X: Rebirth fick en tråkig start

Medlem
X: Rebirth fick en tråkig start

Idag är releasedagen för X: Rebirth! "Woho!" tänkte jag när jag vaknade imorse.

En timme senare sitter jag med vetskapen om att jag inte kommer få spela det idag. Eller kanske den här veckan. Spelet har nämligen inte dykt upp i Webhallens centrallager, eller hos någon annan butik för den delen. Vart är spelet? Det har jag inte fått svar på än, väntar på ytterligare respons från Webhallen.

Trist att se ett spel som verkligen behöver lite uppmärksamhet saknas i butikerna på release. Troligtvis någon distributör / annan mellanhand som fått problem men det skadar både mig och utvecklarna

Medlem

Smart som jag var så införskaffade jag mig rebirth via steam så fort det gick att köpa det där, med rabatt dessutom.
Och nu med en kvart kvar till steams release så är jag väldigt glad att jag gick den vägen när jag läser om såna här händelser.

Medlem

Hur ser det ut på den digitala fronten?

Edit: Tack nather!

Medlem
Skrivet av nather:

Smart som jag var så införskaffade jag mig rebirth via steam så fort det gick att köpa det där, med rabatt dessutom.
Och nu med en kvart kvar till steams release så är jag väldigt glad att jag gick den vägen när jag läser om såna här händelser.

Plånboken kände inte för att köpa det via Steam men nu känner jag att det var ett misstag att lyssna på den!

Medlem

gjorde samma sak som du, köpte en fysisk box istället för digital download på steam.
gjorde en koll på webhallen igår, och såg att beställningen låg fortfarande under behandlig så redan då insåg jag att jag inte kommer kunna spela spelet på den dagen det släppts eller under helgen.

Medlem

Envis som jag är lyckades jag ta reda på att de skulle få sin leverans till lagrer i Fruängen vid två-tre. Styrde om min order och hämtade det direkt därifrån! Så jag fick det men blev lite restid

Inaktiv

Hur är spelet?

Medlem
Skrivet av Aresz:

Hur är spelet?

Gameplay och liknande kan jag inte säga mycket om än, det kräver lite tid. Dock är det dåligt optimerat just nu, dåliga framerates på de flesta burkar enligt nätet.

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Aresz:

Hur är spelet?

Gameplay och liknande kan jag inte säga mycket om än, det kräver lite tid. Dock är det dåligt optimerat just nu, dåliga framerates på de flesta burkar enligt nätet.

Som vanligt med egosoft spel då. Använder spelet iallafall 4 kärnor denna gången?

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Aresz:

Hur är spelet?

Gameplay och liknande kan jag inte säga mycket om än, det kräver lite tid. Dock är det dåligt optimerat just nu, dåliga framerates på de flesta burkar enligt nätet.

Som vanligt med egosoft spel då. Använder spelet iallafall 4 kärnor denna gången?

Trist att läsa. Jag har inte spelat dom tidigare men blev direkt intresserad av spelet när jag såg det skulle komma ut snart.

Men verkar ha blivigt en Rome 2 av det hela.

Tur jag har böjat titta på forumen/steam forumen innan jag köper spel, där kan man verkligen se hur dåligt X Rebirth verkar vara.

Förstår mig inte på devs nu för tiden. Dom hade ju uppenbarligen en marknad och kundbas för dom tidigare spelen, varför ska dom förstöra sånt som byggts upp i flera år.

Trist när så många spel inte ens släpps halvfärdiga idag. Men enda man kan göra är väl att inte köpa spelen så dom lär sig.

1
Skriv svar