Piratspel sökes!

Medlem
Piratspel sökes!

Nu har jag febrilt sökt runt på Google och FZ efter ett bra piratspel. Jag vill uppleva rom, fiskstinkande små hamnstäder och den sanna glädjen av att plundra spanska flottan i det karibiska vattnen, men är det bara jag eller verkar det som att bra piratspel är en bristvara?

Någon som har några bra förslag på sådana spel? Jag har redan spelat igenom Monkey Island serien och Sid Meirs Pirates! är ingenting för mig...

Medlem

Titeln kan lätt misstolkas

Inaktiv
Skrivet av Pliskin:

Titeln kan lätt misstolkas

ayyy mate.

Inaktiv

Ahh jag tänkte säga Sid Meirs Pirates! Det är det enda piratspelet som faktiskt är bra tycker jag. Det finns ju säkert något piratspel på Pirates of the Caribbean

Inaktiv

Tropico 2: Pirate's Cove kanske fungerar eller det där MMO-piratspelet?

Medlem

YArrrr, fanns väl nått spel som hette Sea Dogs?

Skulle komma en uppföljare också, men Disney köpte den o stämplade på en Pirates of the Carribbean Logga på det, fast det kanske e nått o kolla in ändå.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ah Tropico är ett mycket trevligt spel, jag hade det någon gång i tiden men hade glömt bort vad det hette, tack för påminnelsen ^^

MMO Spelet är väll Burning Seas eller vad det heter. Det känns som att dom har tagit vatten över huvudet när dom planerat det spelet, dom har inte riktigt resurserna för att göra ett färdigt spel, men tanken är god bakom det spelet så det kanske kan bli nått om några år eller så...

Sea Dogs låter intressant aldrig hört talas om!

Tack för alla förslag.

Medlem

Pirates of the Burning Sea är ganska kul.

Medlem

finns det någon trial så man kan testa det spelet? hittar inget sånt på deras hemsida =/

Inaktiv

Finns ju Age of Pirates: Caribbean Tales och det är rätt kul Har bara lite för dåligt tållamod för att spela igenom det xD

Medlem
Skrivet av eldamar:

finns det någon trial så man kan testa det spelet? hittar inget sånt på deras hemsida =/

Har varit en Pirates of The Burning Sea beta, tyckte inte det var så kul men sen är jag inte så mycket för pirat spel

Medlem

Tror det eller ej, men pirates of the carribean är faktiskt jävligt bra. Du spelar inte som någon av de i filmen, och spelets story håller sig under en röd tråd i och för sig, men spelet är väldigt bra, och där erbjuds allt du letar efter.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Voyage Century Online, mmorpg där du lattjar runt som pirat, kul men lite svårt att få ihop deg i början


signatur

Chooch it

1
Skriv svar