är det vät att köpa ett ps3 ?

Medlem
är det vät att köpa ett ps3 ?

har redan ett xbox. men vi kanske ska köpa ett ps3 för mina syskon (och mamma:P) vill ha nåt att spela på,
nu när det inte släpps så mycket nya spel till ps2.
så jag undrar om det är värt att köpa det.
har kollat på några spel som Uncharted, god of war infamous 2 m.m
men finns det några spel att spela för dom mindre?
(7-10)
är det en bra multimedia konsol?
har hört om vidzone och såna grejer men är det bra?

sen så undrar man ju såklart om det är komplicerat med alla inställningar och så eller om det är ungefär som på xboxet.
skulle vara jättetacksam för svar.

Medlem

Man kan ju inte bara säga om det är "värt eller inte", det finns massor med spel, det är en helt ok mediaspelare och den är enkel att använda, vad mer behöver du veta?

Medlem

Ja, det är värt det! Många bra exklusiva spel, gratis att spela online, bluray-spelare, lätt att koppla in och börja använda. Surroundsystem är också enkelt att koppla in om ni har ett sådant.
Du kan även ha systemet inställt på svenska så att de mindre kan använda menyerna. På tal om menysystemet så måste jag säga att jag tycker att Ps3s menyer och inställningar är enklare än på Xbox 360.

Vad det gäller spel för mindre så har du Littlebigplanet 1&2, Ratchet & Clank-serien, Sly cooper och så vidare, så spel för mindre (och äldre) finns det gott om enligt mig.

Medlem

One word, LittleBigPlanet Det spelet funkar för alla åldrar. Sen finns ju Sly Collection, Ratchet & Clank, ModNation Racers och snart kommer även LPB 2. Så visst finns de även spel för dom små

Medlem

Det är en dum fråga Har man pengar som man kan avvara så är det bara att köpa men är du fattig student eller liknande så tycker jag att det låter ovärt.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv

^^+1


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Har ni redan en LCD/Plasma-TV hemma så tycker jag det är ett självklart köp då du får en blu-ray spelare också.

För 7-10 säger jag som de andra LBP-2 + Ratchet & Clank,
På PSN finns Uno (som faktiskt är skitkul) och Castle Crashers (som iofs är 16+) som är kul att spela flera på.

Enda nackdelen (med båda konsollerna) är att nya handkontroller kostar ca 500kr...

Medlem

enkelt svar:

JA! du ska köpa ett ps3. de exklusiva spelen som finns är redan sjukt bra, och övervägande till att köpa ett ps3. men de exklusiva spelen som kommer i år, då behöver du inte ens fundera. köp ett ps3.

uncharted 3, infamous 2, last guardian, killzone 3. tack för mig.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Det är en dum fråga Har man pengar som man kan avvara så är det bara att köpa men är du fattig student eller liknande så tycker jag att det låter ovärt.

hahah nej jag är inte en fattig student:P
nä jag är bara en vanlig 13åring (inte en sån där cod p12)
tänkte god of war och Uncharted m.m. verkar ju skitbra så det lutar ju åt det och sen vill min mamma ha singstar och sånt.

Medlem

föresten ilket ska man man ha på rummet?
krysslådan eller ps3n, lite onödig fråga men vad ni andra tycker x)
alltså den man inte har på rummet använder då också mina småsyskon och deras kompisar och sånt:|
(några av dom är inte särskilt renliga)

Inaktiv

Min ps3a är fortfarande skinande ren och inte ett fingeravtryck på den och det är så det ska vara

En sak för 3000kr ska inte ha massa fett fläckar och rispor på sig.
Så svaret på din fråga enligt mig är: I ditt rum!

X lådan vet jag inget om eftersom det va länge sen jag var ägare ut av en sån, men när jag hade den så hade jag den "stora vita tvålen" och den såg redan för jävlig ut imo så det gjorde inget att den blev lite skitig. Och eftersom den va vit så syntes ju inte fett fläckar och skit på den så bra =).


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem
Medlem

High Velocity Bowling är kul, och enligt mitt tycke bättre än Wii Bowling


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Min dotter älskar spelet super rub ´a dub
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Rub_%27a%27_Dub

hon började spela det när hon var 8 och spelar det fortfarande ibland (nu 10), hennes halvsystrar (7) har jäkligt roligt med det.

det finns några billiga och rätt hyggliga barnspel på playstation network.

trevligt att slippa låta ungarna hantera svindyra blueray skivor..

om det är en grabb som gillar våld så kan naughty bear vara ett alternativ också..
jag har bara provat det som hastigast, tyckte en gullig nallebjörn som ställer till förtret med slagträ kändes inte så barn-vänligt..

Medlem

God of War 3 är ju rätt barnvänligt.


signatur

Have a good time!

1
Skriv svar