Eran första spelkonsol

Medlem

Sega Master System (Sega 8-bit dvs.) var mitt första, men hade flera polare som hade NES så man har kört båda två ungefär lika mycket

En lite rolig historia som jag har hört från morsan på senare år var att dom brukade försöka få oss (jag och 2 äldre bröder) att lägga oss tidigt så att dom kunde få spela det

Medlem

En brunsvart låda med ett förinstallerat spel av typen b-tennis. En platta att styra upp och ner på skärmen och sedan en boll som studsades mellan dessa två... den som missade att studsa sin boll förlorade.
Sen blev det Nintendo 8-bit, 16-bit osv...

Medlem

Mitt första var ett Pong som hade Hockey och Tennis i sig, ahh det var tider det..

Medlem

NES


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Sega 8-bit var min första.

Medlem

PS2:an så klart . ^O^ fast innan var det gameboy advanced som jag forfarande har!

Inaktiv

Nån variant av Pong, förmodligen ej originalet.

Medlem

Eftersom det handlar om konsol så får jag säga att min första var en Sega Master System.
Underbart!


signatur

BKMN - Triple A Minus

Medlem

gameboy advance om det räknas som konsol


signatur

Mannen myten legenden

Medlem
Medlem

Sega Megadrive. Har den fortfarande kvar

phi
Medlem

Önskade mig ett NES i julklapp -86 men eftersom att det var nästan ett halvår bort (och så har jag för mig att NES släpptes på hösten samma år) så hittade morsan sin brors gamla Pong som jag satt och blipp-bloppade på i ett halvår innan NES.

Ned
Medlem
Medlem

Första vi hade hemma var NES, min första egna var N64.

Medlem

Jag och min syster fick en NES med Super Mario Bros 3 i julklapp. Året var 1991 och jag var 7 år gammal. Efter det har livet gått utför...

Inaktiv
Skrivet av ondini:

Commodore 128, värstingvarianten av C64:an. 8)

stekare?

Medlem

Sega 8-bit, sen gick jag ifrån det till Gameboy, Super Nintendo, Sen Playstation i alla nummer.


signatur
Inaktiv

Dator(ms-dos på den :3 ) och sen blev det sega 16-bitar. The good old days


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

Var nog ganska bortskämd som barn och fick följande i presenter/julklappar:
Nintendo 8-bit 1986
Sega Master System II ~1990
Sega Mega Drive ~1991 (Blev helt förstörd när jag fick denna i julklapp och inte ett SNES. Sämsta julen ever...)
Game Boy ~1992

Var en fördel att farsgubben jobbade som återförsäljare i branschen.

1995 köpte jag min första PC (Compaq Presario model 5528 ) för mina första sparpengar. Sedan dess har det blivit lite allt möjligt i konsollväg och en drös datorer.

Medlem

Kommer inte ihåg den första. Men jag vet att jag hade ett gamecube.


signatur

DET LAGGADE!

Medlem

Nintendo 8-bit var min första, kommer inte ihåg om vi köpte några spel andra än de som kom med(Duckhunt och Super Mario Bros.) men de höll ganska länge.

Medlem

Första konsollen var en NES men första jag ägde som jag började spela spel på var en Commodore64 som sedan byttes ut mot en Amiga500 och fram tills idag har jag aldrig ägt något som gett mig så många roliga timmar speltid som hederliga Amigan!
Vilken maskin det var för sin tid!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Var nog en C64 och kort därefter NES som gällde för mig.

Kommer än idag ihåg hur jag hade Mr. Gimmick välvårdat och gillade det skarpt men såklart sålde man allt för SNES när det begav sig.
Lönlöst försöka få tag på Mr. Gimmick idag om man inte sugen på betala +4000:- för det.

Lätt tt vara efterklok

Windows 95 på en plåtburk av nåt slag. Men jag då spelade bara Civilization II och dessutom ganska sällan.
Min första riktiga spelkonsol var Nintendo Wii samtidigt som jag skaffade PS3. Jag har börjat spela mer på senare år.
Det är trist att jag inte fått uppleva alla roliga gamla spel. Jag är för skadad av dagens mer avancerade grafik för att vilja gå tillbaks. ):


signatur

/Skatan på taket.

Medlem

En brungrå låda med två rattar från Atari som man bara kunde spela Pong på. Slutet på 70-talet.

Skriv svar