Villket är världens bästa spel?

Medlem

Uridium-serien till C64


signatur

\m/ DOOOOOOM METAL \M/

Medlem

Mass Effect,Gears Of War 1&2 och Fable II:up:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

bästa Spelet är såklart Gothic II (2)


signatur

PIRANHA BYTES FTW

Medlem

Diablo 2. Det är det spel jag lagt överlägset mest tid på, när jag och kompisarna spelade som mest var det typ det enda man pratade om... hedersomnämnande till Monkey Island 1-3, Moonstone, Battlefield 1942.

Medlem

Planescape: Torment. Finns inga andra spel i samma liga. Kommer nog aldrig finnas.

Outcast på en hedersam andraplats.

Inaktiv

Assasin's Creed!!!!! Väntar på 2:an.....då kan vi nog utropa dt Officiellt:p

Inaktiv

Quake , UT99 och Half Life 1 & 2

EDIT: gillade inte Quake 3 lika mycket som resten av serien.

Medlem

Tetris *hands down*

Medlem

Jag skulle nog säga Super Mario 64 eller Fable TLC..

Medlem

Beror ju verkligen helt å hållet på vilket humör jag är för tillfället. Men men, det sagt, dom spelen jag utan tvivel har lagt ner mest tid på nånsin, som är så gamla men fortfarande underhållande...

Då blir det antingen HOMM3 eller StarCraft.

Medlem

Guitar Hero: Metallica. Att kombinera världens bästa spel med världens bästa band kan inte bli annat än perfekt!

Medlem

Resident Evil serien ligger just nu riktigt högt i kurs.

Edit
Super Mario World till sNES förstås.

Medlem

Deus Ex... Går att spela hur många gånger som helst, varje gång känns det som ett nytt spel...

Medlem

Hmmm, på tu man hand så skulle jag säga att Baldurs Gate:2, Civilization 4, Starcraft eller Diablo 2 är de 4 bästa spelen jag spelat fast sen så finns det ju lite SNES spel oxå som man hade ruskigt skoj med.

Jag tror nog att jag väljer Civilization 4, då fuskar jag lite lite och räknar in alla timmar man suttit med 2an och 3an oxå (1an är jag för ung för ) men eftersom 4an är bättre på ALLA plan än både 2an och 3an så väljer jag den. Varför? Det är ett spel du alltid kan gå tillbaka till, det finns ingen story du kan tröttna på (i en positiv bemärkelse), det är random kartor, det kan vara precis så svårt du vill (du kan ändra svårighetsgrad på en mängd sätt, karttyp, antal motståndare, AI-intelligens, ledare, lag, ect).

Inaktiv

Half Life (1 eller 2. Längat sjukt efter Ep3) Eller Zelda Ocarina of Time

Kotor 4 ever in my heart


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Själv vet jag inte riktigt om jag hittat MITT världens bästa spel, Tror hela tiden att det ska komma något som e mkt bättre än min favorit som jag redan har, vilket btw är Mass effect till pc Man vet aldrig vad framtiden håller gömt i skymundan, Länge leve framtidens spel

Medlem

Tie-Fighter, utan tvekan. Finns inget bättre än att åka omkring i en Tie-interceptor och skjuta ner rebel scum!

En gång i tiden släppte faktist Lucas arts kvalitetsgrejor....men det var innan Mr Lucas blev korrumperad och gick över till $-sidan och släppte Bolibompa Star Wars.

Medlem

final fantasy 7 lätt


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

StarCraft måste vara det bästa spel genom tiderna lätt....

Medlem

Världens bästa? Hm, ojdå. Super Mario 64 får jag väl säga då.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Hmm, måste säga ett till spel, schack kraschar aldrig...

Inaktiv

svårt att säga men är säker på att nhl 10 kommer bli de bästa spelet någonsin

Medlem
Skrivet av PainlessTapOut:

svårt att säga men är säker på att nhl 10 kommer bli de bästa spelet någonsin

Ehh?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av PainlessTapOut:

svårt att säga men är säker på att nhl 10 kommer bli de bästa spelet någonsin

Nej. Sportspel från EA kan INTE, bli det bästa någonsin.


signatur

Rawr

Medlem

Finns så himla mycket spel som man kört genom åren och aldrig tröttnat på.. Svårt att plocka fram bara ett spel och utnämna det som bättre än dom andra. Oftast så tillhör dom ju olike genres också. Men om jag ska ta det spelet som jag har roligast minnen från och som räddade mig från sporten(förlåt mig alkohol) så måste jag nog säga Ocarina of time


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Inaktiv

Baldur's Gate II, röst skådespeleriet i detta spel borde få en "oscar"...
Spelat det så många gånger att jag kan citera varenda dialog innan jag ens hunnit starta den

Inaktiv
Skrivet av Vike:

Villket spel är bäst?:|

Jag tycker Call of Duty 4 den är så jäkla bra.
Vad tycker ni?

CoD 4 är så jäkla grymt, och när jag fick reda på att det kommer en tvåa så dog jag.
sen överlevde jag... (bara på grund av ettt spel behov)8):)

Medlem

jag tycker CoD4 eller.... GRAYYS´S MOD!!!!!!!!!!! FTW! <[:D-/--<


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem
Skrivet av Kapten_burk:

jag tycker CoD4 eller.... GRAYYS´S MOD!!!!!!!!!!! FTW! <[:D-/--<

COD 4 är den enda rätta tron,
men vad är grayys mod?:O


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Skriv svar