Daggerfall på modern dator

Medlem
Skrivet av schill:

Hopp, nu funkar det inte att gå verken bakåt eller sidan. Funkade nyss, skulle bara visa frugan hur stor världen var och när jag startade igång allt så går det bara gå framåt. Ganska så jobbigt när man möter fienden.

Någon som vet hur jag ska fixa utan att installera om allt i dosbox?

Håll ned knappen för att springa (för mig vänster shift) så kan du röra dig åt alla håll. Jag vet inte varför det är så här då det bara sker utomhus.

Rider man på häst uppstår aldrig detta fenomen.

Passar på att slänga in en bild av en varulv.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av schill:

Hopp, nu funkar det inte att gå verken bakåt eller sidan. Funkade nyss, skulle bara visa frugan hur stor världen var och när jag startade igång allt så går det bara gå framåt. Ganska så jobbigt när man möter fienden.

Någon som vet hur jag ska fixa utan att installera om allt i dosbox?

Förresten, det var väl inte bara att du råkat gå in i en vattenpöl eller träsk? Då fastnar man så att säga.
Då hjälper endast formler såsom "water walking" eller "bouyancy".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av schill:

Hopp, nu funkar det inte att gå verken bakåt eller sidan. Funkade nyss, skulle bara visa frugan hur stor världen var och när jag startade igång allt så går det bara gå framåt. Ganska så jobbigt när man möter fienden.

Någon som vet hur jag ska fixa utan att installera om allt i dosbox?

Förresten, det var väl inte bara att du råkat gå in i en vattenpöl eller träsk? Då fastnar man så att säga.
Då hjälper endast formler såsom "water walking" eller "bouyancy".

När jag är i startgrottan så kan jag röra mig fram, back, sidan och svänga med tangenterna, (wasd, det vanlig). När jag sen ger mig ut i stora vida världen så kan jag bara röra mig framåt, försöker jag gå bak, sidan så händer inget, om jag går fram och trycker åt sidan eller bak (a,s,d) dock kan jag svänga (som jag förövrigt bundit till piltangenterna då jag använder musen).

Jag har läst om folk som har liknande problem fast då rör sig gubben diagonalt men det är inget jag upplever. Sen rör sig gubben i samma hastighet även om man sprintar eller inte.

Medlem
Skrivet av schill:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av schill:

Hopp, nu funkar det inte att gå verken bakåt eller sidan. Funkade nyss, skulle bara visa frugan hur stor världen var och när jag startade igång allt så går det bara gå framåt. Ganska så jobbigt när man möter fienden.

Någon som vet hur jag ska fixa utan att installera om allt i dosbox?

Förresten, det var väl inte bara att du råkat gå in i en vattenpöl eller träsk? Då fastnar man så att säga.
Då hjälper endast formler såsom "water walking" eller "bouyancy".

När jag är i startgrottan så kan jag röra mig fram, back, sidan och svänga med tangenterna, (wasd, det vanlig). När jag sen ger mig ut i stora vida världen så kan jag bara röra mig framåt, försöker jag gå bak, sidan så händer inget, om jag går fram och trycker åt sidan eller bak (a,s,d) dock kan jag svänga (som jag förövrigt bundit till piltangenterna då jag använder musen).

Jag har läst om folk som har liknande problem fast då rör sig gubben diagonalt men det är inget jag upplever. Sen rör sig gubben i samma hastighet även om man sprintar eller inte.

För mig så löser det sig, som sagt, genom att springa (shift-tangenten).
Jag vet faktiskt inte vad du råkat ut för.

Köp en häst! Samma problem på häst?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Se till så att du använder "RUN"-knappen. Så att det inte är något så enkelt som att du trycker på fel knapp. Beror på hur man bundit knapparna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar