Battlefield Bad Company 2

Medlem

Ja, det var likadant i BF2. Det var väldigt populärt att TK:a sina kompisar med M95 som man kunde skjuta genom glas med...

Medlem

Fortsätter mina funderingar i denna tråd. Men denna gång ska jag spy galla på ingen mindre än.....ja mig själv!

Idag stängde jag av ps3an i ren frustration och med en skam som fick mig att rysa.
Här sitter jag och klagar på folk som tkar, och vad fasen gör jag själv då?

Under loppet av tre matcher lyckades jag döda sex stycken i mitt eget lag. Och vad som är ÄN värre är att fyra av dom var i min egen squad.
Vi snackar inte något "hoppsan där for en granat iväg" och nisse nr.2 springer och ställer sig på den, nej då!
Tk nr.3 var bara mest pinsam. Min squad polare sitter en bit bort (recon) jag har sett honom ett bra tag. Han tar en smäll från en granat. Glad i hågen ska jag gå fram till honom och ge ett medkit. Vad gör jag? Jo tar upp siktet och sätter en kärve kulor i huvvet på honom.
Samma stackare fick i nästa match smaka på mitt enastående taktiska sinne. Vi förlorar Farm på "snöbanan" och jag ser att det står en tomte i ena huset. Klart jag ska blåsa av min mortar. Givetvis. Sen att han står på övervångingen med en klar och tydlig grön markering skiter jag ju i. Gissa om han dog? Gissa sen om den som jag ville döda dog. Glöm det.

Dessa två och några "OJ-DÄR-ÄR-NÅGON" tks så logga jag ur och vet i faen om jag vågar logga in igen.

Skäms ihjäl här.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Shit happens, ta det inte så hårt.

Undra när de tänker fixa affären. så man kan tanka sina VIP grejer.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Shit happens, ta det inte så hårt.

Undra när de tänker fixa affären. så man kan tanka sina VIP grejer.

funkar för mig iaf :).

Mycket intressanta saker där.. som fanimig skulle varit med i fulla spelet egentligen..

Medlem

Har inte hittat nåt i affären utom två nya banor. Det finns dock en massa skins på gubbar som kommer ut sedan plus nya awards men efter som det inte går att ladda ner så räknas det inte;)BTW undra vad dom kommer kosta?

Medlem
Skrivet av Tacomästaren Aiek:
Skrivet av Cyberz:

Shit happens, ta det inte så hårt.

Undra när de tänker fixa affären. så man kan tanka sina VIP grejer.

funkar för mig iaf :).

Mycket intressanta saker där.. som fanimig skulle varit med i fulla spelet egentligen..

Precis! Att betala för att få en grön mössa istället för en röd är bara idioti! I och för sig så vill jag gärna ha den gröna versionen så att jag slipper gå runt med en "Hej, jag är här, kom och skjut mig"-mössa på skallen!

Medlem

wow M60 är ju sjukt bra... Den med magnum ammo är helt överdrivet bra. Fick liksom stört bra stats och sprängde alla m-com stations förutom en när jag rushade och bara mejade ner alla:) Det kommer gå jävligt fort att gå upp i rank med den.

Medlem

Själv tycker jag hardcore floppa så sjukt jä**** mycket, man joinar ett game, kommer i en squad och själv kör jag medic(grymm farm) och märker ATT ALLA ÄR RECON, VARENDA EN, sjukt drygt när man måste gå enda vägen från mainbasen varenda gång man dör pga att man inte har något teamplay eller m8 gör ngt. Så himmla kul också att medics lmg är så sjukt nerfad i hc.
Och sen ska vi inte tala om squad death match hc, där återigen ALLA är recon och kampar i ytterkanterna! hade hoppats på lite "close" combat i en squad, istället måste man gå runt på kanterna och döda snipersna ensam.........=(

JAg tycker mer om att spela hc men tack vare att alla är recon och är så himmla värdelösa med den så kan man bara satsa på att köra standard och gå rambo med m60(beawsome) mindre snipers och m8 stannar runt objectivs

Ledsen för whine men jag hade verkligen hoppats att få en projekt reality liknande teamplay(synd att actionen kan bli lite långsam ibland) men man har fått en mw2 sniper wars =(

psn: fuskobot

Medlem

De tre värsta sakerna med spelet enligt mig:

1: Färgerna på ikonerna, omöjligt att se skillnad på vän och fiende om man är färgblind.
2: Att man inte kan välja vilken grupp man ska vara med i, så att man slipper att ha 3 recons i samma grupp.
3: Rambojesus, som någon så påhittigt döpte dom till. Deras vapen (M60) måste definitivt försämras lite grann...

Medlem

Jaha ja!
Där blev man blåst på 120:-. I bc2 storen finns en "Bad company 2 vip access" att köpa. I info rutan bredvid står det (på engelska då): Kolla så du redan har en vip kod.

Köper skiten och inser då att det var för att få tillgång till det som redan kom med i limited versionen.

Borde dom inte formulera det annorlunda?
I stil med. Har du limited verisonen med en vip kod så ska du INTE köpa detta.

För när jag läser det igen så inser jag att man kan tolka det som: Kolla OM du redan har en vip kod.
Men det står ingenting om att man inte ska köpa det då.

Är redigt jävla sur. Dels på mig själv och dels på deras förbannat flummiga formulering!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Jaha ja!
Där blev man blåst på 120:-. I bc2 storen finns en "Bad company 2 vip access" att köpa. I info rutan bredvid står det (på engelska då): Kolla så du redan har en vip kod.

Köper skiten och inser då att det var för att få tillgång till det som redan kom med i limited versionen.

Borde dom inte formulera det annorlunda?
I stil med. Har du limited verisonen med en vip kod så ska du INTE köpa detta.

För när jag läser det igen så inser jag att man kan tolka det som: Kolla OM du redan har en vip kod.
Men det står ingenting om att man inte ska köpa det då.

Är redigt jävla sur. Dels på mig själv och dels på deras förbannat flummiga formulering!

Men OM du har en VIP-kod kan du väl tänka ut att du ska använda den i första hand istället för att köpa en till?

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Tassel:

Jaha ja!
Där blev man blåst på 120:-. I bc2 storen finns en "Bad company 2 vip access" att köpa. I info rutan bredvid står det (på engelska då): Kolla så du redan har en vip kod.

Köper skiten och inser då att det var för att få tillgång till det som redan kom med i limited versionen.

Borde dom inte formulera det annorlunda?
I stil med. Har du limited verisonen med en vip kod så ska du INTE köpa detta.

För när jag läser det igen så inser jag att man kan tolka det som: Kolla OM du redan har en vip kod.
Men det står ingenting om att man inte ska köpa det då.

Är redigt jävla sur. Dels på mig själv och dels på deras förbannat flummiga formulering!

Men OM du har en VIP-kod kan du väl tänka ut att du ska använda den i första hand istället för att köpa en till?

Jag tolkade det hela som om det krävdes en vipkod för att det skulle funka.
Jag får stå med dumstruten i ett hörn resten av veckan.

Medlem

hur får man den VIP-koden ? är den med i alla versioner eller bara limited edition ?

Medlem

Tror den följde med alla som köpte limited edition. Annars kan man nu köpa den för 120:-.
Men kollade nyss i ingame storen och då har dom tagit bort den.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

VIP-kod är EA:s nya affärsplan för att förminska andrahandsförsäljning! Den finns med i alla nya spel och aktiveras en gång, sedan så får man en del innehåll gratis som tack för attm an köper ett nytt spel.

inK
Medlem

Jag har över 70 timmars onlinetid på BF:BC2. Samt att jag redan klarat Campaign-mode, fixat Platinum och klarat Heavy Rain på samma tid.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:

Jag har över 70 timmars onlinetid på BF:BC2. Samt att jag redan klarat Campaign-mode, fixat Platinum och klarat Heavy Rain på samma tid.

Det känns fel att säga detta på en spelsajt, men jag måste bara: Nörd!

Hehe

Medlem

haha, inget liv?

inK
Medlem
Skrivet av Cyberz:

haha, inget liv?

Haha, jo. Det har jag faktiskt också hunnit med.


signatur

Every trophy counts...

inK
Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av inK:

Jag har över 70 timmars onlinetid på BF:BC2. Samt att jag redan klarat Campaign-mode, fixat Platinum och klarat Heavy Rain på samma tid.

Det känns fel att säga detta på en spelsajt, men jag måste bara: Nörd!

Hehe

Haha, tackar. Men tyvärr finns det personer som legat i mer.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:
Skrivet av Cyberz:

haha, inget liv?

Haha, jo. Det har jag faktiskt också hunnit med.

tur det

Medlem
Skrivet av inK:

Jag har över 70 timmars onlinetid på BF:BC2. Samt att jag redan klarat Campaign-mode, fixat Platinum och klarat Heavy Rain på samma tid.

Orka trophyn "et tu brute", jag har inte ens 5 friends som har bfbc 2 Går den att göra i unranked match eller vad de heter? Där man creatar en server och invitear kompisar, går det att göra där?

20 demolish kills också ju, jag har inte fått en enda. Tar tid att förstöra ett hus.

5 Motion mine spot, nästan ingen använder minor och dom e nästan omöjliga att upptäcka.

Medlem

Ja det ska väl gå starta ett spel med dina vänner... finns väl under multiplayer.

Medlem

Ja jag vet att det går att starta ett spel med vänner men det måste ju vara unranked, så man inte får xp och nya vapen. Annars är det ju bara att utnyttja det systemet. Så går det att låsa ut trophyn där då eftersom det borde vara unranked?

Medlem

Gillar verkligen spelet, är verkligen beroendeframkallande.
Men jag stör mig som fan på att många kör deathmatch stilen, (ingen taktik) fattar dom inte att det är teamplay som gäller för att klara uppgifterna (Rush).
Hursom helst efterlyser jag spelare från Sverige som jag kan adda eller vill adda mig. Inga av mina vänner har spelet och jag vill vara med i en tajt squad som uppnår resultat.
Sen att ni är från Sverige gör det hela ännu roligare.

Jag heter LIJAj på PSN.

See u on the battlefield!

Medlem

Jag heter SpectralSE på PSN. Bara att adda om någon är sugen på att spela. Har dock ingen mic.

Medlem

Kom på nått jag sakna när jag spela nyss, PING!
Man har ju ingen aning vad man har för latency. Springer runt och skjuter och "missar" för det är för högt. borde fixas i nån patch...

Medlem

Riktigt bra spel förutom att alla i squden man är med i så är alla snipers, sitter typ 300 meter ifrån m-com när man är attacker och hjälper inte till ett skit. När man har ungefär 20 i förstärkningar kvar och man måste verkligen ta över basen för att inte förlora sitter dom fortfarande kvar med sin m24 och sin mortar som inte tar ett skit på m-com. Annars ett helt suveränt spel!

Medlem

Det finns massor av grejer som jag skulle vilja se i konsollversionen som finns i PC-versionen. Ping, möjlighet att ändra FOV, kunna ställa in kontrollerna själv, en serverbrowser osv. Tyvärr så tror DICE att konsollspelare är korkade och inte förstår hur man använder en browser...

inK
Medlem
Skrivet av Zeus1337:
Skrivet av inK:

Jag har över 70 timmars onlinetid på BF:BC2. Samt att jag redan klarat Campaign-mode, fixat Platinum och klarat Heavy Rain på samma tid.

Orka trophyn "et tu brute", jag har inte ens 5 friends som har bfbc 2 Går den att göra i unranked match eller vad de heter? Där man creatar en server och invitear kompisar, går det att göra där?

20 demolish kills också ju, jag har inte fått en enda. Tar tid att förstöra ett hus.

5 Motion mine spot, nästan ingen använder minor och dom e nästan omöjliga att upptäcka.

"et tu brute" var enkel. Sökte upp en server i conquest där mitt lag var 12 och motståndarlaget var 11. Invitade en vän som var med på det hela. Han hamnade automatiskt i motståndarlaget. Sen var det bara att springa till motståndarlagets bas och kniva honom och låta han respawna igen.

Demolish kills är absolut det jobbigaste. Hur tråkig trophy som helst. Hade lugnt räckt med 1 kill.

5 motion mine spot klarar du på ca 10 sekunder. Kasta in Motion Mine's där det finns mycket fiender och låt dina lagkamrater ta hand om dödandet.


signatur

Every trophy counts...

123
Skriv svar