Medlem
Flight Sim X?

Hej.

Har spelat Flight Sim X nu över helgen. Efter en del tweaking och pill så flyter det på fint. En del buggar har jag stötit på och har haft bara en totalkrash sedan fredag när jag installerade.

Spelet är ju rätt nice, pixelshadeat vatten och sånt, men varför så få typer av flygplan? Du har typ 8st + men 371237 variationer med olika texturer... woow liksom.

Vad tycker ni andra? Nån som har lirat Online ännu och ISF, hur är det?

Medlem

kommer släppas massvis med flyplan av fansen som vanligt då


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

WeX
Medlem

jag har kört lite ensamflygning, men jag får tamejtusan inte ordning på prestandan. jag har testat max, och medium, och FPS blir runt 10-20 i båda fallen. Fick för mig att titta på prestandaloggen i WinXP. Hur kan de släppa ett spel som inte klarar av dualcore? Ni kan tydligt se hur den längst till vänster har 100% när den till höger jobbar i c:a 10%.

Vad har du för dator och inställningar? Skriv gärna drivrutinsversion. Jag har AMD 64 3800 X2 , 2GB RAM, ATi X1900XTX 512MB (Driv. 6.3)


signatur

Boom headshoot!

Medlem
Skrivet av WeX:

Vad har du för dator och inställningar? Skriv gärna drivrutinsversion. Jag har AMD 64 3800 X2 , 2GB RAM, ATi X1900XTX 512MB (Driv. 6.3)

3,2 Athlon 64, 1Gig minne, 6600GT/256.

Har stängt av en del trafik (bilar, båtar och plan verkar dra en del processor), en del på byggnader, men texturernas upplösning verkar inte spela nån större roll.

Medlem
Skrivet av ScarFace:

kommer släppas massvis med flyplan av fansen som vanligt då

Vart hittar jag mods? Och finns det någon officiell sida? fsinsider som rekas på baksidan av boxen är inte sådär superanvändbar...

Medlem

signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Tackar. Hittade även avsim.com

Inaktiv

Sager bara.. "game 2".. det spel som bor komma efter Armed Assault. Blir en realistisk militar RPG typ.. Ett krig kors konstant, (typ boiling point) eller som Falcon4's kampanj, basta dynamiska kampanjen jag kort..


signatur

http://www.anrop.net Soldatsimultatorer på svenska.
http://www.granq.se

Inaktiv

Altså om jag inte är helt ute och cyklar men FSX ska väl köras med vista för att få ut det som krävs av grafiken?

Själv ska jag ( om det itne fungerar bra på xp) tanka en muppversion av vista som finns på deras hemsida, och då hoppas jag på bättre resultat...


signatur

Athlon 64 3500+,X1800GTO (580/550),1024 ram,250gig

Medlem
Skrivet av granQ:

Sager bara.. "game 2".. det spel som bor komma efter Armed Assault. Blir en realistisk militar RPG typ.. Ett krig kors konstant, (typ boiling point) eller som Falcon4's kampanj, basta dynamiska kampanjen jag kort..

FS är till för oss som tröttnat på att inte kunna flyga och njuta av det istället för att skjuta ner Mig efter Mig.

Anyway dags för någonting mer seriöst: Jag märkte detta om aktiveringen av spelet:

http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/927007

MS är snabba med att peka ut fördelen med aktivering, att du kan spela spelet utan DVD skivan i läsaren, men inte de uppenbara nackdelarna:

* Om du installerar om datorn, installera ENDAST de uppdateringar/servicepack som fanns då på datorn, annars förbrukar du en av de 2(!) aktiveringarna.

* Om du byter hårdvara i datorn då förbrukar du en aktivering. Du får alltså endast köpa 1 ny grej till din dator, sen är du fucked!!

(Definitivt dags för ett activeringscrack då MS verkar gå på en viss substans vid samma namn.)

Inaktiv

ack, jag får nöja mig med demon av detta underbara spel
vid 99% går installationen och lägger sig......av uppenbara skäl tyvär, men orka göra nått åt det

Medlem

Jag läste i någon intervju med nån snubbe där han sa att spelet inte utnyttjade AMD's dual core processorer helt. Varför vet jag inte, men kanske kan det vara svaret för den som nu har problem med att få det att flyta. Om det sedan finns någon lösning på problemet vet jag ej.

En fråga: måste man aktivera spelet för att kunna spela? Jag hatar MS påhitt om att man ska aktivera allt.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Jag läste i någon intervju med nån snubbe där han sa att spelet inte utnyttjade AMD's dual core processorer helt. Varför vet jag inte, men kanske kan det vara svaret för den som nu har problem med att få det att flyta. Om det sedan finns någon lösning på problemet vet jag ej.

En fråga: måste man aktivera spelet för att kunna spela? Jag hatar MS påhitt om att man ska aktivera allt.

Har läst på andra forum från folk som undrar varför inte dual core stödjs så det kan väl vara så.

Aktivering av spelet krävs ja.. vet inte 100% hur det funkar med aktivering och hårdvaruupgraderingar, men så som jag ser det nu så suger det.

Så som jag ser det av att ha läst MS dokumentation: Förändra din hårdvarukonfiguration = du kan invalidera din nuvarande aktivering.

Spelet är trots allt mycket snyggt. Synd är bara att många plan från FS 2004 inte funkar riktigt. Paneler, texturer och instrument kan banga ur.. Hittade åtminstone en F18 att leka med

Inaktiv

hum... glöm inte att dra upp "fps-låset"... men det antar jag att ni redan gjort, det står på 20 fps från början tror jag.

kör på nästan lägsta på allt :/

Lådan:

Athlon 64 3500+
1gig ram
x1800 gto
N-force 4 möderkaka
bla bla bla...


signatur

Athlon 64 3500+,X1800GTO (580/550),1024 ram,250gig

1
Skriv svar