Läskigaste fienden du mött i ett spel?

Medlem
Skrivet av nOzZ:

Jag blev jädrigt skraj när jag hade spelat igenom Dead Space.Jag hade precis gått in i rymdskeppet efter sista bossen.Jag tänkye att nu var det slut då.Men när jag precis skulle stänga av och luta mig fram mot tv.n så kom ju en sån där äckligt monster fram och jag blev så rädd så jag nästan hoppa 3 meter bakåt

Du skulle haft en spoiler tag där....
Nu blev jag inte ett skit rädd där för att jag visste om det. .........


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av yoyisy:

Att köra på banan the flood på halo 3 första gången kl 23 är riktigt sjukt läskit

Speciellt när han typen dyker fram från dörren + filmen

Medlem

nu skäms jag men.... radroaches:'( eller i stort sett alla insekter i den storleken. jag tror jag måste ha insektofobi eller något.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

För många gubbar

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av nOzZ:

Jag blev jädrigt skraj när jag hade spelat igenom Dead Space.Jag hade precis gått in i rymdskeppet efter sista bossen.Jag tänkye att nu var det slut då.Men när jag precis skulle stänga av och luta mig fram mot tv.n så kom ju en sån där äckligt monster fram och jag blev så rädd så jag nästan hoppa 3 meter bakåt

Du skulle haft en spoiler tag där....
Nu blev jag inte ett skit rädd där för att jag visste om det. .........

Sorry :\

Den utan tvekan läskigaste fiende jag mött i ett spel är "The Hag" från Thief 3, Och inte bara för att "hon" är vidrig i sig, utan för att spåren efter henne leder spelaran in i den mest enerverande nivån som någonsin skapats, "Shalebridge Cradle".

The Cradle:

Om ni vill se hur the Hag ser ut så kan ni klicka på länken nedan, *Spoiler varning*.
The Hag <=


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Resident Evil 1, första zombie.

http://www.youtube.com/watch?v=Fe6srxp1-9I

Som 10-årig grabb sprang jag fram till PS:et och tryckte på on/off-knappen för att sedan gå ut i solen och prata med pappa om någonting annat.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Bowser i Super Mario. Fy fan så läskig, höll på att skita på mig när jag såg honom första gången.


signatur

You must construct additional pylons.

Osäker på om det redan sagts (orkade inte läsa igenom alla tre sidorna), men annars nominerar jag HANDEN från det första Zelda-spelet till NES. Ni vet, den där blå/lila stora vidriga saken som dyker fram nere i dungeons om man tar för lång tid på sig... damn vad den skrämde som liten.

Medlem

Jag kommer ihåg att jag blev sjukt rädd för "den osynliga handen" i Ocarina of Time (Zelda). Kommer dock inte ihåg vilket tempel det var ... men jag hoppade nog till ett flertal gånger!


signatur

Have a good time!

Medlem

Tyranten från resident evil stressade mig nå jävulskt. Håller kanske inte idag men för sin tid var det fruktansvärt.

Pyramid head har också gjort mig helt förstörd.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Diablo 1 laddning! Vågade aldrig kolla när Diablos feja kom fram


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Om vi talar retro... De flesta monster i Alone in the Dark gav hjärtinfarkt.

Bildexempel på ett av dem:


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skägg.
10 Chambers

Jag har alltid haft svårt för vatten och eventuella fulingar däri. Till exempel delen i #Half-Life när du var tvungen att dyka mellan två rum och och stormunnad jävla fisk jagade en. Hatar sånt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag har alltid haft svårt för vatten och eventuella fulingar däri. Till exempel delen i #Half-Life när du var tvungen att dyka mellan två rum och och stormunnad jävla fisk jagade en. Hatar sånt.

Fick mig att tänka på den stora fisken i Super Mario Bros 3 till SNES.
Stressfiskarna är farliga!


signatur

Have a good time!

Medlem

Påminner samtidigt om Fiskbossen i Vattentemplet i Zelda Majoras mask! Svår snubbe...


signatur

Everybody needs help.

Medlem

http://www.4gamer.net/weekly/rpg/006/img/002.jpg "AAAAH, FRESH MEAT!"

Fasen vad jag var rädd för honom, måste has grindat till typ lvl 20 innan jag gick in till honom.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

The butcher i första Diablo håller en hög position i denna fråga


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Vetefan vad den heter, men den här "berserker" (från Gear of War) liknande monstret i Dead Space.

ah ..berserkers i gears of war.. jag stängde av spelet .. fick svår ångest av dom :/

Medlem

Monstret i Amnesia , första gången jag såg de skrek jag som bara den.

Medlem

Hmm, de muterade jätte grodorna i RE 3 var rätt så obehagliga. Fast jag tror nog att crimsonsheads tar hem priset som den läskigaste fienden imo


signatur

http://thegamingground.com Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!

Medlem

Project Zero till Ps2 måste nog vara en av de läskigaste spelen tänk , er ... The RIng, Grudge, Dark water, med inslag av Shinto, Spöken, jag lovar er, ni kommer "edit:" era inlägg och skriva project Zero

Drottningen i "Aliens versus Predator", jäkla scary typ den där kvinnan...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Första mumien i Dungeon Master tyckte jag var skitläskig som 8-åring


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

V.I.P personerna i roller coaster tycoon dem skrämmer mig fan alltid man vill fan inte ha dålig pr

nej ärligt talat så har jag aldrig blivit så där riktigt skraj men jag hatar dem stunder precis när man kommer in i ett rum och det är riktigt tyst och närman vänder sig om så får man ett jävla slag i ansiktet kommer inte ihåg vad spelet heter men jag lyfte lite ifrån stolen ialla fall.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Testpilot

Som många påpekat så har stämningen större effekt än själva monstren i sig.

Bland de absolut läskigaste är:

* System Shock - zombies rent allmänt i det spelet kunde skrämma livet ur en.
Jag minns flera gånger då jag spelade och det var kväll/natt och det finns garanterat kvar klösmärken och nagelbitar kvar i taket i den lägenheten jag bodde i vid den tiden

Finns andra också , har sköna minnen av Diablo då man började spela , hade flera kompisar som vägrade lira spelet då det var på tok för läskigt. "Arrrrhh , fresh meat!!" har fortfarande kvar det ljudet som SMS signal på mobilen!

Som nämnts innan är Thief spelen också ruskigt bra , just asylum leveln är grymt bra gjord men finns många andra tillfällen i serien som är fina.

Medlem

Även om de inte är otäcka att titta på så har Cliffracers i Morrowind gett mig hjärtattack många gånger. De är mer eller mindre tysta och plötsligt attackerar de från luften.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Sen hänger de efter en i evighet och förökar sig, sen har du en sådär 6 st som flaxar strax ovanför huvudet och skränar. Helt klart en av de mest enerverande fienderna.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Sen hänger de efter en i evighet och förökar sig, sen har du en sådär 6 st som flaxar strax ovanför huvudet och skränar. Helt klart en av de mest enerverande fienderna.

De är klart irriterande. Jag kör med Morrowind Overhaul och det innehåller fler träd. Jag har upptäckt att Cliff Racers ofta fastnar i träden så man slipper döda alla.

Ibland lockar jag med mig en flock in i en stad och låter vakterna göra slut på dem. Ser komiskt ut när stadsborna bara flanerar förbi alla monsterkadaver.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Första gången en hand kom ner från taket i ocarina of time och graba tag i en eller när skulptulorna (osynliga) i skuggtemplet kom ner dock var jag väldigt ung när spelet kom och införskaffades. Annars håller jag med nOzZ då allt släcktes ner i Bioshock.

Skriv svar