Vilket spel klarade du senast?

Medlem

Machinarium.
Klurigaste spelet jag lirat hittils.
Enormt frustrerande ibland men samtidigt jävligt beroendeframkallande.
Åtta av Tio

Medlem

Modern Warfare 2

Förutom att de är lite tekniskt strul innan sista banan så var de riktigt bra, om man bortser från "OMGFTWSPAM!!!!" fiender.

4/5


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

dead Space och CoD 4 på veteran

Dead Space - 3/5 och CoD 4 - 4/5

Inaktiv

MW2 (min brors kopia) 5 timmar på easy, 2/5, mycket sämre än 1an/CoD4:MW som är jättebra.

Medlem

Uncharted 2 på Crushing

10/10


signatur

Rawr

Medlem

Borderlands [PC]

4 Karaktärer
3 Skilltree inriktningar på varje karaktär
4 Player Co-op rpg awesomeness

Jag känner mig nöjd med mitt köp.
Spelet håller länge (tog ca 30 timmar) men man kommer nog lägga ner tid då man lätt får lust att spela med andra karaktärer som jag. har 2 st över 20 och en i 35

Det är kul att öppna kistor. Seriöst. Spänning liksom

+ co-op
+ Vapen!
+ hållbarhet
+ Rolig robot!

- buggar
- Dåligt slut
- Gamespy

Betyg: 4/5


signatur

Rawr

Medlem

Magna Carta 2 (Xbox360)

Jag blev helt klart jätte-positivt överraskad av Magna Carta 2. Spelet höll ett behagligt tempo rakt igenom. Ibland stegrades intensiteten men efter lugnade det alltid ner sig lite så man kunde muppa runt och pilla med equipment och skills. Det var tämligen linjärt men med en kul story så gör det inte så värst mycket. Trots detta fanns det utrymme för en hel del sido-questar att utforska.

Stridssystemet var i realtid och fungerade utmärkt när man väl lärt sig hur man delar ut så mycket stryk som möjligt.

Berättelsen innehöll dessutom bra mycket mer överraskningar än vad man är van vid när det gäller japanska rollspel - i vanliga fall är dom så genomskinliga att man nästan skäms lite å författarnas vägnar. Magna Carta 2 levererade dock en medryckande historia (även om den knappast kommer vinna några priser) med intressanta karaktärer och intriger.

Musiken i spelet är för övrigt helt fantastisk.

Det enda jag vill gnöla om är (som vanligt) att rösterna kunde vara bättre och att spelet gott hade kunna vara lite längre. Jag tog mig igenom hela rasket, inklusive alla sido-questar och achievements, på knappa 50 timmar.

8/10 till Magna Carta 2 (Xbox360)


signatur
Medlem

Final Fantasy 2 (PSP)

Vad säger man? Klassiker. Storyn är väl knappast nåt att nämna men det finns ett gäng intressanta karaktärer man springer på under spelets gång hehe. Avancemang-systemet i FF2 är tämligen unikt och det är väl det som bidrar mest till att "man" generellt listar FF2 som den svagaste delen hittills. Men jag tycker inte att det är så bedrövligt. Det är till å med rätt kul att piffa till sina karaktärer. Dessutom ingår en massa extragodis i PSP versionen.

6/10 till Final Fantasy 2 (PSP)


signatur
Medlem

Assassin's Creed (PS3)

Ett kul men ibland riktigt frustrerande spel. Jag vill en sak men Altair vill en helt annan sak, det är lite repetitivt och vakterna är överdrivet paranoida. Jag fick till exempel halva staden efter mig när en galning kom fram och knuffa mig.

Som jämförelse är tvåan hundra gånger bättre och det är mycket roligare att spela som Ezio än som Altair.

2/5


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Uncharted 2.
En värdig uppföjare till ettan med fantastiska mellansekvenser,
otrolig story och beroendeframkallande multiplayer.
KÖP!
5/5

Medlem

Dragon Age: Origins (Xbox 360)

Habilt rollspel. Hantverket är stort men av nån anledning kom jag aldrig riktigt in i det. Jag har ingenting emot att ett spel är linjärt men DAO är nån form av märklig hybrid mellan linjärt och sandbox som jag inte riktigt begriper mig på. Lite för många gånger stötte jag på osynliga väggar och dörrar som var öppna ena gången och oanvändbara nästa gång. Jag ska spela det ett par gånger till och se vad som händer, dock.

6/10 till Dragon Age: Origins (Xbox 360)


signatur
Inaktiv

Uncharted 2: Among Thieves 4/5

Medlem

Mass Effect lirade man igenom helt nyligen,

och det var det första spelet på ett bra tag som behöll greppet om en från början till slut.

Ett härligt spel som får 5 av 5 möjliga poäng.

Medlem

Batman Arkham Asylum

Ett riktigt välgjort spel där man iklär sig rollen som Gothams mörka riddare. Spelet börjar med att Batman ännu en gång har fångat in Jokern och tar honom som vanligt till Arkham Asylum. Väl där så visar det sig att Jokern och hans hejdukar har tagit över hela stället och det blir då upp till Batman att än en gång stoppa Jokern.

Spelet är riktigt snyggt med en väldigt mörk omgivning som passar in perfekt för Batman. Kontrollern är riktigt bra och det blir inte allt för ofta några misstag som sker där av. Om det ändå skulle göra det så kan man snabbt ta sig till samma plats och försöka igen.

Spelets story är väldigt engagerande och lagom längd på. När man väl har klarat av spelet så finns det s.k. "Challenges" där man kan testa sina färdigheter i antingen slagsmål eller att slå ut fiender så snabbt som möjligt. Dessa utmaningar låser man upp genom att hitta Riddlers troféer som finns utplacerade på ön Arkham. Med dessa troféer så kan man även låsa upp statyer (?) utav karaktärerna i spelet.

Spelet är ett riktigt bra spel, och som många säger, det bästa spelet när det gäller Marvels eller DC's hjälteskara. (Vet att Batman tillhör DC men Marvel är ju också hjältar )

Kan med alla säkerhet säga att detta är ett säkert köp för alla som någongång har varit ett fan av mörkrets riddare. Eller för dem som uppskattar ett välgjort action-spel.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Mass Effect 2 (Xbox 360)

En klockren uppföljare till ett av mina favoritspel någonsin - Mass Effect. I början tyckte jag att storyn var ganska tunn, men när man började närma sig slutet så avslöjades det en hel del intressanta grejer om storyn.

Gameplayen känns mycket bättre i Mass Effect 2. Speciellt under striderna. Allting har förbättrats på alla möjliga sätt.

Det tog mig precis 40 timmar att klara spelet (inkl. DLC och alla sidouppdragen). Det är en hel del för ett SP-spel. Dessutom har spelet en hög "replay value".

Nu är jag faktiskt lite orolig över om Mass Effect 3 kan toppa den grymt höga ribban som BioWare har placerat nu. Men samtidigt vet jag att BioWare aldrig sviker.

Betyg: 5/5 | 10/10 | [Mästerverk]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

BioShock 2 (PC)

En stad under havet, kallad "Rapture", var en väldigt speciell och unik miljö att befinna sig i, i Bioshock. Eftersom jag redan har varit i Rapture tidigare så kändes inte det lika magiskt i BioShock 2 som det gjorde i BioShock. Trots det så har 2K lyckats med att förnya Rapture en aning.

En annan grej som var så bra med det första spelet var alla oväntade överraskningar i slutet då man bara tänkte "Va i hel...?!" eller "WTF?!". Det misslyckades tyvärr BioShock 2 med att återskapa.

Men trots allt negativt så känner jag ändå att spelet var grymt bra. Jag tänker inte avslöja någonting här, men du kommer att få uppleva några riktigt coola delar i spelet.

Jag har inte hunnit testa multiplayern tillräckligt mycket för att kunna bedöma det. Men mitt första intryck var "Meh...".

Så, BioShock 2 är inte lika "magiskt" som det första spelet om man har spelat BioShock innan. Men BioShock 2 är ändå en helt okej uppföljare.

Betyg: 4/5 | 7/10 | [Mycket bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Klarade Mass Effect igår.

Storyn var väldigt bra måste jag säga och många av miljöerna som hade med main questerna att göra var väldigt snygga, men när man gjorde sidouppdrag märkte man väldigt fort att alla byggnader såg likadana ut eller att det iallafall fanns ca 4-5 olika byggnader som användes om och om igen. Något som var väldigt häftigt var när man besökte månen och kunde se jorden i bakgrunden.

Tyckte också om att man kunde välja om man ville vara god(paragon) eller ond(renegade) vilket ger spelet omspelnings värde. Fanns också en del val som hade med olika karaktärer att göra som man satt och funderade över ett tag innan man valde det man tyckte var rätt.

Musiken i spelet var också bra, speciellt i slutet av spelet.

Måste dock säga att Mass Effect 2 verkar bättre vad gäller stridssystemet, antal vapen(tyckte man plockade upp jävligt mycket vapen, rustningar, uppgraderingar osv. i Mass Effect och det mesta av dem var antingen något man redan hade eller något sämre) och uppgraderingar av vapen, armor osv.

Betyg: 4/5

Medlem

Mass Effect 2 var senaste. Snäppet bättre än ettan men kändes kortare tyvärr. Tycker ändå det är det bästa jag spelat på mycket länge! 5/5!
Nu ska jag börja på en omspelning.

Medlem

Heavy Rain: Gillade det skarpt
Crysis: En klassiker som kan köras om igen

Klarade de här spelen ganska samtidigt förra veckan.
Hoppas nu på att Crysis 2 blir minst lika bra.

Medlem

Singularity (PC)

Det känns, syns och märks att Singularity är en blandning av flera olika spel. Såsom BioShock (använda handen som vapen), Call of Duty: Modern Warfare (de filmiska actiondelarna), Metro 2033 (atmosfären och monstren) och F.E.A.R (slow-motion). Och det blev en rätt bra mix.

Spelet började ganska svagt men blev allt mer intressantare och roligare då man hittade nya vapen och TMD'n (Time Manipulation Device) längre fram i spelet. Majoriteten av alla vapen i spelet känns och låter väldigt bra. Det var två vapen som jag verkligen fastnade för och kändes väldigt unika då jag inte hade använt någonting liknande i något annat spel.

Med det första vapnet skjuter man iväg en kula och styr kulan hela vägen fram till målet. Du kan alltså stå bakom skydd, utan att se din fiende, och döda fienden på ett riktigt fräckt sätt. Det andra vapnet är en slags granatkastare som släpper ner en granat som man kan styra genom att rulla granaten på marken och sedan detonera granaten mellan benen på en eller flera fienden.

Handlingen började som sagt ganska svagt men blev bara bättre och mer spännande. Slutet av spelet var fantastiskt. Jag är väldigt intresserad av tidsresor och huruvida det går att ändra på framtiden eller det som redan har hänt. Och det är precis vad spelet handlar om.

Det jag inte tyckte om med Singularity var karaktärerna som kändes enkla och tråkiga, fienderna (speciellt soldaterna) reagerar knappt av skotten som träffade dem och uppgraderingarna av vapnen som inte ändrade utseendet på något sätt och därför kändes det helt meningslöst att uppgradera vapnen. Ni som har spelet BioShock vet precis hur vapenuppgraderingarna egentligen ska fungera.

Sammanfattning:
+ Vapnen
+ Handlingen
+ Slutet
+ Atmosfären
- Ett fåtal fiender
- Karaktärerna
- Vapenuppgraderingarna

Betyg: 3/5 | 6/10 | [Bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Dragon Age...
PLUS/MINUS
+ Karaktärerna
+ Längden
+ Världen
- Storyn

(vafan var de för jävla trök slut.. vart kommer Riordan ifrån t.ex? inslängd för att hjälpa avsluta spelet..)

- Grafiken
- Slutet


signatur

Have a good time!

Medlem

Red Dead Redemption (Xbox 360)

4.5/5 9/10


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Singularity (PC)

95/100

Medlem
Skrivet av Brain:

Dragon Age...
PLUS/MINUS
+ Karaktärerna
+ Längden
+ Världen
- Storyn

(vafan var de för jävla trök slut.. vart kommer Riordan ifrån t.ex? inslängd för att hjälpa avsluta spelet..)

- Grafiken
- Slutet

Instämmer. Slutet var en jävla katastrof med tråkig bossfight och enormt tråkiga svärmar av fiender.
Grafiken störde mig inte dock.

Medlem

Ratchet and Clank - a crack in time. Medium level.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

123
Skriv svar