windows 7 utan uppdateringar.. vad kan hända?

Inaktiv
windows 7 utan uppdateringar.. vad kan hända?

när jag precis installerat om windows känns datorn jättesnabb .. och efter den har installerat alla uppdateringar är den mkt trögare. Räcker det om man har en brandvägg + antivirus istället?
och kan man stänga av det otroligt störande klickandet i internet explorer?

Medlem

Uppdateringarna i sig gör inte att den blir segare.

Hur menar du med klickandet i internet explorer? Jag skulle nog rekommendera att du helt enkelt kör en lite vettigare webläsare.

Ang. att det går segt, är hårddisken gammal, samt hur stor är den?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Klicket i explorer är väl bara stänga av där man väljer ljudschema för windows?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

"windows 7 utan uppdateringar.. vad kan hända?"

Absolut inte ett skit, jag har inte en enda uppdatering har kör win 7 64 bit ultimate från releasedatum, inte ett enda virus eller annat skräp!

så uppdateringar är som det mesta, bullshit!

Medlem
Skrivet av Zpartan:

"windows 7 utan uppdateringar.. vad kan hända?"

Absolut inte ett skit, jag har inte en enda uppdatering har kör win 7 64 bit ultimate från releasedatum, inte ett enda virus eller annat skräp!

så uppdateringar är som det mesta, bullshit!

Jag vet inte riktigt om du har förstått hela principen med uppdateringar. Det finns en anledning till varför dom släpps, sedan om det är säkerhetshål som pluggas eller andra saker så hjälper det någon.
Att sedan argumentera med att "Jag har inte fått ett enda virus" är bara dåligt, då det inte riktigt fungerar så. Bara för att du har klarat dig betyder det inte att alla andra automatiskt kommer att göra det också.

Men som svar på din fråga, det beror helt på, dom flesta uppdateringarna i Windows gynnar företag mer helt enkelt av den anledningen att dom är mer utsatta för attacker än vanliga persondatorer. Men ingen uppdatering ska påverka din prestanda utav datorn. Isåfall är det någonting annat som är knasigt.

Medlem

Kör alltid windows update, täpper igen säkerhetshål och reducerar risken för krascher.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

"windows 7 utan uppdateringar.. vad kan hända?"

Absolut inte ett skit, jag har inte en enda uppdatering har kör win 7 64 bit ultimate från releasedatum, inte ett enda virus eller annat skräp!

så uppdateringar är som det mesta, bullshit!

Och kan du vara helt säker på detta, att du inte har fått ett enda virus? Eftersom antivirus hittar LÅNGT ifrån alla virus på din dator så kan du aldrig vara helt säker på att du inte har något.

Medlem

Precis, det blir lite som "Jag har inte haft antivirus på flera år, och aldrig fått ett virus."

Hur vet man det om man inte har något antivirus? Som att säga att man aldrig kört för fort när bilen inte har hastighetsmätare.

Kör uppdateringarna, lös eventuella problem efteråt. Datorn blir inte långsammare per se av att du uppdaterar, utan då finns det en annan orsak.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

skaffa något annat än internet explorer...

varför inte bara stänga av windows update...

Medlem

Ta den webläsaren du gillar bäst, om det är IE så kör IE.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ta den webläsaren du gillar bäst, om det är IE så kör IE.

ta vilken som helst, förutom just IE

ELF
Medlem

Att den är seg efter att du har installerat alla uppdateringar i Windows kan bero på .NET Framework.
Det är någon slags optimering som körs i bakgrunden som ska göra att .NET kod exekveras snabbare.
Du kan läsa mer om det nedan.
http://blogs.msdn.com/b/davidnotario/archive/2005/04/27/41283...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

1
Skriv svar