Vilket spel snackar jag om?

Medlem
Vilket spel snackar jag om?

Fick en till flash från ett spel jag spelade en gång och det vore najs om någon visst vilket det är!

Det var en demo av ett pc-spel som jag spelade hos mina jämtländska sysslingar. Jag tyckte det var askul men nästa gång jag var där och skulle ta reda på namnet(typ ett år senare då jag insett att jag ville spela spelet på riktigt) kunde vi inte hitta skivan med spelet - eller så hittade vi skivan men missade spelet eller nått- dom hade samlat pc-gamer domos i evigheter.

Anyway: I demon styrde man 2 eller 3 personer som alla hade eget inventory med egna vapen. Perspektivet skulle jag närmast beskriva som typ fallout 1 och 2. Snett uppifrån och alla gubbar är ganska små. Man var i typ en öken och har för mig att efter att man typ dödat en gubbe(eller så dödade man ingen än) så fanns ett garage - där kunde man loota en massa pengar och andra saker(kommer ihåg att vi plockade upp en massa saker men inte vad) Sen gick man längre in i "banan" och då kom en massa fiender och dödade oss:P Vi kom inte så långt med andra ord. "Ökenmarken" var riktigt gulbrun och spelet var ganska färgrikt dvs snygga kontraster och texturer: obs detta måste ha varit sent 90-tal tidigt 2000-tal(mellan 97-2001 skulle jag tro)

Kommer inte ihåg hur strids-systemet funka riktigt men har för mig att det var någon form av realtidscombat vilket var anledningen till att man dog så lätt. Jag tror man typ tryckte på en fiende för att attackera och sen beroende på vad man hade för vapen och hur snabb man va dog antingen han(fienden) eller en själv. Tror det fanns typ en "fog-of-war" som dolde fienden och de verkade byta plats någolunda mellan spelningar(som om dom spawnade random)

Någon gissning - det här har stört mig av och till i typ 10 år så det vore helt epic om någon visste vad det var för något:D

Ps: Sorry för så lång text men bättre skriva för mycket än för lite IMO.

Medlem

jag har absolut ingen aning.. men du fick mig intresserad! vi får hoppas någon kan lista ut vilket spel det är


signatur

Suup homie

MFC
Medlem

Tänker osökt på Cannonfodder... men jag VET att det inte är det spelet (eller?)


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Tänker osökt på Cannonfodder... men jag VET att det inte är det spelet (eller?)

Nope - alldeles för gammalt/dålig grafik. Som sagt, det såg ut som fallout ungefär. Med moderna nutidsvapen som pistoler och uzis(uzu var det bästa vi fick tag i när vi lyckades döda den typ tredje fienden)

Medlem

Jag tror spelet du söker efter kan vara detta spel :


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Syndicate wars tror jag.
Spelade som tusan på gamla Amiga 1200.

Tror det även kommit nyare versioner till PC. Kolla upp det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"#fallout-tactics-brotherhood-of-steel|"Fallout Tactics: Brotherhood of Steel""?

Tvivlar på att det var Syndicate, finns inga öknar i det spelet.

Medlem
Skrivet av Greger:

Jag tror spelet du söker efter kan vara detta spel :

http://maryrosecook.com/images/syndicate.gif

Nope - har spelat det tidigare - spelet i fråga utspelar sig i nutid(spelade ju spelet för några år sig så nutid då var ju ca 95-2000 - och interfacen ser helt annorlunda ut. Det är inte heller fallout tactics eller något annat fallout för den delen heller. Vapnen var inte futuristiska på något sätt och kameraavståndet var på ungefär samma avstånd som fallout 2 dvs gubbarna var relativt stora

Det är inte heller typ swat 2 - än en gång, gubbarna är för små och man spelade på ett annorlunda sätt.

Medlem

Här är ett spel jag minns svagt, påminner om det du snackar om. Om jag inte minns helt fel var det ett riktigt dåligt spel dock. Man spelade med ett team iaf, det var nutida vapen och real-time... iaf lite av det du beskriver.

"Abomination: The Nemesis Project"?

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Här är ett spel jag minns svagt, påminner om det du snackar om. Om jag inte minns helt fel var det ett riktigt dåligt spel dock. Man spelade med ett team iaf, det var nutida vapen och real-time... iaf lite av det du beskriver.

"Abomination: The Nemesis Project"?

Det stämmer: kollade lite gameplay och det påminner om mina minnen men såg inte ut som jag minns. Dessutom verkade det där spelet vara fyllt med sci-fy-element. Har svårt att tro att det är spelet jag tänker på. Hmmm....

Medlem

Jagged Alliance 2 månne?

http://www.google.se/images?hl=sv&source=imghp&q=jagged+allia...

Finns en Uzi i spelet iallafall
Jag kommer ihåg när jag lirade det för länge sen, hur kul som helst!


signatur

Wai

Medlem

Jag tycker att det låter som Commandos spelen.
http://www.youtube.com/watch?v=VZ5K4-YW2zE

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Jagged Alliance 2 månne?

http://www.google.se/images?hl=sv&source=imghp&q=jagged+allia...

Finns en Uzi i spelet iallafall
Jag kommer ihåg när jag lirade det för länge sen, hur kul som helst!

Det är fan helt otroligt - thats the game Jag kan inte beskriva hur tacksam jag är TACK SOM FAN! Om jag hade en massa pengar skulle kasta dom på dig... - tyvärr är jag en fattig student så du för nöja dig med ett sketet tack Men det är ett stort tack helt klart TACK!

1
Skriv svar