Läskigaste fienden du mött i ett spel?

Medlem

Fienderna i spel brukar inte vara precis läskiga, utan snarare när dem sätts i rätt miljö. Den mest skrämmande estetisktmässigt är nog Triggermen eller nåt annat snusk från The Suffering: Ties that Bind.

I rätt miljö, däremot, är det Unreal som tar priset. När du möter din första Skaarj Warrior nere i gruvorna, och ljuset sakta men säkert släcks, samtidigt som du hör ett dovt morrande....

Medlem

Resident Evils special fiender så som leeche zombierna m.m , man blev väl inte rädd men panik i och med att de regenererar sig när man dödar dem.

I modern tid måste jag säga DeadSpace ibland vet man inte vad det är som flyger på en men rätt som det är rullar mitt huve iväg ut i rymden...

Har svårt att utsee specifika fiender men Nemesis från RE3 har såklart gett ett starkt intryck, spelade det när jag var mindre och visst fan vart man skraj för fanskapet som torde dyka upp när man minst anade det.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Fienderna i spel brukar inte vara precis läskiga, utan snarare när dem sätts i rätt miljö.

Visst är det så! Allt som krävs egentligen är en schysst miljö. Gubbarna är oftast inte läskiga i sig, utan det är miljön som påverkar, precis som du säger.

Medlem

Måste vara Pyramid Head ur Silent Hill 2.

Det spelet fick mig att må psykiskt dåligt, dock saknar jag den känslan och önskar att det snart släpps ett lika psykiskt påfrestande spel. Då känns vardagen så mycket enklare!

Letar för närvarande efter ett riktigt riktigt äckligt spel till PS3. Efter lite letande får det nog bli SH: Homecoming

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Måste vara Pyramid Head ur Silent Hill 2.

Det spelet fick mig att må psykiskt dåligt, dock saknar jag den känslan och önskar att det snart släpps ett lika psykiskt påfrestande spel. Då känns vardagen så mycket enklare!

Letar för närvarande efter ett riktigt riktigt äckligt spel till PS3. Efter lite letande får det nog bli SH: Homecoming

Ja eller Deadspace slår ju de mesta måste jag säga.

Medlem

Lite offtopic kanske...

Men det låter som Dead Space är ett läskigt lir? Har aldrig kollat in det faktiskt. Är det nånting jag missat?

Rekommenderar ni det till en som saknat något riktigt läskigt?

Medlem

Dead Space har creepy inslag. Mycket blod och gore. Men någon psykologisk skräck är det inte, mer "Hoppa ut och överraska dig" läskigt.

Väldigt bra stämning overall i det, ganska frän story.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Väldigt bra stämning overall i det, ganska frän story.

Storyn är nästan tagen från Alien filmerna. Men Dead Space är sjukt bra trotts det.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av WildThing:

Väldigt bra stämning overall i det, ganska frän story.

Storyn är nästan tagen från Alien filmerna. Men Dead Space är sjukt bra trotts det.

Hur tänker du då? Tycker att storyn är ganska egen, eller iallafall inte tagen från Alien. Okej, mystiska utomjordingar som tar över människokroppar och elaka företag med dolda agendor, men en religös twist och karaktärer som inte är vad som först verkar (på ett sätt som faktiskt INTE var förutsägbart! IMAGINE THAT!) gjorde att det stod fritt, iallafall för mig.

Sen såg säkert en del folk plottwistsen innan dem inträffade, men jag tyckte dem bröt en del storymallar ändå och vågade något som kanske inte var sprillans nytt men som ändå fick lite liv i skräckgenren


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av WildThing:

Väldigt bra stämning overall i det, ganska frän story.

Storyn är nästan tagen från Alien filmerna. Men Dead Space är sjukt bra trotts det.

Hur tänker du då? Tycker att storyn är ganska egen, eller iallafall inte tagen från Alien. Okej, mystiska utomjordingar som tar över människokroppar och elaka företag med dolda agendor, men en religös twist och karaktärer som inte är vad som först verkar (på ett sätt som faktiskt INTE var förutsägbart! IMAGINE THAT!) gjorde att det stod fritt, iallafall för mig.

Sen såg säkert en del folk plottwistsen innan dem inträffade, men jag tyckte dem bröt en del storymallar ändå och vågade något som kanske inte var sprillans nytt men som ändå fick lite liv i skräckgenren

Det här med att människornas rymdskepp landar på en annan planet och någon varelse lyckas hoppa ombord och sedan döda alla ombord i rymden. Det är nästan samma story. Självklart har det ändrats lite, men annars är det väldigt likt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Jag spelar nästan inga skräckspel, jag köper inga skräckspel, men jag hoppade till i WAR, när jag skulle gå in i en grotta. Gick in, det blev mörkare och mörkare, sen hoppar det fram något spöke, och skriker ett sånt där gällt ljud, då hoppade man allt till. Sen är ju dom där roliga knubbisarna i GOW2 med spikslägga och sköld lite obehagliga:P

Medlem

Jag blev jädrigt skraj när jag hade spelat igenom Dead Space.Jag hade precis gått in i rymdskeppet efter sista bossen.Jag tänkye att nu var det slut då.Men när jag precis skulle stänga av och luta mig fram mot tv.n så kom ju en sån där äckligt monster fram och jag blev så rädd så jag nästan hoppa 3 meter bakåt

Medlem

facehugger + avp1


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Den där zombien vars kroppsdelar växer tillbaka i Resident Evil 4 fick mig att skita på mig något. Motorsågsmännen i RE 4 & 5 har ju också ingett en del panik.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Jag är inte så jävla macho när det gäller skräck. Mår fan dåligt efter ett tag.
Resident Evil 2 - Minns att när man går förbi en ruta som är förseglad med plankor, inte första gången, men på vägen tillbaka, så slår sig plötsligt 3-4 armar igenom och försöker grabba tag i en. Wall-crawlers eller vad de heter är redigt läskiga de med.
Jag försökte spela Condemned, men gav upp ganska fort. Min granne älskar det men... nä fy fan vad jag blev skraj. Går runt i ett övergivet hus, ser skuggor springa omkring och ljud runtomkring

Jag håller mig till Action/RPG/RTS/Racing/Allt-annat-förutom-skräck.
Man känner sig så maskulin nu...

Medlem

Många verkar tycka att Resident Evil 2 fortfarande är det läskigaste liret hittills. Bevisar att det inte görs många bra skräckspel idag

(Givetvis är ju spelet svårt att överträffa också)

Medlem

Att köra på banan the flood på halo 3 första gången kl 23 är riktigt sjukt läskit


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Inaktiv

spelar inte skräckspel men det jag har sett av Pyramid head verkar läskigt ;s


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Inaktiv

AVP2 - bestämde mig för att spela ganska sent på kvällen, jag visste inget om spelet och startade som marine... Kommer ihåg att jag ganska snabbt stängde av för att spela då det var lite ljusare utomhus

Medlem

Mannekängerna i Condemned (ettan)... *brr*


signatur
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Alien Versus predator till jaguaren, fick man en facehugger på sig så var det kört.

Eller nemesis i Resident evil 3.

Åh fyfan för facehuggers, har hänt flertalet gånger att när man lirade AvP 1 (till datorn då) och så kommer det en jävla facehugger och suger sig fast så började man veva som fan med händerna framför ansiktet


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

hundarna i S.T.A.L.K.E.R.

Medlem

Fy djävulen vad man har skrämts genom åren. Jag har svårt att bestämma mig för ett speciellt tillfälle så jag gör en lista i stället.

Spela Marine I AVP till Dator: Ljudet av radarn får dig att backa in mot närmsta vägg för att försäkra att dom inte kan attackera bakifrån. För sent inser man att man står rätt under en ventilationstrumma!

Resident Evil och Silent Hill serierna behöver nog ingen förklaring vid det här laget, men jag måste säga: RE1, Glasrutan och HUNDARNA!

Det spel som jag definitivt blivit mest skrämd av, och som faktiskt fick mig att svimma en gång, är utan tvekan
Call of Cthulhu: Dark corners of the Earth.
Synd att så få har spelat det...

Inaktiv

Hugo, den där vidriga häxan xD


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem

Jag har inte spelat så många läskiga spel, men om något så är det Dead Space, finns några läskiga scener där. Men det jag nästan tyckte var läskigast var i början när man fortfarande inte hade några vapen och blev isolerad från sina kompisar sen kom det några sånna vanliga ''infekterade'' eller vad man kallar dom, och så börjar dom jaga en så man får springa för sitt liv och kan typ inte göra något mer än lyssna på hur dom skriker efter dig

Medlem
Skrivet av Black Waltz:

Det spel som jag definitivt blivit mest skrämd av, och som faktiskt fick mig att svimma en gång, är utan tvekan
Call of Cthulhu: Dark corners of the Earth.
Synd att så få har spelat det...

Det är ett av dem mest underskattade spel som någonsin har skapats. Synd på alla buggar och att det blir lite sämre mot slutet, men fy fan vad det spelet är så groteskt bra.


signatur

Videomupp

Medlem

kollat upp Call of Cthulhu: Dark corners of the Earth. , det verkar FETT jävla bra!
synd det inte verkar gå att köpa nånstans :/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Crawller:

F.E.A.R när man går (i slow-mo) genom en korridor. dörrarna bakom och framför stängs, man fortsätter sakta framåt och det blinkar till. Korridoren är fylld med blod upp till midjan och när man är kanske 2-3 meter från dörren så hoppar ett skelett fram mot en ur blodbadet!

den gången blev jag rädd kan jag säga. någon som kommer ihåg vad jag snackar om?

Jo jag har också ett stark minne av den händelsen, jävligt creepy kan jag lova

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av WildThing:

Väldigt bra stämning overall i det, ganska frän story.

Storyn är nästan tagen från Alien filmerna. Men Dead Space är sjukt bra trotts det.

Hur tänker du då? Tycker att storyn är ganska egen, eller iallafall inte tagen från Alien. Okej, mystiska utomjordingar som tar över människokroppar och elaka företag med dolda agendor, men en religös twist och karaktärer som inte är vad som först verkar (på ett sätt som faktiskt INTE var förutsägbart! IMAGINE THAT!) gjorde att det stod fritt, iallafall för mig.

Sen såg säkert en del folk plottwistsen innan dem inträffade, men jag tyckte dem bröt en del storymallar ändå och vågade något som kanske inte var sprillans nytt men som ändå fick lite liv i skräckgenren

Det här med att människornas rymdskepp landar på en annan planet och någon varelse lyckas hoppa ombord och sedan döda alla ombord i rymden. Det är nästan samma story. Självklart har det ändrats lite, men annars är det väldigt likt.

ja man får nog ta och hålla med wildthing, han har en punkt om att storyn i dead space verkligen har nåra stora likheter till alien rullarna

Medlem
Skrivet av znokker:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av WildThing:

Väldigt bra stämning overall i det, ganska frän story.

Storyn är nästan tagen från Alien filmerna. Men Dead Space är sjukt bra trotts det.

Hur tänker du då? Tycker att storyn är ganska egen, eller iallafall inte tagen från Alien. Okej, mystiska utomjordingar som tar över människokroppar och elaka företag med dolda agendor, men en religös twist och karaktärer som inte är vad som först verkar (på ett sätt som faktiskt INTE var förutsägbart! IMAGINE THAT!) gjorde att det stod fritt, iallafall för mig.

Sen såg säkert en del folk plottwistsen innan dem inträffade, men jag tyckte dem bröt en del storymallar ändå och vågade något som kanske inte var sprillans nytt men som ändå fick lite liv i skräckgenren

Det här med att människornas rymdskepp landar på en annan planet och någon varelse lyckas hoppa ombord och sedan döda alla ombord i rymden. Det är nästan samma story. Självklart har det ändrats lite, men annars är det väldigt likt.

ja man får nog ta och hålla med wildthing, han har en punkt om att storyn i dead space verkligen har nåra stora likheter till alien rullarna

oj jag menar jag håller med waltx XD

Skriv svar