Hjälp mig hitta ett gammlat spel !

Medlem
Hjälp mig hitta ett gammlat spel !

Hej
Jag har länge letat efter ett turn-based strategi spel. där man styr ett rymdskäpp och ska skjuta ner dom andra skeppen. Man väljer vilken väg rymdskeppen ska åka sen så trycker man på en knapp så åker rymdskeppet i den riktig du valde och du väljer också innan var du ska skjuta och ju längre du kommer destu fler skepp låser du upp. jag är riktigt kass på att föklara men hoppas det räcker. jag vet inte men jag tror att spelet kom ut någon gång 95-98 skulle varit min gissning.

Tack i förhand

Mvh Ham

Medlem

signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

MFZ
Medlem

nått i star control-serien kanske?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

det liknar riktigt mcyket Critical Mass men det är tyvär inte det. det jag tänker på är nog lite nyare men som sakt jag kan ha fel det var ju typ mer än 10 år sen jag spelade det såå

Men jag tackar för svaren

Mvh Hampus

Medlem

Det kan vara det men det liknar inte det. men till spel sättet är det exakt som det jag tänker på finns det fler liknande spel som är som det ???

Mvh Ham

Medlem

Det kan vara det men det liknar inte det. men till spel sättet är det exakt som det jag tänker på finns det fler liknande spel som är som det ???

Mvh Ham

Medlem

Det kan vara det men det liknar inte det. men till spel sättet är det exakt som det jag tänker på finns det fler liknande spel som är som det ???

Mvh Ham

Medlem

Det kan vara det men det liknar inte det. men till spel sättet är det exakt som det jag tänker på finns det fler liknande spel som är som det ???

Mvh Ham

MFZ
Medlem

master of orion?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

ne det är inte master of orion, har spelat lite utav Critical Mass och det värka vara det spelet men jag vill minnas att planen man styr var gråa och något bättre grafik, meen jag kan ha väldigt fel. men Critical Mass var mycket likt och det var riktigt kul att uppleva lite nostalgi. om någon kommer på något mer spel får ni gärna skriva. och jag vill tacka alla för ni har hjälpt mig. tackar för en väldigt trevlig spel upplevelse

Mvh Hampus

1
Skriv svar