FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Daoe
Titel Frågvis
Registrerad 2008-08-30
Inlägg 12

Hej jag skulle behöva hjälp med och hitta namnet på ett gammalt spel som min lillasyster spelade när hon var liten. Det jag kommer ihåg är att man var en kille som gick runt i en stad och sökte ledtrådar och dylikt hos olika personer bland annat hos en kvinna som satt och matade duvor. Spelet var på svenska och det spelades runt år 2003. Alla spelförslag upskattas, tack!

musse1
Titel Utvecklare
Registrerad 2009-09-01
Inlägg 418

Låter som om det skulle kunna vara baserat på en gammal julkalender eller liknande. Typ Lassemajas detektivbyrå. Det måste väl varit under den tiden?

Daoe
Titel Frågvis
Registrerad 2008-08-30
Inlägg 12

Tack för tanken. Ja någonstans i den tidsperioden är det. Men just Lassemajas detektivbyrå är det inte även om det var ett bra förslag med tanke på de få ledtrådar du hade och gå på ;)

Jag pratade med min syster och även hon kommer bara vagt ihåg spelet. Men det hon kunde komma ihåg var att killen man spelade var blond. Och att den grafiska stilen påminde om den hos Mulle Meck. Hon hade även för sig att spelet utspelade sig i en sjö- eller havsstad.

ohem
Titel Veteran
Registrerad 2007-06-24
Inlägg 721

Broken Sword-spelen?

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 460

Det låter som "Matrix - Reloaded", filmen, inte något av spelen som kom; men jag tror inte det var det du var ute efter, ej heller kom det på svenska :)

Pooslice
Titel Proffs
Registrerad 2002-08-16
Inlägg 1 263

Skulle även jag gissa på Broken Sword. Men minns inte någon som matar duvor. Dock finns det en tant som säljer blommor.

Daoe
Titel Frågvis
Registrerad 2008-08-30
Inlägg 12

Plötsligt mindes jag att det man letade efter var försvunna bokstäver och då kunde jag snabbt googla fram spelet. Det var Krakel Spektakel jag var ute efter :) tack i alla fall för hjälpen!

Posuic
Titel Veteran
Registrerad 2008-09-09
Inlägg 787

Oh man... Galet länge sedan man spelade det... Minns att jag tyckte det var skitkul när jag var liten ^^

Fenix
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 273

Beneath a steel sky fanns ju på svenska

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 121 medlemmar online. 5 foruminlägg har postats idag.

FZ