ju allt, du går inte tillbaks till wow för att war har kommit, där har vi hela grejen
WAR kanske är en wow dödare, för att det har det wow älskar vill ha, och vi vet ju hur de flesta wow geeks är...
Så, keep on gaming och kör war, hoppas ni får några år till av rolig gaming som ni fick med wow.
Ser dock inte det roliga i att trycka 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
och titta på EXTREEEMT dåliga animationer när man slår.

Lär ju vara noll skill i det i pvpn.

Trodde gamingen skulle ha kommit längre än så..

1. Jag tycker WAR:s grafik är väldigt mycket åt det mer verkliga hållet. Skillnaden rent grafikmässigt skulle kunna jämföras med UT2004 och UT3.

2. Visst, men varför ändra på ett bra och välfungerande koncept? Du använder inte fyrkantiga hjul till din bil bara för att vara fantasifull.

3. Dessa combos är inget mer än att du trycker 3 knappar för att göra samma sak som en gör i andra spel.

4. Jag tycker inte det är speciellt "töntigt" med tanke på hur många andra spel lockar till sig spelare.

AoC - "We got boobs, blood and gore"
GTA - "You can kill innocents for fun and be a badass gangster"
Etc.

Men vi ser tydligen annorlunda på vad som är töntigt och inte.

5. Det är inte bara WoW-spelare som går över till WAR. DAoC-spelare och Everquest spelare är ganska vanliga.

Du har nog fått fel intryck ifrån de första 5 levlarna då man i stort sätt bara använder en knapp för att göra skada. Använder du samma taktik längre upp är du free-kill.

WAR:s PvP/RvR har ett djup som man inte hittar i varken WoW, AoC eller Guildwars. Allt är gjort för samarbete och symbios med andra spelare. Istället för att bara lägga på ett minispel varje gång man ska använda en attack så att folk tror sig vara speciellt bra för att de lyckas.

WAR förbättrar MMORPG genren på många områden. System liknande de för t.ex. RvR, public quests och tome of knowledge är något som vi kommer att se igen i många andra MMO (antagligen som vidareutvecklingar). Om man inte inser detta har man antingen inte testa WAR eller så är man för arrogant för att erkänna det.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

123
Skriv svar