Inaktiv

ööh.. konsolen kommer från 80 talet.. trodde du att de skulle va typ ps2/360 grafik på den? omg nes e ju ett så jävla stort underverk, och du kallar de för skräp? skäms!! (lol xD)


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Inaktiv

Inget är roligare än nes. Speciellt när den hänger sig och man måste blåsa lite bakom bandet ^^ och ibland i konsolen.

MARIO FTW.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av LittleWillyFromPhilly:

På den kan man iallafall se en gubbe i sex dimensioner.

Det tvivlar jag på.

"iallafall... sex dimensioner."


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Du måste vara dummare än Uwe boll.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv
Skrivet av LittleWillyFromPhilly:

Alla talar om hur bra NES är. Alla liksom. Alla förutom de gamla senila starr-gubbarna på ålderdomshemmet alltså. Men jag förstår inte varför. Jag var hos en polare idag. Han tog fram sin NES. Vi satte igång maskinen, och gissa vad.

Man fick sig en riktig chock alltså. Grafiken totalsög ju! Värsta LEGO-grafiken! Gubbarna var jättekantiga, och allt kändes platt. Man kunde bara gå åt höger eller vänster. Kanske hoppa lite och så. Men kom igen liksom. Snacka om pissgrafik!

Sen tog vi fram grabbens SNES, och den var ju lika rutten. Ett spel som vi körde var gjort 1993. Va, tänkte jag. Jurassic Park kom ju -93. Alla vet ju vilken grym teknik de hade då. Dinosarna såg ju äkta ut. Varför var då grafiken så pissig på SNES?

Jag tror jag ska hålla mig till min 360. På den kan man iallafall se en gubbe i sex dimensioner. Fram/bak, Vänster/höger, Upp/ner. Det är grejer det!

Lol admin borde smiska det här trollet, minus dkp!, men jag håller med han, men när mario var fräscht och man sprang över motorvägen medans man stirrade på fodralet man köpt så fick överkörning en andra placering.

Inaktiv

Den killen har ju problem.

Inaktiv

personligen så tycker jag att megaman 9 och bc: rearmed är ganska bra bevis på det gammla ordstävet "det var bättre förr!". Givetvis så skämtar jag men jag trycker det är bårde roligt och intressant att framförallt capcom går tillbaka och gör mer "retro"spel. 3D är inte allt, jag föredrar tajtakontroller och gameplay över allt.

Medlem

Vilken failtråd, det är väl klart grafiken inte håller dagens standard. Precis som att dagens konsoler och spel kommer se förjävliga ut om x antal år.

Inaktiv

En människa som skriver så här har aldrig spelet Ghost 'n' Goblins <3

Inaktiv

Har man inga sköna minnen från NES och inte spelat det på länge så förstår jag att man tycker att grafiken suger.

Men det finns inga spel på dagens konsoller som kan ge mig samma magkänsla som Bionic Commando, Chip n Dale, Super Mario bros 3 och Excite Bike

Medlem

NES > *
Så jäkla många roliga stunder man haft med en NES.. Och minst lika många med en SNES

10/10 för trollförsöket
minus flera miljoner för NES attacken.

Inaktiv

vem bryr sig om grafik ? !

Medlem

NES är ju bästa konsollen som finns ju


signatur

Zelda Nörd :D

Medlem

NES = Dåligt?.............
6 dimensioner?...........

NES är en riktigt bra konsoll.
även om det varken är 3D eller 6D


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Inaktiv
Skrivet av LittleWillyFromPhilly:

Alla talar om hur bra NES är. Alla liksom. Alla förutom de gamla senila starr-gubbarna på ålderdomshemmet alltså. Men jag förstår inte varför. Jag var hos en polare idag. Han tog fram sin NES. Vi satte igång maskinen, och gissa vad.

Man fick sig en riktig chock alltså. Grafiken totalsög ju! Värsta LEGO-grafiken! Gubbarna var jättekantiga, och allt kändes platt. Man kunde bara gå åt höger eller vänster. Kanske hoppa lite och så. Men kom igen liksom. Snacka om pissgrafik!

Sen tog vi fram grabbens SNES, och den var ju lika rutten. Ett spel som vi körde var gjort 1993. Va, tänkte jag. Jurassic Park kom ju -93. Alla vet ju vilken grym teknik de hade då. Dinosarna såg ju äkta ut. Varför var då grafiken så pissig på SNES?

Jag tror jag ska hålla mig till min 360. På den kan man iallafall se en gubbe i sex dimensioner. Fram/bak, Vänster/höger, Upp/ner. Det är grejer det!

Jävla sömnpiller, du förtjänar inte ens att vara reggad på ett spelforum.

Medlem

Bara tråd namnet gav mig en tår längs kinden. Sen läste jag inlägget och insåg ganska fort att. Det är inte seriöst. Tack och lov. ^^ NES och SNES är ju två helt underbara konsoller <3. Blir att plocka fram det igen och spela lite... hmm spela lite... ja alla spel!

/Alex
@ Start And Select
http://startandselect.wordpress.com

Medlem

Lite sent och kanske att väcka en gammal tråd
men:

vet ej om det var sant det han skrev men NES var ju dåtidens 360.

Har ett gäng NES knosoler i en låda för de fungerar knappt längre, provat blås-tekniken ett antal gånger och jag ha dammat av kontakterna med ljummen tops men funkar fortfarande inte.
Men sitter man och kör blås tekniken i en 15-20 minuter så går det att lira iallafall 1 timma, och det klarar man ju ett spel på.
Såvida man inte glömt hur man gör och då tar det längre tid och man hinner se kod flimmret på rutan ända tills det krashar och man får börja blåsa igen.

Gött bara att det finns emulatorer på datorn och att det går att ladda ner alla ~800 spelen så man slipper att svimma av syrebrist.

ps. håller med ovan stående post

Medlem

Att blåsa i konsolen och spelen är ingen bra idé då man riskerar att förstöra kontaktytorna ännu mer. Det bästa man kan göra är att byta connector i konsolen (finns att köpa nya på bl.a. Tradera).

Medlem
Skrivet av LittleWillyFromPhilly:

Jag tror jag ska hålla mig till min 360. På den kan man iallafall se en gubbe i sex dimensioner. Fram/bak, Vänster/höger, Upp/ner. Det är grejer det!

PRINTSCREEN!

fast det skulle endå vara en 2d-projicering av en 6d kub i 3d

Inaktiv

Visst NES är en super maskin och grafik är inte allt därför plockar jag fram mitt gamla Atari 2600 ibland och skjuter sönder ännu större pixlar det är grejer det.

Medlem

SNES har dom bland dom bästa spelen som någonsin gjorts, speciellt RPG spel.

Om du fullt seriöst, vilket jag betvivlar, inte kan njuta av dessa tidslösa klassiker, tycker jag ärligt talat synd om dig.

NES å andra sidan, var väll sådär, inget jag skulle vilja köra idag om jag ska vara ärlig, förutom möjligtvis mario spelen.

Inaktiv

Idag finner jag inte NES så bra men när den var dåtidens PS3 då djävlar levererade alla spelen, lilla snuttegubben Willyfromphilly missade verkligen nåt.

Medlem

NES var inte dåtidens ps3, med tanke på att det faktiskt fanns ett brett utbud av spel

Inaktiv

Alla har sin åsikt men jag tycker att du är ute och cyklar lite nu. Du jämför grafikprestandan hos en spelkonsol som släpptes för snart 25 år sen med grafikprestandan i en maskin i dagens generation... Jag antar att du inte har så mycket förstånd än (du är nog ganska ung, typ 7 till 10 år) och du verkar inte veta så mycket om spelens tekniska uppbyggnad än. Men jag hoppas att du lär dig när du blir äldre och kan kanske då uppskatta gamla spel mer än du gör nu.

PS. Xbox 360 använder sig liksom PS3 och Wii av 3D-grafik och det innebär 3 dimensioner, X för bredd, y för höjd och z för djup. Nu kanske du lärde dig nåt vettigt av detta. DS.

12
Skriv svar