Ninside söker retrorecensenter

Medlem
Lucas Jones
Ninside söker retrorecensenter

Vi på Ninside, en spelsida dedikerad till allt Nintendo, relaterat är på jakt efter en retrorecensent. För tillfället är vi 4 stycken som arbetar på Ninside.se med ett konstant stigande antal besökare per månad.

Vi levererar nyheter, podcasts, intervjuer, och recensioner. Men vi skulle behöva hjälp med en sak, just retroavdelningen. Vi har en speldatabas som vi inte bara vill fylla med alla spel i utan även försöka recensera många av dom. Dessa recensioner hamnar inte bara här utan självklart på framsidan så ert arbete syns. Vi kör videorecensioner där vi inkluderar gameplay och tal från recensenten, så en mikrofon av duglig kvalité är ett krav.

För er som vill bli retrorecensent på Ninside.se krävs alltså följande:

* Ni ska ha mycket spel
* Ni skall kunna leverera minst en recension i månaden
* Ni skall ha en mikrofon av duglig kvalité
* Ni skall vara ambitiösa och vilja hjälpa till istället för att ni skall känna er tvungna.

Kan man editera väl är det självklart ett stort plus, klippa in gameplay, små animationer mm.

Om ni är med hjälper ni Ninside att växa. Om vi i framtiden skulle börja med reklam och få ett överskott i pengar utöver kostnaderna för sidan så kommer det att gå till delvis spel för er att recensera. Men främst så är det ett gratisarbete som vi alla gör mest på skoj, och för att lära oss mer om mediumet vi älskar.

Utöver retrorecensionerna är ni givetvis välkomna att delta i de andra grejerna på sajten, vår podcast exempelvis.

Är ni intresserade av en post som retrorecensent hör ni av er till följande mailadress: redaktionen@ninside.se

Hemsidan: www.ninside.se

Medlem

Hur många besökare har ni per månad? 500?

Medlem
Lucas Jones
Skrivet av Banjo:

Hur många besökare har ni per månad? 500?

Vi hade 2000 besökare i juni, och har hittills 1400 i juli!

Medlem

Jag hade kunnat göra det, men har ingen rigg för att spela in. Vet inte riktigt vad det kan tänkas kosta att införskaffa heller. Av den anledningen går det bort tyvärr.

Medlem

Förstå mig rätt nu, jag och många andra förstår att ni vill göra något ni tycker är kul och kan erat innehåll locka in besökare så är det bara toppen - men:

Ni/Du gör "reklam" om en (semi)konkurrent till FZ, hos FZ.

Dafuq?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Lucas Jones
Skrivet av ohem:

Förstå mig rätt nu, jag och många andra förstår att ni vill göra något ni tycker är kul och kan erat innehåll locka in besökare så är det bara toppen - men:

Ni/Du gör "reklam" om en (semi)konkurrent till FZ, hos FZ.

Dafuq?

En sajt som snittar på 2000 besökare i månaden är inte riktigt någon konkurrent till FZ. Speciellt inte en sajt som bara delvis lägger upp samma nyheter som FZ. Lite som att säga att IKEA är konkurrent med Jysk, vi spelar inte riktigt i samma liga. Men tack för komplimangen!

Medlem

Posta snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Posta snabbsvar".

För att komma till det vanliga svarsformuläret, klicka istället på knappen "Nytt inlägg" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Skrivet av fleante:
Skrivet av ohem:

Förstå mig rätt nu, jag och många andra förstår att ni vill göra något ni tycker är kul och kan erat innehåll locka in besökare så är det bara toppen - men:

Ni/Du gör "reklam" om en (semi)konkurrent till FZ, hos FZ.

Dafuq?

En sajt som snittar på 2000 besökare i månaden är inte riktigt någon konkurrent till FZ. Speciellt inte en sajt som bara delvis lägger upp samma nyheter som FZ. Lite som att säga att IKEA är konkurrent med Jysk, vi spelar inte riktigt i samma liga. Men tack för komplimangen!

Ingen vidare jämförelse, Jysk är ett företag med en massa anställda som tjänar pengar precis som IKEA gör. Er sida ser ut att vara driven helt ideellt. Jysk är mer konkurrent till IKEA än vad ni är med fz på det sättet.

1
Skriv svar