Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
eldamar
Titel Frågvis
Registrerad 2006-10-06
Inlägg 20

Nu har jag febrilt sökt runt på Google och FZ efter ett bra piratspel. Jag vill uppleva rom, fiskstinkande små hamnstäder och den sanna glädjen av att plundra spanska flottan i det karibiska vattnen, men är det bara jag eller verkar det som att bra piratspel är en bristvara?

Någon som har några bra förslag på sådana spel? Jag har redan spelat igenom Monkey Island serien och Sid Meirs Pirates! är ingenting för mig...

Gäst
Gäst

Titeln kan lätt misstolkas ;)

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-18
Inlägg 0

Pliskin skrev:
Titeln kan lätt misstolkas ;)

ayyy mate.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-18
Inlägg 0

Ahh jag tänkte säga Sid Meirs Pirates! Det är det enda piratspelet som faktiskt är bra tycker jag. Det finns ju säkert något piratspel på Pirates of the Caribbean :)

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-18
Inlägg 0

Tropico 2: Pirate's Cove kanske fungerar eller det där MMO-piratspelet?

Zymac
Titel Storröjare
Registrerad 2003-04-09
Inlägg 2 518

YArrrr, fanns väl nått spel som hette Sea Dogs?

Skulle komma en uppföljare också, men Disney köpte den o stämplade på en Pirates of the Carribbean Logga på det, fast det kanske e nått o kolla in ändå.

eldamar
Titel Frågvis
Registrerad 2006-10-06
Inlägg 20

Ah Tropico är ett mycket trevligt spel, jag hade det någon gång i tiden men hade glömt bort vad det hette, tack för påminnelsen ^^

MMO Spelet är väll Burning Seas eller vad det heter. Det känns som att dom har tagit vatten över huvudet när dom planerat det spelet, dom har inte riktigt resurserna för att göra ett färdigt spel, men tanken är god bakom det spelet så det kanske kan bli nått om några år eller så...

Sea Dogs låter intressant :o aldrig hört talas om!

Tack för alla förslag.

jekib
Titel Veteran
Registrerad 2006-08-30
Inlägg 1 012

Pirates of the Burning Sea är ganska kul.

eldamar
Titel Frågvis
Registrerad 2006-10-06
Inlägg 20

finns det någon trial så man kan testa det spelet? hittar inget sånt på deras hemsida =/

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-18
Inlägg 0

Finns ju Age of Pirates: Caribbean Tales och det är rätt kul :-P Har bara lite för dåligt tållamod för att spela igenom det xD

Xphome
Titel Moderator
Registrerad 2006-08-11
Inlägg 2 285

eldamar skrev:
finns det någon trial så man kan testa det spelet? hittar inget sånt på deras hemsida =/

Har varit en Pirates of The Burning Sea beta, tyckte inte det var så kul men sen är jag inte så mycket för pirat spel

Exeron
Titel Storröjare
Registrerad 2007-07-21
Inlägg 2 617

Tror det eller ej, men pirates of the carribean är faktiskt jävligt bra. Du spelar inte som någon av de i filmen, och spelets story håller sig under en röd tråd i och för sig, men spelet är väldigt bra, och där erbjuds allt du letar efter.

Rigge1988
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-02-02
Inlägg 209

Voyage Century Online, mmorpg där du lattjar runt som pirat, kul men lite svårt att få ihop deg i början ;)

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 353 medlemmar online. 4 foruminlägg har postats idag.

FZ