Medlem
F.E.A.R

Hej, jag får inte mitt F.E.A.R att fungera var samma på den gamla datorn, det är så att när jag startar spelet så blir bara skärman svart och jag måste starta om datorn, få inte igång det ju!

Tacksam för svar:)


signatur

Snusar till varje pris!

Inaktiv

Fear tycker inte om vissa video/ljud-codecs. Jag vill minnas att folk som har det där mastodontcodec-packet har samma problem som du har.

Vad har du för något grafikkort, processor osv?


signatur

"A squid eating dough in a polyethylene bag is fast and bulbous. Got me?"

Medlem

ASUS moderkort (SLI Stöd)

GeForce 6600GT 128mb 1st

1 gigram (kingston)

AMD 64 3000+

550 watt Nätagr

Sound blaster 2 5.1 ljud system:)


signatur

Snusar till varje pris!

Inaktiv

Hmm. Borde fungera utmärkt.

Kolla om du har något codec-pack installerat. Jag vet att Ace's Mega Codec Pack hindrar Fear från att fungera.


signatur

"A squid eating dough in a polyethylene bag is fast and bulbous. Got me?"

Medlem

Lol har det instalerat ska se om det funkar;) Thx


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Jodå fick det att funka nu;) man tackar:)


signatur

Snusar till varje pris!

Inaktiv

Så lite så.


signatur

"A squid eating dough in a polyethylene bag is fast and bulbous. Got me?"

Inaktiv

fear e väldigt läskigt vissa tillfällen tycker jag. tur att man inte har svagt hjärta

Medlem
Skrivet av illern_man:

fear e väldigt läskigt vissa tillfällen tycker jag. tur att man inte har svagt hjärta

Var tvungen att sluta spela för jag pallade inte med puls hoppen alltså..Lika så med DOOM 3 och AvP (1:an) med human..man mår ju bara dåligt:P


signatur

Åh, Spenat knytena!
Såg ni himlen, snacka om blå!

Medlem
Skrivet av Masus:

Var tvungen att sluta spela för jag pallade inte med puls hoppen alltså..Lika så med DOOM 3 och AvP (1:an) med human..man mår ju bara dåligt:P

nerå, inte om man lirar QuakeStyle, dvs att man hoppar runt som en dåre och kollar alla hörn och stannar inte och tittar upp ens en sekund. Det hinenr inte bli så läskigt då


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Tycker ni jag ska köpa Fear??

Medlem
Medlem

klart.. ska själv skaffa det snart:D har spelat demot... gillade det pga grafiken men det är läskigt hehe


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Den mest läskiga delen i hela spelet är när(spoiler?) man vänder sig om och går ner för stegen så står tjejen där bakom en och skrattar. GAH! Blev rädd som fan, kände det i hela kroppen. Fick en chock. Lite skrämmande i början också när man går runt ett hörn så dyker den där vampyrliknande jäveln upp.

Hade en äcklig känsla också i den långa korridorren när man hallucinerar(?) och ser den lilla tjejen längst bort. Jag skyndade mig igenom så fort jag kunde den delen, blev lite rädd. Grymt spel.

Medlem

Jag tyckte aldrig Fear var så himla läskigt. Tyckte folk överdrev mest att spelet skulle vara "läskigaste FPS spelet hittils". Då var Condemned mycket läbbigare


signatur

Videomupp

Medlem

Hoppas att någon kan hjälpa mig.. Köpte FEAR för ett par veckor sedan, men har inte installerat det förrän nu, kommer igenom alla start-sekvenser etc.. Hinner spela c:a 3 min sen hänger sig spelet totalt, måste använda ctr-alt-del... Körde på MAX inställningar första gången.. 2:a gången halverade jag allt & tilldelade spelet bara en av processorerna, men detta hjälpte inte heller... Har INGA Codec´s installerade...

Tacksam för hjälp!

Edit:

Har AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200, 3GB RAM, Radeon X1900XTX, Tagan (något)

Lirar BF2 utan problem etc...

Inaktiv

FEAR MP är jävligt grymt

Inaktiv

Ditt grafikkort finns inte med på listan över supported chipsets lite skumt enligt min mening eftersom du kan spela BF2

Medlem

har nu klarat FEAR :D.. en fråga till er som inte har crackad version finns det MP servers??? hehe


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Jag tycker FEAR är otroligt skoj och inte alls så läskigt som jag först trodde. Det är för mkt aktion för att vara skrämmande tycker jag. I sådana fall är Condemned (Monolith andra titel) bra mkt läbbigare. Hursomhelst är det snyggt som attan även om storyn i är princip ofattbar. Finns på Cdon.com för ynka 179 kr. Köp!

MPn har jag bara provat T Deathmatch och CTF. Vilka andra spelsätt är underhållande?

Vilka bössa är effektivast i MP?


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem
Skrivet av farbrorjoakim:

Jag tycker FEAR är otroligt skoj och inte alls så läskigt som jag först trodde. Det är för mkt aktion för att vara skrämmande tycker jag. I sådana fall är Condemned (Monolith andra titel) bra mkt läbbigare. Hursomhelst är det snyggt som attan även om storyn i är princip ofattbar. Finns på Cdon.com för ynka 179 kr. Köp!

MPn har jag bara provat T Deathmatch och CTF. Vilka andra spelsätt är underhållande?

Vilka bössa är effektivast i MP?

Storyn är underskattad i Fear, imo. Om du inte förstår hela så leta upp spelet på en wiki, tex.. Varför inte fz-wiki?

Medlem

vart då? :X

hittar bara:

"Skräckshooter utvecklad av Monolith. Förkortningen F.E.A.R. står för First Encounter Assault and Recon och du kommer tampas med högst fientligt inställda aliens. Spelet släpptes den 18 oktober 2005. En version till 360 väntas komma denna hösten."


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/F.E.A.R._%28computer_game%29

Står allt man behöver veta under Story


signatur

Videomupp

Medlem

Ni har väl koll på att FEAR MP del släpps fri den 17 augusti. Riktigt skoj!


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Inaktiv

Ngn som fått tag i mp-delen än? Kommer den att bli nerladdningsbar på FZ?

Inaktiv
Skrivet av Masus:
Skrivet av illern_man:

fear e väldigt läskigt vissa tillfällen tycker jag. tur att man inte har svagt hjärta

Var tvungen att sluta spela för jag pallade inte med puls hoppen alltså..Lika så med DOOM 3 och AvP (1:an) med human..man mår ju bara dåligt:P

DOOM 3 äger min kompis och ja satt och lira det mitt i natten vi typ sparade var tredje secund

så komm vi en gång till ett ställ där vi hörde nåt monster vråla båda hoppa till och skratta åt varandra..så stog vi och tittade runt lit så blev vi tilslagna och min kompi bara matade ut skott så vände vi oss om så hade monstret stått bakom oss hur länge som helst :P:D;):)


signatur

デスノート!
The Pure Pwnage

Inaktiv

Hehe :):):P:up::>:>:D:D


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

HV Penetrator (Nail Gun) gillar jag skarpt samt Rakow G2A2 Assault Rifle 5.56mm. Men det är ju även skoj att springa runt med "hagelbraket" ibland o dela folk på mitten lol. Kör även server ibland där "bara"dubbla pistoler är tillåtet.


signatur

Nothing is power without Control

Inaktiv
Skrivet av mullins:
Skrivet av farbrorjoakim:

Jag tycker FEAR är otroligt skoj och inte alls så läskigt som jag först trodde. Det är för mkt aktion för att vara skrämmande tycker jag. I sådana fall är Condemned (Monolith andra titel) bra mkt läbbigare. Hursomhelst är det snyggt som attan även om storyn i är princip ofattbar. Finns på Cdon.com för ynka 179 kr. Köp!

MPn har jag bara provat T Deathmatch och CTF. Vilka andra spelsätt är underhållande?

Vilka bössa är effektivast i MP?

Storyn är underskattad i Fear, imo. Om du inte förstår hela så leta upp spelet på en wiki, tex.. Varför inte fz-wiki?

Lägg ner, storyn i Fear är skitusel. Inga intressanta karaktärer, inga undertexter eller något "kött och blod" överhuvudtaget. En ringu ripoff flicka och en basplot som vanligtvis brukar vara ytan på en bra skräckfilm. Snacka skit om att storyn är bra i Fear... och jag borde veta, jag skriver manus själv.

Samma sak med condemned... bra spel, men storyn suger. Spela Silent Hill, där har ni bra manus och "levande" karaktärer. Fear var såpass långt att de kunnat avara flera ytterst nödvändiga karaktärsfördjupningar, men de gjorde det inte och det blev inte mer än snygg grafik och roliga actionsekvenser. Men hjärna... please, bara blinda fanboys försvarar storyn i fear.

Medlem

Jag kör mest melee i MP, haha asballt det finns tre olika typer av sparkar, den bästa är när man glider längs golvet så snubben flyger 10 meter bakåt haha

Nu när FEAR combat släppts så finns det över 1000 servrar och tusentals spelare hela tiden.

12
Skriv svar