TBR
Medlem
ahw.. ffs SOE

Dear Star Wars Galaxies™ Community Member,

We write to you today to inform you that on December 15, 2011, Sony Online Entertainment (SOE) and LucasArts will end all services (MMO and Trading Card Game) for Star Wars Galaxies (SWG). The shutdown of SWG is a very difficult decision, but SOE and LucasArts have mutually agreed that the end of 2011 is the appropriate time to end the game.

Okej, jag är lite besivken... vet att de flesta är arga sen nge osv. men detta är nog spiken i kistan.
Förstår att många "hatar" SOE efter NGE menjag har speat detta sepl & tycker fortfande att detär rolligt, så det är ett tuntg mail f ör mig.

/ps är lite dragen... skriver sämren än vanligt. .. . rip SWG.

Medlem

Uppenbart är det för att de hoppas alla som spelar SWG ska köra SWTOR. Du får väl börja spela på privata servrar istället då.
Vet inte hur det fungerar riktigt där, men WoW var ju knappast svårt att ens få igång en egen privat server. Du får googla efter filer och sånt som behövs, men det verkar som det finns servrar.

Det är typiskt, Star Wars Galaxies var ett utav de första MMORPG-spelen jag fastnade för. Tyvärr fastnade aldrig mina polare i det så har inte spelat det på väldigt länge, men när jag väl spelade det så njöt jag. Riktigt bra spel, älskade hur man kunde bygga städer och sätta upp massa egna saker samt möblera med riktigt häftiga saker. Vet inte hur det var innan NGE dock, det hade precis kommit ut när jag började spela det.

Nä, jag vill inte ha något "The old republic", jag vill ha Galaxies 2!


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

SWG är väl inte så stort längre så det är ju bara naturligt att det förr eller senare går i graven. Särskilt med tanke på att The Old Republic är på väg, som någon skrev. Men tråkigt att höra för er som spelar, så klart.

1
Skriv svar