Box Covern´s Underliga värld

Box Covern´s Underliga värld

NU startar vi tidsmaskinen på allvar och bjuder alla som vill delta, med på en resa in i Box Covern´s Underliga värld

Dagens artwork som pryder de små förpakningar vi köper luktar Photoshop som skapats av självsäkra Mac-användare (min personliga känsla) lång väg. Och enligt den gammla dängan "det var bättre för" ska vi nu resa tillbaka ca 20-30 till och med 40 år och förtrollas och inspireras av den totalla Bad-Ass grafiska stil som pryde våra boxar. Känt faktum! Första intrycket sker med ögonen, likaså som liten parvel med föräldrar i släptåg när födelsedagen var infallen och ett valfritt spel skulle förskaffas, Mina ögon drogs till den box med den häftigaste cover arten och om själva spelet viste jag inget om. Men nog nu.

Box art är ämnet. Jag vill att ni lägger upp era bilder på Cover art som får er att häppna, Spel är kravet, gammalt som nytt. och håll det smakfullt ok!.

För att skapa lite "Ambiance" så rekomenderar jag att ni lyssnar på detta för att komma i rätt stämning när ni ser på dessa ljuvligt genom tänkta konstverk.

Glöm inte att ha kul.

Jag börjar.
Blow your MIND.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Cleanup in aisle 2010....


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Exterminate them i say!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Eww. Just...Eww!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Holy cow that´s Awesome


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

VS Stålfarfar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Look out for that thing! What thing? That Thing!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

http://www.toplessrobot.com/Mega%20Man%201.jpg

Snyggast ever
Kanske de borde ha gjort en bild som ser ut som Mega Man istället för denna gula fjolla.

Måste bara älska texten på toppen av boxen " High Resolution Graphics"

Välkommet bidrag av DrAbraham.:D


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Reality check

Storm Boba spandex


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Dom var ju tvugna att göra något mellan filmerna!:P


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Indeed!8)

Its time to kick ass and chew Zoom gum, and i´m all out of Zoom gum!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

lite nyare så att säga men ändå typiskt för tiden det begav sig. personligen föredrar jag pensel på canvas.;)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Akrovak eller Bynwyn Bronsbottom? det är frågan.:up:


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Let me take you by the hand, and walk you through the streets of london, i´ll show you something that will make you change your mind.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Nu Detta är vad jag snackar om här nu va people!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Pey´j flyttar till london och får sin 50 år´s kris.

Vem är Pey´j?....Skäms!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Rikkitiey Bisquit hurdahumhuminahemina....


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Så här långt har jag hållit mig till forntida dagars verk av den enkla anledning att dem inspirerar och jagar upp fantasin mångfaldigt mer än vad dagens retail (affär) gör. Vi måste tänka på att många av de verk här över kom ifrån Commodore 64 och på den tiden var grafiken.. hmm. . så att säga begränsad.

Mycket eller istort sätt allt lämnades upp till fantasin hoss spelaren, att kunna föreställa sig att denna lilla blockiga enfärgade figur var den svärdsvingande barbar som vi såg på lådan vi fick den i.

Dagens allt mer avancerade 3d grafik serverar alla detaljer pixelshadade och tesselerad i så höga upplösningar att jag har svårt att tro på att jag har levt genom hela denna evolution.

Jag kan bara inte förstå vad som hände med box arten under denna resa.

Istället för en potentiell scen som förmedlar vad spelet har för mening i en och samma bild, en bild som förmedlar !(KÄNSLAN)! innan vi ens har instalerat, får vi idag mest en poise på huvud karaktären som står på antingen höger/vänster eller på mitten av boxen av boxen och tror att de får sin bild tagen till en Justice League line-up.
Nu bortser jag ifrån de olika versoner av bilder som andra utgivare i andra regioner väljer att sälja sina exemplar med, ( frickin region based art)
Tänk efter så förstår ni vad jag menar,
Några exempel:

Assassins creed 1 & 2.
Uncharted 1 & 2.
Final Fantasy 123..f´låt 13.
Infamous.
Red Dead redemption.
istort alla COD och MW2, riktigt fula boxar.
Too Human.
T.C.O. Riddick assault on dark athena.
Perfect dark Zero.
Gears Of War 1 unt 2, (markus phoenix ser ut som om han undrar var fotografen kom ifrån).
HALO trilogin och dess spawn.
Dantes Inferno.
Splinter cell Double agent.

Till och med det med rätta hyllade Planescape torment får en närbild av Corpus Walkus erectus.
ET Cetera.....

Allt jag ber och hoppas är att utvecklarna säger nej till utgivarna och anställer cover artists som har "Känsla" och backgrund från D&D dagar (utveckla hjärnans förmåga att använda fantasin).
En penna och pensel på papper som har textur ger en ett enormt syn intryck. Verk som görs direkt på dator speedar upp processen och konstnären får göra misstag, Klick så är det borta.
Men i processen försvinner glädjen känslan och inspirationen av att någon har lagt ner mer tid på, att med känslan i fingertopparna försöka förmedla spelets anda. Bara för att vi mer går över till den digitala förmedlingen av spel betyder inte det att box arten måste lida.

Jag vill ha mer fantasi mer action mer Värld.

och mindre nuna.

[End rant.]

/Titel: Gamer in training./
deeply insulted my good sir.

This.

Or This.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Jag vet att denna nästa bild inte är ett spel i sig självt utan från en bok och jag bryter därmed den enda regel jag satte för denna tråd, men jag vill verkligen rekomendera denna bok till den intresserade.

H.P Lovecraft´s Call of Cthulhu´s har inspirerat så många tecknare och med rätta. Den mytos som Lovecraft skapade jagar efter det okända, i en värld som är vår egen men där det förvridna lurar i mörka delar av vår civiliserade värld. Läs och titta på dessa verk en regnig kväll eller använd som referens material till dina egna Teckningar.

Jag vill passa på att nämna detta fynd jag gjorde i en serie affär på en bakgata i Gamla stan i Stockholm, jag kommer inte ihåg namnet på affären vilket är synd då jag gärna hadde name-droppat den här så fler kan besöka.

Jag införskaffade för en lagom rimlig summa dessa två #

Creepy kom ut först 1964 och mannen bakom dess cover´s hette Jack Davis, Introducerade av Uncle Creepy bjuds vi på små korta historier av ren skräck (enligt 40/50/60 talets monster våg)
Creepy gavs ut i tidningsstånden i svart/vit i samma format som tex M.A.D Magazine.
Creepy hadde två syskon tidningar vid namn Eerie och Vampirella.

Om någon forumit hittar några exemplar av creepy eller Eerie snälla låt mig få veta.

Nu när jag ändå har chansen att gå utanför trådens egentliga mening i just detta inlägg, vill jag bara säga att detta är min #2 på listan över "cheesey" filmer. om ni får chansen och vill ha roligt, se denna! eller Tremors 1 eller Tremors 2.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag älskar den här tråden, hoppas den når en lång livslängd.
Jag blir lite avundsjuk när jag ser Creepy-tidningarna måste jag nog påstå.

Hå man tackar, jag blir varm och glad när fler och fler uppskattar ämnet ifråga:D

cheers till bapelsin.

jag och Squiggy hälsar.

Squiggy huggs

vadå? en kille kan väll ha en mjukis Cthulhu?.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Nu har nog musiken från det första inlägget tagit slut och dags för spår 2 så att säga. Jag vet att de flesta lyssnar på sin egen musik när de browsar runt, även jag. Detta är bara till för att höja stämningen och helt valfritt.

Batman ja, härlig musik och orätvisa bossar, jag kom personligen aldrig förbi Jokern. Så att klå han i Arkham Asylum från förra året var inte samma sak men det kändes som payback. 8)

Även om jag istort själv hållit tråden spinnande och kan så göra ett tag framöver, så vill jag påminna att vem som helst är välkommen att lägga in sin favorit bild, ny som gammal. om du gillar den och den bryter från "Look at main hero face!" trenden så är den ett välkommet bidrag. (läs första inlägget för Den! andra regeln, orkar inte upprepa mig men ork nog att skriva det här istället).

Rasten är slut.
Spinningwheel keep spinning.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Hur Hajen kunde ha varit en bättre film!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Glöm inte. uauurgh.... eller brrauuhge.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

http://www.coverbrowser.com/image/c64-games/1646-1.jpg

Hur Hajen kunde ha varit en bättre film!

Ha, ha! Den boxen står i min spelhylla.

Rolig tråd för övrigt. En del box covers, speciellt av den äldre sorten, är verkligen awesome. Ett litet bidrag från mig (även detta spel står i hyllan här hemma):

Fascinerande nog representerar den faktiskt spelet rätt bra.

Ha ha snyggt. hadde aldrig sett denna tidigare så ett välkommen till tråden till Fairfax.

Och jag blir lite avis då jag själv aldrig har provat en Lynx.

Squiggy loves it


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Comment excluded! (ride the snake ti hi)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Stab ´im in the eye.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skriv svar