Letar efter blodigt svenskspråkigt äventyrsspel...

Medlem
Letar efter blodigt svenskspråkigt äventyrsspel...

Som titeln lyder så letar jag efter namnet på ett äventyrsspel.

Det jag minns om spelet är följande:

- Det börjar med att man vaknar upp med minnesförlust i en lägenhet. Man kan gå in i badrummet och där är handfatet nerblodat.

- Jag minns inte om spelet var svenskt från början, men det jag spelade var på svenska, och jag har för mig att både text och tal var på svenska.

- Är rätt säker på att spelets namn började på K, och att det var något konstigt eller utländskt ord, typ som "treblinka". Kan också ha hetat "Blackout", men jag hittar inget om det på Google, GameFaqs eller MobyGames.

- Det finns en prostituerad kvinna i spelet, som jag har för mig att det går att ha sex med. Har för mig att de använder uttrycket "knulla", ej säker dock. Man möter henne och en annan person i lobbyn av ett hotell/bordell.

- Jag spelade spelet runt 1995-1998, kan tyvärr inte minnas exakt. Det är möjligt att spelet är äldre än '95, men jag spelade det på Windows 95, och då hade Win95 funnits i minst ett år.

- Om jag inte minns fel så var spelet i claymation-stil, som The Neverhood och Wallace & Gromit.

- Perspektivet är med största sannolikhet förstaperson. Tror inte det fanns någon HUD eller GUI.

Mer än så minns jag inte, för jag kom inte särskilt långt i spelet och hade inte möjlighet att spela det särskilt mycket (spelade hos en kompis). Tusen tack för eventuella ledtrådar :heart:

Blev lite väl mycket "har för mig att...", men minnena är rätt diffusa, så vad ska man göra?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Spelet heter mycket riktigt Blackout men det verkar inte finnas särskilt mycket information om det på nätet.

Det har utgått på webhallen:
[http://www.webhallen.com/prod.php?id=2494]

Edit: Såg precis att det fanns att köpa på tradera.

Medlem

Ah, tack som fan. Vad trevligt, det spelet som jag hade blandat ihop Blackout med (Kosmopolska), fanns i Smart Pack på Webhallen


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Klantig som jag är så glömmer jag bort auktionen - är det någon som har lust att sälja sitt ex?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

1
Skriv svar