Hjälp mig gammalt spel

Medlem
Hjälp mig gammalt spel

Hej jag skulle behöva hjälp med och hitta namnet på ett gammalt spel som min lillasyster spelade när hon var liten. Det jag kommer ihåg är att man var en kille som gick runt i en stad och sökte ledtrådar och dylikt hos olika personer bland annat hos en kvinna som satt och matade duvor. Spelet var på svenska och det spelades runt år 2003. Alla spelförslag upskattas, tack!

Medlem

Låter som om det skulle kunna vara baserat på en gammal julkalender eller liknande. Typ Lassemajas detektivbyrå. Det måste väl varit under den tiden?

Medlem

Tack för tanken. Ja någonstans i den tidsperioden är det. Men just Lassemajas detektivbyrå är det inte även om det var ett bra förslag med tanke på de få ledtrådar du hade och gå på

Jag pratade med min syster och även hon kommer bara vagt ihåg spelet. Men det hon kunde komma ihåg var att killen man spelade var blond. Och att den grafiska stilen påminde om den hos Mulle Meck. Hon hade även för sig att spelet utspelade sig i en sjö- eller havsstad.

Medlem

Broken Sword-spelen?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Det låter som "Matrix - Reloaded", filmen, inte något av spelen som kom; men jag tror inte det var det du var ute efter, ej heller kom det på svenska


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skulle även jag gissa på Broken Sword. Men minns inte någon som matar duvor. Dock finns det en tant som säljer blommor.

Medlem

Plötsligt mindes jag att det man letade efter var försvunna bokstäver och då kunde jag snabbt googla fram spelet. Det var Krakel Spektakel jag var ute efter tack i alla fall för hjälpen!

Medlem

Oh man... Galet länge sedan man spelade det... Minns att jag tyckte det var skitkul när jag var liten ^^

Medlem

Beneath a steel sky fanns ju på svenska


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar