Den inoffciella community GOTY:n 2009. Del två; omröstning

Medlem

Dragon Age utan tvekan.

Förstår inte att så många röstar på MW2.

Inaktiv

assassins creed 2, modern warfare 2,dirt 2 utan tvekan


signatur

[/5] "powernap over"

Medlem

Dragon Age är utan tvekan årets spel.
Men en värdig andra plats till den underbara storyn i Uncharted 2.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Årets spel:

-Prototype: Grymt stridsystem å häftig känsla!
-Batman: Arkham Asylum: kännslan, närvaron och atmosfären!
-Uncharted 2: Among Thieves: troligtvis det bästa filmet med en
av de bästa/ostigaste storys någonsin!
-Resident Evil 5: Vackert och styrningen är underbar!

Och jag nominerar Uncharted 2:Among Thieves [Naughty Dog]

+Grafiken
+Spel känsla
+Story
+Styrningen
+Bästa Indiana Jones spelet någonsin

-Som det skrevs i FZ:s recension: Det tar ju slut


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Uncharted 2

Få spel har en lika maffig berättelse som detta spel. Att det dessutom är en uppföljare till ett spel som enskilt sålde Playstation 3 konsoller till den stora massan visar ju än mer vilket otroligt bra spel det är. Det levde upp till den ofattbara hypen massmedia skapat och levererade ett oförglömligt äventyr. 2009 var ett grymt spelår och gick i berättelsens spår med stora titlar som Modern Warfare 2 och Dragon Age, men där Uncharted och Naughty Dog drog det längsta strået.

Inaktiv

Och det finns de som säger att spam inte lönar sig.

Till dem som har kommit. Själva pollen kommer senare så egentligen hade ni inte behövt skriva titlar som redan uppfyllt 3 nomineringar. Men det är kul att höra vad ni tycker.

gametrailers.com har börjat sin GOTY
Most disappointing game

Best Single Player Campaign

Best First Person Shooter

Känsliga tittare varnas. De är väldigt amerikanska.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jag nominerar Risen av Piranha Bytes.

Fast då har jag inte spelat så många, har köpt 9 spel som släppts i år. Castlevania: Order of Ecclesia, Chrono Trigger, FEAR2 Project Origin, Lucidity, Persona 4, Risen, Suikoden Tierkreis, The Last Remnant PC and Time Hollow.

Medlem

Först vill jag börja med att tacka theHarmlessWarrior för ett bra initiativ!
Efter en överblick över listan som hittills har nominerats så är jag relativt nöjd, två av min top3-lista finns med så det naturliga blir då att presentera det spelet som enligt mig saknas.

New Super Mario Bros. Wii, utgivare: Nintendo.
Det kanske inte håller uppe i story och röstskådespeleri som andra spel detta året, men är helt klart det absolut BÄSTA spelet i år (och kanske t.o.m. ett par år) när det är fler än en person i rummet. Otroligt underhållande co-op läge, med fantastiska kontroller. Helt klart det ROLIGASTE jag spelat på mycket länge. Nästan lika exalterad som när jag spelade Super Mario Kart första gången.

+ Co-op
+ Precis kontroll
+ ROLIGT!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Uncharted 2

Oerhört fantastiskt bra!

Modern warfare 2 var också otroligt bra men det tar inte Uncharted 2!

Medlem

Jag har faktiskt missat många spel som verkat grymma i år. Mycket pga att jag inte har en PS3 (än...) Jag menar... Jag har inte spelat Uncharted2 eller Infamous eller något annat exklusivt till PS3 som faktiskt verkar bättre än något annat jag spelat till PC eller Xbox360 i år.

Hur som helst... ett riktigt underskattat spel som fått dåliga recensioner, mycket pga dess buggar och annat, men som trots allt har fungerat felfritt för mig är - The Saboteur.

För övrigt tycker jag att spelen i år har varit fattiga. De flesta med bäst potential som skulle kommit under 2009 har sparkats fram till 2010...

Så... pga ovanstående finns det faktiskt ett spel som lyckats hålla mig riktigt underhållen och som jag förmodligen inte hade nominerat om det varit nästa år, eller om jag spelat något PS3 exklusivt i år. Men jag nominerar:

The Saboteur


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Jag nominerar också #The Saboteur av #Pandemic Studios ett riktigt bra spel och jag har faktiskt inte råkat ut för några buggar (inte några allvarliga iallafall).


signatur

PSN:Eric_says

Inaktiv

gamespot.com har också börjat sin GOTY. Här är en direkt länk [http://www.gamespot.com/best-of/game-of-the-year/index.html?t...]. Lägg märke till hur alla pros har med motiveringar. Det borde ni som inte haft det lägga till. Det blir mer intressant så.

Skrivet av bjorsan:

New Super Mario Bros. Wii, utgivare: Nintendo.
Det kanske inte håller uppe i story och röstskådespeleri som andra spel detta året, men är helt klart det absolut BÄSTA spelet i år (och kanske t.o.m. ett par år) när det är fler än en person i rummet. Otroligt underhållande co-op läge, med fantastiska kontroller. Helt klart det ROLIGASTE jag spelat på mycket länge. Nästan lika exalterad som när jag spelade Super Mario Kart första gången.

När jag läser om spelets co-op får jag LBP vibbar. Hur är det i verkligheten?

Skrivet av Kazutoyo:

Fast då har jag inte spelat så många, har köpt 9 spel som släppts i år. Castlevania: Order of Ecclesia, Chrono Trigger, FEAR2 Project Origin, Lucidity, Persona 4, Risen, Suikoden Tierkreis, The Last Remnant PC and Time Hollow.

Det där var en annorlunda smak. Jag har bara hört talas om 3 av de där spelen.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Torchlight - Roligt RPG


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Assassins Creed 2, motivering känns som någon annan sa, överflödig.

Medlem

Jag går i god för bjosarn.

New super mario bros Wii är helt jävla magnifikt.
Som jag skrev någon annanstans, detta är precis vad som menas med "Less is more".

Skratt överväger heltklart allt det tekniska som dagens spel har.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

När jag läser om spelets co-op får jag LBP vibbar. Hur är det i verkligheten?

LBP vinner på sin egenhet. De olika banorna är väldigt mycket fantasi och en fröjd när det flyter på. Dock tycker jag att det New Super Mario Bros. Wii tappar på att de lever på ett gammalt koncept (vilket också är en fördel för en gammal konsolkramare som spelat de flesta Mario-spel) vinner den på hur roligt det är. Det är helt klart mycket roligare än LBP, inte lika mycket bita sig i tungan, men ack så mycket mer skratt och smilegropar. Och jag måste återigen framhäva den underbara kontrollen, absolut det bästa jag spelat på Wii.

Tilläggas är att jag inte spelat LBP i alls lika stor utsträckning. Men faktum kvarstår, New Super Mario Bros. Wii är det roligaste jag spelat på mycket länge.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Bra initiativ. Min röst faller på Killzone 2!

Medlem

Uncharted 2... enda sedan ettan kom ut å jag stod på utbåten tittandes över horrisonten längtade jag efter en 2:a, satt å hoppade iflera månader tills spelet kom å för en gång skull vart jag inte besviken tvärt om... dom levde upp till förväntningen som en kall öl en varm sommar dag eller en tjej som diskar å lagar mat utan att säga något... det va en helt underbar känsla efter att jag fått spela igenom det... helt klart underbart spel! görs tyävr för lite sånt nu allt är MMORPG eller pang pang, mera klätter klur å sarkasm till folket! GOTT NYTT!


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Vill så gärna nominera World of Goo men det var inte ett kommersiellt spel om jag inte minns fel... nytänk, snyggt, enkelt:)

men men får bli

Wolfenstein av Activision! nominering p.g.a nytänk, snabbt, gött

Man gillar spel med nytänk vad ska man säga


signatur

Godspeed

Inaktiv
Skrivet av flashkan:

Vill så gärna nominera World of Goo men det var inte ett kommersiellt spel om jag inte minns fel... nytänk, snyggt, enkelt:)

men men får bli

Wolfenstein av Activision! nominering p.g.a nytänk, snabbt, gött

Man gillar spel med nytänk vad ska man säga

world of goo var i högsta grad ett kommersiellt spel i min mening men det släpptes inte 2009. Du var minsann ute i sista minuten med din nominering. Omröstningen skulle egentligen börja igår.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Även om det var Dragon Age jag nominerade så lade jag min röst på Batman: Arkham Asylum (orsaken var att jag inte hade det sistnämnda när jag nominerade DA). Två underbara spel, men i min mening är Batman: AA det mer originella och stämningsfulla av de två.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

#Batman: Arkham Asylum röstade jag på för att Bats är badass, men när jag tänker efter skulle jag vilja istället vilja nominera #Mirror's Edge. Jag blev djupt berörd av spelet och hänförd av spelmekaniken och estestiken. Marvelous!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

#Batman: Arkham Asylum röstade jag på för att Bats är badass, men när jag tänker efter skulle jag vilja istället vilja nominera #Mirror's Edge. Jag blev djupt berörd av spelet och hänförd av spelmekaniken och estestiken. Marvelous!

Mirror's Edge må ha varit ett trevligt litet spel, men att kalla det GotY-material har jag lite svårt för. Sen så släpptes det '08, inte '09.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

12
Skriv svar