Heros of Newearth

Medlem
Heros of Newearth

(varning felstavingar pga dysleksi)

varför ragar folk så mycket på HoN?
jag tänker skriva några anledingar varför dom gör det och varför det är nästintill smam comunity på alla liknande spel.

kan börja med att spelet är inte anpasat för en person utan flera sammtidigt.
jämför vi med tex CoD så komemr det inte spela någon störe roll om du dör, du kommer bara att kommatilbaka i liv snart igen och inget är ändrat förutom att någon kanske får en airstike eller likande (big deal).
eller skall vi ta BF som ochså är ett team spel.
dör du bara där så hander det nästan samam sak som i CoD.
men varför ragar folk så då på just HoN när någon dör?
för det första så blir hans dödare bättre viket inte händer i dom andra spelen.
sen får han som dog ochså ingen tid att kunna bli bättre med tanke på att han måste vänta på att komma i liv igen (prisis som CS.BF).
om vi skall jämföra detta med tex ett fps spel så kan man säga att dödar du nån så får du permanent extra hp, armor (gör så att attacker/skott tar mindre) och att han får ett bärttre vapen.
om detta skulle varit ett annat spel en HoN så skulle man bara lämna serven för att det blir tråkigt.
men varför gör man inte detta då?
för att om du lämnar så får du leave vilket i sig gör att du inte får joina de flästa servrarna (som i sig brukar ha no leaver i klickat vilket gör att bara folk me mindre en 5% leave får joina).
har ävenför mig att du får attomatisk förlust av psr.
kommer återvända till detta om psr senare.
sedan finss det en stor mängd som inte lämnar för att dom itne vill få dina lagkamrater kontrollen av din hero. (som dom får om du lämnar) så att dom inte går att dödar dig hela tiden. (dina deaths komemr en att läggas till ditt acc) sedan finss det är liten del av spelarna som inte vill lämna pga att dom inte vill lämna laget i stiket.
så nu komemr jag återvända till psr.
vad är detta? jo psr är deras ranking system som brukar hålla isär dåliga,medel och bra spelare (funkar itne till 100% endå)
som fungerar på det viset att du får mer psr om du vinner en match och förlorar om du leavar elelr förlorar.
men varför bryr man sig om en digetal siffra som endåså bara är för detta spelet?
det gör du inte om du inte vill spela spelet så klart.
men om du vill det så vill du inte hamna med sämre spelar en dig för det gör att du förlorar matchen.
(även bra spelare hamnar nere bland "patrasket" pga att dom får en massa åliga spelare med sig och komemr sällan tillbaka upp igen)
om du får dålig psr så är det för det mästa svårt att komma upp igen förutom om du betalar 10 elelr så var det 20$ för "stat's rest" vilket ungäfär ingen vill göra.
nu tänker jag säga litte om varför folk ragar när du skall välja hero. (vad du skall spela)
alla heros har olka roller (som inte står på dom = bad finss dok mod som fixar detta men heros har även flera rolelr som inte moden tar upp)
och ett lag är ingenting om inte rollerna delas upp ganska ok.
vi har tex rollerna som ganker,suport och carry.
carry har subb katorierna hard carry och semi carry.
vilket betyder att en hard carry behöver mer items en en semi men är även mycket starkar en en semi när dom får dom.
carrys roll i spelet är enkelt sakt att farma tills dom har sina items och äfter det så är det bara att döda döda heros.
suports har flera katogrier som är disablers,nukers,tank,pushers och healers
disablers har skills som sör för det mästa stuns vilket i sig för att motstondaren inte kan rörasig eller attakera / casta spells,
nukers har bara hög spell damage och ganska många såna skills.
en tank skall bara försöka få all uppmerksamhet och sedan tåla så mycket som möjligt.
pushers har skills som man lätt kan döda "creep waves" och kan förstöra torn/bygnader.
healers är enkelt dom som kan göra så andra kompisar kan få tillbaka förlorat hp.
alla suport heros har en sak gemensam (förutom tanks som inte skall farma endå) och det är att dom skall köpa wards och att dom inte är berande av items.
gankers har inte några subb katogrier och deras roll är att gå och döda motstodarens carry/s innan dom får sina items.
så om du vill spela en hard carry medans 1 eller 2 andra har carrys så komemr dom förmodligen att rage för ett lag skall hälst ha 1 kanske 2 carrys.
ni kan säkert tänka er att ju mer carrys ju lättare vinner man med tanke på att det är dom som gör allt i slutet endå eller hur.
det är bara ett stort problem med den sratekin och det är att carrys är så himmla dåliga inan dom har fått sina items.
nu när jag har föklarat rollerna så borde ni förstå varför folk ragar på er när ni inte sköter era roller som ni spelar.
en vanlig sak som nya spelare itne förstår är "wards" varför dom skall skaffa dom och itne skaffa items.
för det mästa så spelar noobs suport heros utan att veta det.
wards är ett items som man placerar ut på planen för att få mer syn på den.
att få mer syn är väldigt bra för det kan avgöra om ditt lags carry komemr få farm eller inte. och vise värsa det finss även anti wards som är samma sak förutom att dom ger en liten syn men kan se osynliga saker på ett stort område.

så om ni är nya på spelet säg det när du joinar en server så ni kan få hjälp innan dom börjar raga.
men säg inte att ni är det innan matchen har startat/ hero pick. för då riskerar ni att bli kickade. (kick gör inte leave %)
folket på hon är ganska vänliga i början om man säger detta men alal är itne det.
och joina "no stats" games tills ni har lärt er spelet
och det komemr ta ett tag det är ganska mycket man måste lära sig.

men som sita sak så tänker jag säga att enkelt sakt så finss det inget annat spel förutom alla dota cloner som så många spelare kan förlora så mycket pågrund av 1 enda spelare.
och att de som spelar HoN spelar itne bara för att ha skoj utan för det mästa bara för att vinna.

ps: stör ni er för mycket på felstavnigen så kan ni alltid rättstava det åt mig.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

1
Skriv svar